مشاوره رایگان پوست
مشاوره پوست و مو
ماسک جلبک دریایی
ماسک جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
قرص جلبک اسپیرولینا
قرص جلبـک اسپیرولینا
ماسک ضد ریزش مو کافه سبز
ضــد ریــزش مــو و سفیدی
ماسک ضد چروک
ضــد چیــن و چـــروک پوست
صابون جلبک دریایی
صابـون جلبـک دریایی
ماسک روشن کننده پوست کافه سبز
ضـــد لـــک و تیرگی پوست
ماسک ضد جوش کافه سبز
ضــــد جـــــوش و آکنـــه
خواص روغن آرگان

خواص روغن آرگان

اگر دوست دارید بدانید روغن آرگان چیست و با فواید و خواص روغن آرگان برای مو و پوست یا حتی ناخن آشنا شوید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

روغن آرگان یکی از این برگزیدگان است که یک تنه می‌تواند با غول‌های متعددی مبارزه کند. زیبایی پوست و مو در همه افراد چه خانم‌ها و چه آقایان به اندازه‌ای اهمیت دارد که امروزه هزینه بسیاری صرف خرید لوازم آرایشی بهداشتی می‌شود تا بتواند سلامت و زیبایی را بازگرداند و به بهترین نحو نگه دارد.

خیلی از افراد ترجیح می‌دهند محصولی پیدا کنند که چندکاره باشد و بتواند نیازهای آنها را به صورت یکجا برطرف کند.

شاید کمی دور از ذهن به نظر برسد که این محصول با کمترین آسیب، از پس همه کارها بر بیاید، ولی در کمال تعجب باید بگوییم که این‌گونه نیست.

روغن آرگان چیست ؟

روغن آرگان یک طلای مایع است! این روغن اکسیری است که جادو می‌کند. فواید روغن آرگان بسیار زیاد است و از درمان پوست و مو گرفته تا مشکلات گوارشی و پیشگیری از سرطان را شامل می‌شود.

این روغن از میوه درختی به نام آرگان با نام علمی Argania spinosa به دست می‌آید. درخت آرگان بومی کشور مراکش است، ارتفاع حدود ۸ متر و عمر طولانی دارد که در ۳۰ سالگی میوه می‌دهد. درون میوه مغزی وجود دارد که روغن از آن تهیه می‌شود. جالب است بدانید که این درخت در برابر خشکی، گرما، خاک ضعیف و شرایط سخت محیطی مقاوم است.

شاید اصلا همین مقاومت باعث می‌شود آنچه به ثمر می‌نشیند، مفید و پرخاصیت باشد. خنده دار است ولی بزهای کوهی مراکش از این درخت بالا می‌رفتند تا میوه اش را بخورند!

خواص روغن آرگان چیست ؟

اهمیت درخت آرگان به دلیل خاصیت دارویی روغنی است که در میوه آن وجود دارد و خواص روغن آرگان را می‌سازد.
روغن این میوه دارای مقدار زیادی اسید چرب، ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین ای، امگا ۶ و ۹، آنتی اکسیدان و لینولئیک اسید است.
این روغن در برابر اکسید شدن مقاوم است، حتی بیشتر از روغن زیتون!

مردمان بومی مراکش خواص این روغن را می‌شناختند و عصاره هسته میوه را برای ذخیره غذایی، درمان و تغذیه پوست و مو مصرف می‌کردند. ویتامین آ موجود در این روغن پوست و مو را تغذیه کرده و می‌تواند آسیب‌دیدگی آنها را ترمیم کند.

یکی دیگر از خواص روغن آرگان این است که اگر آن را به صورت خارجی مصرف کنید، می‌تواند رشد و تولید سلول را بهبود ببخشد و موجب پوست و موی سالمتری می‌شود.

به همین دلیل است که در محصولات آرایشی و بهداشتی این روغن به وفور یافت می‌شود.

خواص روغن آرگان

خواص روغن آرگان برای مو چیست ؟

می‌توان گفت این روغن بهترین روغن برای مو است. مو یکی از ویژگی‌های زیبای هر فرد است و البته بر روی ظاهر، اعتماد به نفس و یا حتی ویژگی‌های شخصیتی‌اش هم تاثیر می‌گذارد.

اگر فردی را می‌بینید که موهای سالم و درخشانی دارد و درست در همان زمان از موهای آسیب‌دیده خودتان نا امید می‌شوید، باید بدانید که وقت آن است که به موهای خود بیشتر برسید!

موها به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت، مواد شیمیایی، انواع رنگ مو و … نیاز به مراقبت زیادی دارند تا بتوانند وضعیت سالم خود را حفظ کنند و اینجاست که روغن مو قهرمانانه وارد می‌شود.

درمان شوره سر :

این روغن مرطوب‌کننده بسیار خوبی است و به دلیل میزان بالای ویتامین ای و آنتی اکسیدانش با شوره و پوسته‌های خشک سر مبارزه می‌کند. زمانی که برای درمان شوره مو از شامپوهای ضدشوره استفاده می‌کنید، در واقع میزان زیادی از مواد شیمیایی که قوی هم هستند، به پوست سر می‌رسانید ولی روغن طبیعی آرگان بدون آسیب به سر، با آیرسانی به مو حتی با چند قطره می‌تواند مشکل را حل کند.

نرم‌کننده بعد از حمام :

از این ماده می‌توان به عنوان ماده نرم‌کننده بعد از شامپوی مو هم استفاده کرد. این روغن حالت وزی مو را می‌گیرد و موخوره را هم درمان می‌کند. دو سه قطره از آن را کف دست ریخته و آن را روی ساقه تا انتهای مو ماساژ دهید.

این نکته را هم باید بگوییم که درخشندگی و نرمی مو با استفاده از این روغن به ظاهر شما باز می‌گردد.

محافظت از مو در برابر حرارت :

مژده بدهید که دیگر سشوار و اتوی موها را آسیب نخواهد زد! قبل از استفاده این وسایل، دو تا سه قطره از روغن آرگان را کف دست ریخته و به موها بمالید. با استفاده از برس یا شانه روغن را به همه تارهای مو برساند و آن را از آسیب درجه حرارت بالا در امان بدارید.

مراقبت مو در زمان شنا :

با گرم شدن هوا، شنا کردن در دریا و استخر طرفداران بسیاری پیدا می‌کنند. ولی متاسفانه یکی از آسیب‌های جدی مواد شیمیایی استفاده شده برای ضدعفونی کردن آب استخر و حتی نمک‌های محلول در آب دریا، روی مو نمایان می‌شود و آنها را خشک و آسیب دیده می‌کند.

برای محافظت مو در برابر کلر و نمک، آنها را کاملا خیس کرده و سپس چند قطره روغن آرگان به موها اضافه کنید.

بعد از تمام شدن شنا، سریع موهایتان را بشویید و انتهای مو را با حوله فشار دهید و دوباره به آنها روغن بزنید و با استفاده از برس همه حجم موها را آغشته کنید.

از سشوار استفاده نکنید و اجازه دهید خودش در دمای معمولی خشک شود.

خواص روغن آرگان2

درمان ریزش مو :

ریزش مو یکی از معضلاتی است که در خانم‌ها و هم در آقایان وجود دارد. ولی مثل موارد قبلی این روغن به کمکتان می‌آید.

این روغن نه تنها در جلوگیری از ریزش مو موثر است، بلکه در صورت استفاده منظم رشد موهای جدید را هم افزایش می‌دهد.

مراقبت از مو در برابر خورشید :

تصور نمی‌کنید که اشعه ماورای بنفش تا چه اندازه موها را آسیب می‌زند. روغن آرگان از مو در برابر نور خورشید محافظت می‌کند.

حتی اگر ساعات طولانی از روز را در زیر نور آفتاب به سر کنید، دیگر نگران آسیب موهای خود نخواهید بود.

ماسک روغن آرگان :

می‌توانید این روغن را به صورت ماسک در طول شب بر روی مو بگذارید. مو را در زمان استفاده به مدت ۱۵ دقیقه با روغن از کف سر تا نوک آنها ماساژ دهید و بدون آنکه چیزی به دور موها بپچید، شب را با آسودگی بخوابید. در طول این مدت مواد مغذی جذب مو می‌شود.

خواص روغن آرگان برای مصرف خوراکی :

این روغن را می‌توان به صورت خوراکی و در حین آشپزی هم مصرف کرد. این روغن از سرطان پیشگیری می‌کند، کلسترول را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی و گوارش را تقویت می‌کند.

برای مراقبت بیشتر از پوست و مو، می‌توانید ویدئوی های مربوط به تقویت پوست و مو  را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!