مشاوره رایگان پوست
مشاوره پوست و مو
ماسک جلبک دریایی
ماسک جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
قرص جلبک اسپیرولینا
قرص جلبـک اسپیرولینا
ماسک ضد ریزش مو کافه سبز
ضــد ریــزش مــو و سفیدی
ماسک ضد چروک
ضــد چیــن و چـــروک پوست
صابون جلبک دریایی
صابـون جلبـک دریایی
ماسک روشن کننده پوست کافه سبز
ضـــد لـــک و تیرگی پوست
ماسک ضد جوش کافه سبز
ضــــد جـــــوش و آکنـــه
تونیکهای گیاهی پوست

تونیکهای گیاهی پوست

جهت آشنایی با تونیکهای گیاهی پوست و خواص بی نظیر آنها برای پوست با ما همراه باشید.

اساسا تونیکهای پوست، پوست را تازه می کنند و در حقیقت با از بین بردن باقی مانده های چربی از روی پوست به تمیز کردن پوست کمک می کند. ارزان ترین جوان کننده این است که خیلی ساده صورت خود را زیر آب سرد بگیرید. بطور کلی تونیکهای گیاهی پوست متشکل از عصاره های گیاهان علفی، گلها و سرکه، گلاب، آب شکوفه پرتقال یا نارون کوهی که جمع کننده ملایمی است و گاهی اوقات هم ، مقادیر کمی گلیسیرین می باشد. این تونیکها برای پوستهای خشک و معمولی مناسب هستند. الکل هرگونه اثری از روغن یا چربی که بر روی پوست مانده باشد برطرف می کند و بنابراین این نوع تونیکها برای پوستهای چرب مناسب می باشد.

تونیکهای_گیاهی_پوست_1
انواع تونیکهای پوستی :
گلاب:

یکی از قدیمی ترین و بهترین تازه کننده های پوست، گلاب است. پزشک و دانشمند ایران ابوعلی سینا دستگاه و وسایل تقطیر را اختراع کرد و اولین آزمایش خود را با گلبرگهای گل سرخ انجام داد و از آن گلاب گرفت. وقتی نجیب زادگان اروپایی پس از جنگهای صلیبی از فلسطین باز میگشتند با خود گلاب همراه داشتند و از آن به عنوان آب شستشو پس از خوردن غذا استفاده می کردند. آداب ریختن گلاب به دست میهمانان، هنگامی که وارد خانه می شوند، هنوز هم در قسمتهایی از خاورمیانه، به عنوان نشان خوشامدگویی اجرا می شود.

تونیک گلاب و نارون کوهی :

شاید این تونیک، در بین همه تونیک ها، مشهورترین است. بحق که باید هم مشهور باشد، چرا که ترکیبی از گلاب خوش رایحه و نارون کوهی التیام بخش است. در برزیل، نارون کوهی به عنوان درمان گر معجزه آسا شناخته شده است. از آن به عنوان یک ماده ضد عفونی برای کاهش تورم، آماس و به عنوان سفت کننده پوست استفاده می شود.

در سراسر اروپا، نارون کوهی باز هم محبوبیت دارد. برای ساخت این لوسیون خیلی ساده، 3/4 فنجان گلاب را با 1/4 فنجان نارون کوهی مخلوط نمایید. اگر دارای پوست چرب هستید، می توانید نسبت ترکیبات گلاب و نارون کوهی را برابر بگیرید.

عرق گل و گیاهان علفی :

باعرق گل و گیاهان علفی، از همه نوع، تونیک های پوستی دل انگیز و معطر و بسیار موثری بدست می آید. این تونیک ها دارای خصوصیات برگردانندگی (به حال اول)، تسکین دهندگی و تمیز کنندگی می باشند. دستور العمل اصلی عبارتست از 2 قاشق سوپ خوری از گیاهان علفی و گلهای خشک، با تقریبا 3 مشت پر از گیاهان علفی و گلهای تازه  در نیم لیتر آب می باشد. آب جوش را بر روی گیاهان علفی بریزید تا روی آنها پر گردد. این کار باعث می شود کیفیت خوب آنها با بخار آب از بین نرود. بگذارید گیاهان علفی، حداقل به مدت 20 دقیقه در آب غوطه ور باشند اما 2 ساعت بهتر است. سپس آن را صاف کنید و در بطری بریزید.

تونیک پوستی گل همیشه بهار (گل جعفری) :

گل همیشه بهار بخاطر خصوصیات التیام بخش معروف است. برای ساختن این تونیک می توانید از گلهای خشک شده یا تازه آن استفاده کنید. برای اینکه در طول سال این تونیک را داشته باشید، گلها را زمانی که به حداکثر رشد خود رسیده اند بچینید، آنها را در گنجه در مکانی خشک و تاریک نگهداری نمایید. یک دسته بزرگ از این گلها را خشک کنید و آنها را در ظروف دهان گشاد نگهداری نمایید. عرق گل همیشه بهار را میتوانید به تنهایی مصرف کنید یا آنکه با 2 قاشق سوپ خوری نارون کوهی مخلوط نمایید. این تونیک ساده به خصوص برای پوستهای چرب و لکه ای، مفید است. عرق گل همیشه بهار، در کرم های صورت قدیمی استفاده بسیار داشته و شما میتوانید در دستورالعمل دلخواهتان ، بجای آب، مقداری عرق گل همیشه بهار جایگزین کنید.

برای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به تونر های گیاهی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!