بیماری های پوستی, مراقبت از پوست

درمان جوش زیر پوستی با روش خانگی

درمان جوش زیر پوستی با روش خانگی22

جوش زیر پوستی، جوشی است که در زیر و عمق پوست به‌وجود می‌آید و معمولا از کمی فاصله دیده نمی‌شود. اما اگر فرد با انگشت خود روی سطح پوست بکشد، وجود آن را کاملا حس می‌کند. جوش‌های زیر پوستی معمولا در آن بخش از پوست که حاوی غدد چربی بیشتری است، مانند صورت، گردن، شانه‌ها، کمر و قفسه‌ی سینه، پدیدار می‌شوند. درمان جوش زیر پوستی با روش خانگی یکی از بهترین درمان هاست.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

جوش های زیر پوستی چگونه به وجود می آیند؟

جوش های زیرپوستی که کومدون نام دارد، معمولاً ناشی از بسته شدن دهانه خروجی غدد چربی ساز پوست به وجود می آید .

ترشحات چربی هنگامی که نمی تواند از دهانه مسدود شده غدد چربی ساز خارج شود، داخل این غدد مانند بادکنک تجمع پیدا ميکند .

در اثر این تجمع چربی در زیر پوست، جوش های زیر پوستی به وجود می آید .

درمان جوش زیر پوستی با روش خانگی :

جوش‌ زیر پوستی را می‌توان به راحتی در خانه درمان کرد؛ البته زمانی‌که بسیار خفیف هستند، خودشان ناپدید می‌شوند. اما برخی از درمان‌های خانگی سرعت برطرف‌شدن آنها را بالا می‌برند. اما پیش از ارائه‌ی روش‌های درمان، باید گفت که هرگز نباید جوش‌های زیر پوستی را فشار دهید. این جوش‌ها معمولا نزدیک سطح پوست نیستند و نمی‌توانید آنها را مانند جوش‌های سرسفید فشار دهید و تخلیه کنید. ترکاندن این جوش‌ها، اثری دایمی از آنها به جای می‌‌‌گذارد که آنها را مشخص‌تر و حتی دردناک‌تر از قبل و گاهی عفونی می‌کند. همچنین فشردن جوش‌های زیر پوستی، خطر هل‌دادن محتویات آن که ترکیبی از چربی، سلول‌های مرده پوست و باکتری‌اند، به بخش عمیق‌تر پوست را دربردارد که در نتیجه، التهاب آن را افزایش می‌دهد. با درمان جوش زیر پوستی با روش خانگی و کمی صبر و حوصله می‌توانید از شر این جوش‌های زیر پوستی خلاص شوید.

1. کمپرس گرم :

کمپرس آب گرم می‌تواند در درمان جوش‌های زیر پوستی مؤثر باشد. حرارت منافذ پوست را باز و جوش را به سطح پوست نزدیک‌تر می‌کند و باعث می‌شود سر آن معلوم شود. وقتی سر جوش باز شود؛ چربی، سلول‌های مرده‌ی پوست و باکتری‌ها از درون جوش خارج می‌شوند و جوش از بین می‌رود. درضمن حرارت ناشی از کمپرس گرم می‌تواند از درد آن بکاهد.

برای استفاده از کمپرس گرم، ابتدا لیف تمیز حمامی را برداشته و درون آب داغ، البته نه آنقدر داغ که نشود به آن دست زد، فرو کنید. سپس کمپرس را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی جوش زیر پوستی قرار دهید. این کار را سه تا چهار بار در روز انجام دهید، تا زمانی‌که جوش زیر پوستی به روی سطح پوست آمده و سر باز کند و چرک‌های درون آن بیرون بریزد. اکنون اطراف جوش را تمیز نگهدارید و از تماس با آن پرهیز کنید و تاوقتی‌که جوش خوب نشده است، از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

2. کمپرس یخ :

یک بسته ی یخ براي کاهش قرمزی، التهاب و تورم موجود بعد از تخلیه ی جوش، موثر است. موقع استفاده از یخ براي کاهش تورم و قرمزی پوست صورت، باید اقدامات زیر را انجام دهید:

اول با شوینده ای آرام و آب، صورت خود را بشویید و با ملایمت و ضرباتی اهسته به وسیله ی حوله خشک کنید، قالب های کوچک یخ را داخل کیسه ای پلاستیکی و یا حوله ای تمیز بگذارید ، بسته ی یخ را به مدت ۵ دقیقه روی محل دردناک و قرمز بگذارید ، ۵ دقیقه آن را کنار بگذارید و دوباره ۵ دقیقه ی ديگر یخ را در همان نقطه بگذارید، این کار را باید ۳ تا ۴ بار در روز انجام دهید تا از تورم و قرمزی محل جوش کم شود.

پودر خوراکی جلبک دریایی

3. عسل :
یک تکه پنبه را با عسل خالص بخیسانید، سپس بر روی جوش های صورت بمالید.
15 الی 20 دقیقه بعد صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید.
برای نتیجه بهتر،این کار را ،سه بار در روز تکرار کنید.
همچنین میتوانید یک قاشق غذا خوری،سیب له شده را نیز به عسل اضافه کنید و این ترکیب را هم یکبار در روز تکرار کنید.
4. آلوئه ورا :
یک برگ از آلوئه ورا را ببرید و ژل آن را خارج کنید و روی صورت بمالید بعد از 20 دقیقه،صورت خود را با آب ولرم بشویید.
این کار را دو بار در روز تکرار کنید،تا زمانی که نتیجه مثبت را بدست آورید.
توجه داشته باشید،که اگر شما گیاه آلوئه ورا را در خانه ندارید،میتوانید از ژل های موجود در بازار تهیه کنید.

درمان جوش های زیر پوستی با ماسک صورت

جوش زیرپوستی یک نوع آکنه است که در پوست زیرین قرار دارد.برای جلوگیری از جوش زیرپوستی، باید پوست خود را تمیز نگه دارید و از محصولات مناسب برای پوست استفاده کنید.روش‌های دیگر برای درمان جوش زیرپوستی شامل استفاده از محصولات خاص، ماسک صورت، پاکسازی پوست و … می‌شود.استفاده از ماسک صورت مانند ماسک جلبک می‌تواند به جلوگیری از جوش زیرپوستی کمک کند.

یکی از محبوب‌ترین محصولات مراقبتی پوست برای خانم‌ها همین ماسک‌های صورت خمیری شکل با انواع و اقسام رایحه هستند که استفاده از آنها ساده و نتایجی چشمگیرتر از درمان‌های خانگی دارد تا جایی که  به اعتقاد خانم‌ها تنها بعد از دوبار استفاده از این ماسک‌های آرام‌بخش و مغذی پوستی شفاف، سفت‌ و خوشرنگ را تجربه خواهید کرد. ماسک‌های صورت جزء کامل‌ترین مراقبت‌های درمانی پوست هستند و همه وظایف شما درقبال پوست‌تان را به‌خوبی انجام می‌دهند.

کرم جلبک

این ماسک‌ ها همچنین خود جلبک اسپیرولینا می تواند به در مان جوش های صورت شما کمک کند اگر متناسب با نیاز پوست‌ تان انتخاب شوند، می‌توانند با ازبین بردن چربی اضافه، بیرون کشیدن آلودگی و ناخالصی‌ها‌ و پاک کردن منافذ پوست در مرطوب کردن و شادابی پوست موثر باشند. اما دلیل دیگر تاکید ما به استفاده از ماسک جلبک دریایی تجربه احساس خوشایندی است که با آرامش بخشیدن به عضلات صورت و تسکین سطح پوست به‌راحتی در حال استراحت به آن خواهید رسید. پس این تاثیرات را دست‌کم نگیرید و استفاده از آن را هفته‌ای یک‌بار یا بیشتر (بستگی به شرایط و اهمیت مراقبت از پوست) در برنامه مراقبت مداوم از پوست‌تان قرار دهید.

برای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/29

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *