مشاوره رایگان پوست
مشاوره پوست و مو
ماسک جلبک دریایی
ماسک جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
قرص جلبک اسپیرولینا
قرص جلبـک اسپیرولینا
ماسک ضد ریزش مو کافه سبز
ضــد ریــزش مــو و سفیدی
ماسک ضد چروک
ضــد چیــن و چـــروک پوست
صابون جلبک دریایی
صابـون جلبـک دریایی
ماسک روشن کننده پوست کافه سبز
ضـــد لـــک و تیرگی پوست
ماسک ضد جوش کافه سبز
ضــــد جـــــوش و آکنـــه
علائم موهای چرب و نحوه مراقبت از آن

علائم و درمان موهای چرب

در این مقاله به علائم موهای چرب و درمان آن می‌پردازیم.

از علائم موهای چرب ، براثر اختلال در کارآیی غدد چربی و عواقب ناشی از (افزایش ترشحات آنها) ظاهر می‌شود. در حالی که این چربی در فعالیت های معمولی پوست، یکی از عوامل زیبایی مو است که به آن حالت زیبا و درخشانی می‌بخشد و این از خصوصیات موهای سالم است. در صورت وجود سبوره، مشکل واقعی هم برای پوست سر (پوسته های چرب) و هم برای موها وجود دارد. فولیکول های موییِ چربی بر اثر شدت ترشح چربی انباشته شده و ریشه های مو در آن دچار خفگی می شود. این حالت، باعث مرگ و ریزش می‌گردد. به همین دلیل، معالجه جدی موهای چرب ضروری است.

معمولا، هنگامی که مو سالم است، ترشح چربی را جذب میکند (در حالت معمولی به آن نوعی زیبایی می دهد). ولی در برابر مقدار زیاد ترشح چربی، ناتوان بوده و چرب می شود که البته همراه آن، تمام خصوصیات نازیبایی که آنها را می‌شناسیم ظهور می کند: موها دسته دسته به یکدیگر می چسبند ، از شدت چربی برق میزند ،پس از  گذشت دوروز از شستشو دیگر نمیتوان آنها را آرایش کرد.

موی چرب و پوست چرب، هر دو نشانه همراه با یکدیگر است زیرا علل آنها و درمان آنها مشابه است.

علت چربی مو :

چندین عامل متنوع در چرب شدن موها دخالت دارد:

عامل توارث:

اگر والدین شما دارای موهای چربی هستند (یا یکی از آنها ،خصوصا پدر) شما آمادگی ابتلا به چربی مو را دارید.

عامل درون ریز:

اختلال در کار و فعالیت غدد درون ریز، هنگامی که با ترشح بیش از حد هورمون های مردانه (آندروژنیک) همراه باشد، آمادگی ابتلا به چربی بیش از حد مو را به وجود می آورد. دلیل این حالت را میتوان آنچه که در دوران نوجوانی میگذرد دریافت. در دوران بلوغ، موها شروع به چرب شدن میکند و این دقیقا مصادف با زمانی است که تولید هورمونهای جنسی آغاز شده است. خانم هایی که دارای ترشحات آندروژنی زیاد هستند (و معمولا موهای بدنشان به شکل غیر طبیعی رشد می کند) نیز آماده ابتلا به این مشکل هستند.

عامل تغذیه:

مسئله ای اساسی برای چربی مو است. موهای ما، دقیقا انعکاسی از آنچه میخوریم است. تمام اشتباهات تغذیه ای ما به خاطر تخریب وضعیت سلامتی موهایمان (بلاخص مصرف زیاد چربی و قند که باعث ایجاد تحول به سمت سبوره میشود) در ارتباط است.
برخی از ناراحتی ها، مانند یبوست ، چاقی مفرط ، اشباع کبد و کیسه صفرا از چربی ایجاد موهای چرب می‌شود و چون این بیماری ها بر اثر آنچه میخوریم ایجاد می‌شود.

عامل عصبی:

وجود فشارهای عصبی دائمی با هر ریشه ممکن (عاطفی،شغلی و …) ترشح بیش از حد چربی را تسریع می کند. افراد دارای موهای چرب، غالبا کسانی هستند که بیش از سایر مردم مضطربند و کمتر شوک های احساسی و هیجانی را تحمل می‌کنند.

علائم موهای چرب و نحوه مراقبت از آن1
درمان موی چرب :

مرتب نگه داشتن موهای چرب دشوارتر از موهای خشک است، اما موهای چرب را به کمک رژیم غذایی، زودتر و آسانتر از موهای خشک میتوان به حال تعادل رساند.

برس زدن مرتب ماساژ و ورزش پوست سر به بهتر شدن وضع کمک فراوانی می‌کند. اما مهمتر از همه، حذف روغن حیوانی و غذاهای چرب و سرخ شده از برنامه غذایی است، زیرا چربی زیاد موها به دلیل چربی بیش از اندازه ای است که غده های پوستی ترشح می‌کنند و برای کم کردن کار آنها باید از خوردن مواد چرب پرهیز کرد. ممکن است چربی موها در اثر بدکاری غده تیروئید و ناراحتی فشار روحی باشد. در این صورت باید به پزشک مراجعه کرد، زیرا این موردی است که باید زیر نظر پزشک درمان شود.

از نظر غذایی، موهای چرب نیاز فراوانی به ویتامین های گروه B و ید دارد. در این صورت بهتر است در برنامه غذایی روزانه، از غذاهایی که حاوی این دو ماده است بیشتر استفاده شود.

ماهی، جگر، زرده تخم مرغ و مخمر آبجو به دلیل دارا بودن این مواد، در این زمینه بسیار با ارزش و کمک کننده هستند.

آیا میدانستید اسپیرولینا در حالی که از نظر داشتن کالری پایین است ، حاوی مقادیر زیادی از ویتامین B1 می باشد؟!

برای کم کردن چربی سر، می‌توان از سفیده تخم مرغ استفاده کنید، به این شکل که سفیده تخم مرغ استفاده کنید، به این شکل که سفیده تخم مرغ را خوب بزنید تا تقریبا سفت شود. سپس با مسواک آن را به پوست سر بمالید و بگذارید کاملا خشک شود و برس بزنید تا سفیده تخم مرغ خشک شده بریزد.

نحوه انتخاب شامپو مناسب :

همانطور که قبلا گفته شد شامپو فقط برای تمیز کردن نیست بلکه دارای عملکرد مختلف دیگری نیز هست که متناسب با خواسته های مصرف کننده است. یک شامپو طی توجه به موارد زیر برای فرد انتخاب می‌شود:

نوع مو:

آیا مو خشک است یا چرب؟
آیا موها نازک است؟
آیا موها بی رنگ شده ، رنگ شده یا فردار است؟

مسائل خواص مربوط به پوست سر :

آیا موها شوره می زند؟
آیا پوست سر خارش دارد؟

نیازهای مربوط به سلامت و بی خطری :

آیا فرآورده سبب تحریک چشم ها می شود؟
آیا پوست سر را تحریک می کند؟

خواص شامپو جلبک مخصوص موهای چرب :
  • کنترل چربی کف سر
  • ضد موخوره
  • برطرف کننده شوره و خارش
  • تثبیت رنگ
  • تقویت کننده ساقه و ریشه مو
  • ضدریزش مو

برای مراقبت بیشتر از مو، می‌توانید ویدئوی های مربوط به تقویت مو را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!