مشاوره رایگان پوست
مشاوره پوست و مو
ماسک جلبک دریایی
ماسک جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
قرص جلبک اسپیرولینا
قرص جلبـک اسپیرولینا
ماسک ضد ریزش مو کافه سبز
ضــد ریــزش مــو و سفیدی
ماسک ضد چروک
ضــد چیــن و چـــروک پوست
صابون جلبک دریایی
صابـون جلبـک دریایی
ماسک روشن کننده پوست کافه سبز
ضـــد لـــک و تیرگی پوست
ماسک ضد جوش کافه سبز
ضــــد جـــــوش و آکنـــه
اسپیرولینا ایرانی یا خارجی

جلبک اسپیرولینا ایرانی یا خارجی

فهرست محتوا

کیفیت آب و هوا و مواد غذایی منطقه تاثیر زیادی بر کیفیت نهایی اسپیرولینا می گذارد. به دلیل رها کردن آب فاضلاب به رودخانه ها و حادثه های رادیو اکتیوی در رودخانه ها و اقیانوس ها بهتر است بررسی کنید که جلبک اسپیرولینا ایرانی یا خارجی در چه منطقه ای رشد کرده است.

در هر صورت می توانید برای انتخاب یک مارک خوب اسپیرولینا ایرانی یا خارجی معیارهایی را بسنجید و سپس خرید کنید. در این مطلب به مهم ترین معیار های انتخاب مارک اسپیرولینا و تفاوت های اسپیرولینا ایرانی و خارجی پرداخته ایم.

 

اسپیرولینا ایرانی یا خارجی

 

معیار تشخیص بهترین مارک اسپیرولینا

جلبک اسپیرولینا یا جلبک سبز آبی به دلیل داشتن پروتئین و ویتامین بالا به عنوان یک غذای کامل معرفی شده است. اسپیرولینا به راحتی برای بدن انسان قابل هضم است و پروتئین آن خیلی سریع جذب بدن می شود. اما هر جلبکی نمی تواند این خواص را به بدن برساند. بلکه جلبک اسپیرولینایی که دارای کیفیت بالا است تنها برای سلامتی شما مفید است و در غیر اینصورت می تواند حتی آسیب هایی به سلامتی شما وارد کند.

 

خواص جلبک دریایی خوراکی:

  •  
  • بهترین درمان کم خونی با بیش از 56 برابر اسفناج آهن

  • بهترین مکمل غذایی ورزشکاران با بیش از 8 برابر گوشت پروتئین و جاذب سمومات بدن

  • تنها منبع گیاهی ویتامین ب 12 برای گیاه خواران و رژیم های وگان

  • قویترین کلاژن ساز طبیعی

  • کمک به تنظیم کلسترول

  • منبع غنی کلسیم و پتاسیم با مزاج گرم و تر

  • کمک به کنترل قند خون

  • دیابت و سودمند برای رژیم لاغری

برای خرید محصول کلیک کنید 👉

 

رنگ اسپیرولینا

جلبک با کیفیت دارای رنگ سبز تیره است. اما باید دقت داشته باشید که رنگ مصنوعی در محصول استفاده نشده باشد. همچنین اگر بعد از برداشت و در مرحله شستشو، شستن جلبک به درستی انجام نشود سلول جلبک ترکیده و رنگ سبز بسیار تیره مایل به سیاه به جلبک می دهد. در این زمان می توان از بوی جلبک آن را از جلبک نرمال تشخیص داد زیرا در این صورت جلبک بوی بسیار بدی می دهد.

اگر جلبک دارای رنگ سبز روشن باشد هم نشان دهنده آلودگی با جلبک دیگر و یا کیفیت پایین آن می باشد. همچنین وجود تکه های سفیدرنگ در جلبک نشان دهنده مواد کلسیمی و رسوبات همراه جلبک و کیفیت پایین جلبک است.

رنگ اسپیرولینا اصل

بوی اسپیرولینا

جلبک اسپیرولینا دارای بوی بسیار کم و مخصوص به خود را دارد و اصلا زننده نیست. درصورتی که جلبک بوی بد و زننده ای مانند ماهی داشت نشان دهنده اکسید شدن جلبک و بار باکتریایی بالای جلبک است. داشتن بوی بد به معنای کیفیت پایین جلبک دریایی است.

 

طعم اسپیرولینا

اسپیرولینای تازه و باکیفیت طعم خاصی ندارد و تقریبا بی مزه است. اگر پودر جلبک دریایی طعم شوری و تلخی می دهد نشان دهنده این است که در محیطی بی کیفیت تولید شده است. همچنین نفخ بعد از مصرف پودر خوراکی جلبک اسپیرولینا نیز از دلایل بی کیفیت بودن اسپیرولینا محسوب می شود.

 

بسته بندی محصول

بهترین روش برای تشخیص اسپیرولینای خوب، خواندن برچسب محصول و اطلاعات روی بسته بندی است. روی بسته بندی باید نوع جلبک نوشته شده باشد. به عنوان مثال محبوب ترین نوع جلبک اسپیرولینا، پلاتنسیس است. همچنین حداقل خلوص جلبک باید 98 درصد باشد.

 

اسپیرولینا ایرانی یا خارجی

 

ارزش غذایی اسپیرولینا چقدر است؟

اسپیرولینا به عنوان یک ماده غذایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی شناخته می شود. این جلبک غنی از ویتامین های A، E، C و ویتامنی های گروه B است. همچنین دارای مقادیر زیادی از مواد معدنی مانند منیزیم، کلسیم، سلنیوم و روی است.

این جلبک می تواند از سلول های بدن در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محافظت کند. همچنین اسپیرولینا سرشار از آهن است و یک منبع عالی از آهن برای گیاه خواران محسوب می شود. علاوه بر این اسپیرولینا دارای مقادیر زیادی از پروتئین است و کیفیت پروتئین آن با سفیده تخم مرغ برابری می کند. از پودر لاغری جلبک نیز برای کاهش وزن به عنوان یک ماده غذایی مفید و طبیعی استفاده می شود.

ارزش غذایی اسپیرولینا

برخی افراد جلبک اسپیرولینا را با جلبک کلرلا اشتباه می گیرند چون از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم هستند. جلبک کلرلا یک نوع جلبک سبز است که به دلیل پوشش سخت سلولی که دارد توسط بدن انسان قابل هضم نیست. از اینرو بهتر است به صورت مکمل استفاده شود.

البته باید بدانید که جلبک کلرلا نیز دارای خواص و کاربردهای گسترده ای است. مهم ترین خواص کلرلا عبارتند از: سم زدایی و پاکسازی بدن، کاهش وزن و کمک به لاغری، کنترل قند خون در بیماران دیابتی، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود کبد چرب، افزایش انرژی و کاهش خستگی.

کاربردهای اسپیرولینا

 

کاربردهای اسپیرولینا

کاربرد های اسپیرولینا در مصارف خوراکی و خواص جلبک دریایی که برای انسان به همراه دارد بر کسی پوشیده نیست. اما از اسپیرولینا علاوه بر مصرف خوراکی به صورت پودر و قرص جلبک، در صنایع دارویی و بهداشتی هم استفاده می شود. به طور نمونه از جلبک در محصولات آرایشی و نگهداری از پوست استفاده می شود. برای نگهداری از پوست در سراسر دنیا از جلبک محصولاتی همچون کرم جلبک و ماسک جلبک تهیه می کنند.

شما می توانید خودتان از پودر اسپیرولینا در منزل با روش های مختلف ماسک تهیه کنید. همچنین نمونه های آماده ماسک جلبک با عنوان های ماسک ضد جوش و ماسک ضد لک وجود دارد که استفاده از آن ها بسیار آسان تر است.

برای استفاده از جلبک اسپیرولینا برای ساخت کرم و ماسک جلبک دریایی، باید به کیفیت و آلوده نبودن اسپیرولینا توجه کرد. زمانی که شما می خواهید این محصولات را بخرید تشخیص کیفیت اسپیرولینا برای شما دشوار است. به همین دلیل توصیه می شود محصولات برندهای معتبر ایرانی را تهیه کنید.

اسپیرولینا ایرانی یا خارجی

 

جلبک اسپیرولینا ایرانی یا خارجی

قبل از خرید حتما از منبع رشد اسپیرولینا آگاه شوید. توصیه می شود از خرید جلبک هایی که در کشورهای فقر نشین مانند چین و هند یا کشورهایی که حادثه های اتمی داشته اند مانند ژاپن کشت شده اند، پرهیز کنید.

در حال حاضر در بیشتر اروپا پودر اسپیرولینای چینی برگشت می خورد و مورد قبول واقع نمی شود. این موضوع به دلیل آلودگی های شدید محیط این کشور و همچنین برخی از نکات غیرفرهنگی آن ها است. البته این نکات فرهنگی شاید از نظر علمی مشکلی نداشته باشند، مانند استفاده از ادرار انسان یا خاکستر جسد به عنوان غذای اسپیرولینا و دیگر موارد.

در میان کشورهای تولید کننده اسپیرولینا، ایران از لحاظ فرهنگی و اخلاق گرایی مورد قبول بسیاری از کشورها است. به همین دلیل شانس زیادی در صادرات محصولاتی مانند جلبک اسپیرولینا به اروپا دارد. بنابراین برای افراد داخل ایران بسیار بهتر است از مارک های ایرانی اسپیرولینا استفاده کنند. با این کار علاوه بر اطمینان از کیفیت و سلامت اسپیرولینا، هزینه کمتری نیز پرداخت می کنید.

جلبک اسپیرولینا ایرانی یا خارجی

 

آیا استفاده از اسپیرولینا عوارض دارد؟

باتوجه به مزایای زیادی که جلبک خوراکی اسپیرولینا دارد ولی بیشتر متخصصان نظر بر این دارند که نباید توسط کودکان و بانوان باردار مصرف شود. افرادی که در این گروه ها هستند به دلیل عوارضی همچون مشکل در هضم غذا و افزایش ضربان قلب باید از خوردن اسپیرولینا خودداری کنند.

همچنین بیمارانی که از داروهای خاص استفاده می کنند بهتر است قبل از شروع مصرف جلبک دریایی خوراکی درباره تداخل دارویی با پزشک خود مشورت کنند.

عوارض استفاده از اسپیرولینا

به جز گروه های گفته شده بقیه افراد می توانند در میزان مجاز به طور روزانه از اسپیرولینا استفاده کنند و گرفتار عارضه ای خطرناک نشوند. اما اگر اسپیرولینا آلوده باشد می تواند بریا تمام افراد خطرناک باشد. جلبک اسپیرولینا سم تولید نمی کند اما اگر در شرایط کنترل نشده کشت شود احتمال آلودگی به سموم در آن بالا می رود. اگر اسپیرولینای آلوده به فلزات سنگین مصرف نمایید ممکن است به کبد آسیب وارد کند. اما جلبک سالم این عارضه را نخواهد داشت. بنابراین بهتر است از اسپیرولینا ایرانی که در محیط های کنترل شده کشت می شوند به جای اسپیرولینا خارجی استفاده کنید.

نویسنده مقاله: علی مظفری

تاریخ: 1402/04/13

 

 

 

بیشتر بدانید..

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!