مشاوره رایگان پوست
مشاوره پوست و مو
ماسک جلبک دریایی
ماسک جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
قرص جلبک اسپیرولینا
قرص جلبـک اسپیرولینا
ماسک ضد ریزش مو کافه سبز
ضــد ریــزش مــو و سفیدی
ماسک ضد چروک
ضــد چیــن و چـــروک پوست
صابون جلبک دریایی
صابـون جلبـک دریایی
ماسک روشن کننده پوست کافه سبز
ضـــد لـــک و تیرگی پوست
ماسک ضد جوش کافه سبز
ضــــد جـــــوش و آکنـــه
خارش سر

چگونه خارش سر را درمان کنیم؟

فهرست محتوا

اگر شما هم از خارش سر رنج می‌برید و دنبال راه های درمانی برای آن هستید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

مهم ترین عوامل موثر درخارش سر و درمان آن

 گرماى هوا و يا عرق كردن :

خارش سر از گرماى هوا و يا عرق كردن با تغيير مكان و شستشو با آب سرد مرتفع می‌گردد.

درمان خارش یر

 

در اثر گرد و غبار يا كثيفى :

خارش سر در اثر گرد و غبار يا كثيفى با شستشو رفع می‌گردد.

در اثر ضعف :

سورنجان، زردچوبه، مرمكى، مقل ازرق، سنامكى، هليله سياه، پوست هليله زرد، خلال نارنج، مستكى رومى، هل رسمى، گل محمدى و انقوزه‏ى خشك از هركدام 10 گرم، باهم مخلوط كنيد و بسيار نرم بساييد. آن را با 50 گرم مويز كوبيده شده و كمى عسل مخلوط كنيد تا به صورت خمير درآيد. سپس آنها را به صورت گلوله‏ هايى كوچك به اندازه‏ى يك عدد نخود بسازيد و در ظرفى سربسته ريخته و در جايى خنك مانند يخچال نگهدارى كنيد.

اگر خارش‏ سر در اثر ضعف بدن باشد بايد مقدارى گندم را بو بدهيد و تا گرم است در كيسه‏اى بريزيد و آن كيسه ‏ى پر از گندم را در وسط سر بگذاريد و صبر كنيد تا سرد شود و چند مرتبه در طول روز اين كار را تكرار كنيد.

شامپو جلبک-کافه سبز

👈شامپو جلبک کافه سبز برای درمان شوره و خارش سر👉

در اثر چرب بودن پوست سر 

چربی پوست سر باعث خارش آن میشود و بهتر است به فکر درمان آن باشید . به گفته دکتر خیر اندیش برای درمان خارش سر روزی یک لیوان سرکه انگبین خوراکی استفاده کنید و حتی دو مرحله حجامت آب انجام دهید تا از شر چربی سر خلاص شوید.

در اثر زكام و گريپ :

اسطوخدوس هندى، مرزنجوش، بابونه شيرازى، بادرنجبويه، پرسياوشان، گل نيلوفر، مغز ناخنك، تخم گشنيز، تخم كاسنى، ريشه كاسنى، مخلصه، پوست هليله زرد، ريوند چينى، پوست خشخاش، سنامكى، گل محمدى، تاجريزى، رازيانه از هركدام 10 گرم مخلوط و نيم‏كوب كنيد.

سپس به ده قسمت مساوى تقسيم كرده و هر شب يك قسمت از آن را در يك و نيم ليوان آب جوش بخيسانيد و صبح در همان آب بجوشانيد بعد آب آن را صاف و شيرين كرده قبل از صبحانه بنوشيد و مجددا تفاله‏ ى آن را در يك و نيم ليوان آب جوش خيسانده و شب آن را جوشانده، آب آن را شيرين و قبل از شام بنوشيد. ضمنا هنگام جوشيدن حتما بخور آن را به سر و مغز بدهيد.

بايد بدانيم كه علت آن مصرف زياد چربیها به عنوان غذاى روزانه در نتيجه جمع شدن چربى در زير پوست می‌‏باشد.

عوامل موثر در خارش سر

در اثر جوش‏هاى روى پوست سر :

با استفاده از داروى ضد چربى و يا صابون و شامپوهاى مناسب سر را شستشو دهيد و يا از داروى زير استفاده كنيد.

احساس خستگى، سخت بيدار شدن صبح‏ها از خواب، تلخى دهان هنگام صبح، جوش‏هاى روى پوست، مسموميت‏هاى زودبه‏زود- پف‏كردگى در زير چشم‏ها، چاقى زياد در سن نوجوانى، درد زير دنده‏ى راست يا ناحيه‏ى كبد طرف راست بدن، خارش پوست بدن، خارش‏ سر، خارش بعد از حمام، خشكى دهان، آب‏ريزش بينى به‏طور گهگاه، بوى بد دهان، از دست رفتن شفافيت چشم‏ها، زياد شدن اسيد اوريك بدن، ناقص بودن تخليه‏ى روده‏ها، سرگيجه، دردهايى كه در بدن جابه‏جا مى‏شود، كم‏خونى، صبح‏ها هنگام بيدار شدن از خواب، با خستگى و سختى چشم‏ها باز مى‏شود، تيره‏گى رنگ پوست يا چهره، گودى كاسه‏ى چشم‏ها، سياهى زير چشم‏ها، ترشى معده، احساس پريدن مگس جلوى چشم، حالت استفراغ و تهوع مداوم، بى‏ثباتى قند خون، عرق زياد بدن، بدبويى بدن، التهاب يا قرمزى زياد پوست، لك‏هاى سفيد يا سياه يا كبودى پوست، خال‏ها يا زگيل‏ها يا كك‏ مك‏.

درمان خارش و شوره سر دکتر خیراندیش :

به گفته دکتر خیراندیش برای درمان شوره سربهترین گزینه سرکه است. پس ازحمام 3 الی 5 دقیقه سر را با سرکه شستشو بدهدید . تفاوتی در نوع سرکه نیست حتی از سرکه صنعتی هم میتوانید استفاده کنید.

نکاتی که برای درمان خارش سر بهتر است رعایت کنید!

اگر دچار خارش‏ سر شده‏ ايد بايد از خوردن خرما، انجير، انگور، خربزه، فلفل، ماهى، بادمجان، زنجبيل، نمك و سركه پرهيز كنيد و يك مشت بزرگ از شكوفه‏ هاى درخت گردو را نرم بكوبيد، بعد در 400 گرم پيه خوك آب‏كرده‏ ى بدون نمك ريخته و بجوشانيد و خوب مخلوط كنيد، سپس در ظرفى شيشه‏اى يا چينى ريخته و نگهداريد و شب‏ها كمى از آن را بر پوست سر مالش دهيد و صبح در حمام با صابون گوگرد يا سدر بشوييد.

همچنین شستن سر با سرکه سیب بعد از شامپو بسیار مفید می‌باشد. (نسخه استاد خیر اندیش- انتشارات جام جوان)

جلبک اسپرولینا حاوی عوامل آنتی اکسیدانی است که به جوان ماندن بافت های بدن کمک کرده و اثرات پیری را به تأخیر می اندازد. این تأثیر مثبت به خصوص در ناحیه ی پوست و موها دیده می‌شود. شامپو جلبک اسپیرولینا بهترین انتخاب برای درمان خارش سر می‌باشد.

برای مراقبت بیشتر از مو، می‌توانید ویدئوی های مربوط به نحوه مراقبت و تقویت مو را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

بیشتر بدانید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!