مراقبت از پوست, مقالات کافه سبز

پاکسازی پوست صورت

پاکسازی پوست صورت
مراقبت از پوست :

پاکسازی پوست صورت یا پیلینگ Peeling به معنی برداشتن قشر سطحی از روی پوست و مراقبت از پوست است.

پوست شما زمانی پوست سالم و پوست شاداب است که کاملا تمیز باشد که توسط پیلینگ یک لایه سطحی از سلولهای مرده پوست که حاوی جوش، جای جوش و لکه های قهوه ای روی پوست بوده، برداشته می شود.

در نتیجه این عمل مراقبت از پوست، مشکلات پوستی مانند کدر بودن، زبر بودن، منافذ باز و چروک های ریز از بین رفته و پوست شاداب و باطراوت و پوست سالم پیدا می کند.

 

پاکسازی پوست صورت1

امروزه پاکسازی پوست یا لایه برداری پوست با لیزر بسیار مورد استفاده متخصصین پوست قرار می گیرد ولی همچنان برخی از خانمها برای رفع این مشکل از کرم لایه بردار پوست استفاده می کنند و یا بدنبال تهیه یک لایه بردار قوی پوست بدن هستند تا مشکلات پوست خود را برطرف کنند.

روش پاک کردن پوست و نوع پاک کننده به نوع پوست شما بستگی دارد.

هر قدر پوست چرب تر و در محیط آلوده تر باشد باید بیشتر و اصولی تر تمیز شود. زیرا پوست های چرب آمادگی بیشتری برای ابتلا به ناراحتی های پوستی مانند جوش و لک دارد.

پاکسازی پوست :

شیوه های گوناگونی برای پاک کردن پوست وجود دارد که یکی از آنها بخور دادن پوست است. با این روش منافذ پوست تا عمق تمیز می شوند.

کسانی که پوست چرب یا معمولی دارند هفته ای یک یا دوبار و کسانی که پوست خشک دارند هر دو هفته یکبار می توانند با این روش پوستشان را تمیز کنند.

استفاده از کرم های پاک کننده، آب گیاهان، شیرها و صابون های پاک کننده برای کسانی که پوست خشکی دارند روزی یکبار و برای آنهایی که پوست چرب دارند، دو تا سه بار در روز توصیه می‌شود.

شبها، پوست باید آزاد باشد تا تنفس آن به راحتی انجام گیرد.

بنابراین، هر شب، پس از پاک کردن پوست، آن را با کرم و مواد چرب دیگر نپوشانید و مجال نفس کشیدن و دفع سموم به آن بدهید.

برای مراقبت بیشتر از پوست، می‌توانید ویدئوی های مربوط به روتین ها و پاکسازی پوست را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *