مشاوره رایگان پوست
مشاوره پوست و مو
ماسک جلبک دریایی
ماسک جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
قرص جلبک اسپیرولینا
قرص جلبـک اسپیرولینا
ماسک ضد ریزش مو کافه سبز
ضــد ریــزش مــو و سفیدی
ماسک ضد چروک
ضــد چیــن و چـــروک پوست
صابون جلبک دریایی
صابـون جلبـک دریایی
ماسک روشن کننده پوست کافه سبز
ضـــد لـــک و تیرگی پوست
ماسک ضد جوش کافه سبز
ضــــد جـــــوش و آکنـــه
قاعدگی چیست؟ درمان درد عادت ماهیانه

قاعدگی چیست ؟ درمان درد عادت ماهیانه

قاعدگی نامنظم می‌تواند نشانه‌ بیماری‌های مختلف در زنان باشد که خود را به ‌صورت اختلالات در این سیکل طبیعی جنسی نشان می‌دهد. قاعدگی ممکن است اختلالات زیادی را دربر بگیرد. بنابراین، توجه به این مسئله فیزیولوژیک از اهمیت بالایی برخوردار است.جهت اطلاعات بیشتر در مورد قاعدگی و درمان درد آن مقاله زیر را مطالعه کنید.

فصل بند رفتن قاعدگى :

سبب اين بيمارى (Amenorhee) يا كم خونى و كم غذائى است كه علامتش لاغرى و ديگرگونى رنگ است، و اينكه پيشتر غذاهائى خورده باشند كه خونساز نيستند، مثل عدس، گوشت خشك شده و مانند آنها كه درمانش خوردن گوشت، حلواها و روغنهاى مرطوب است و يا گرفتگيهائى در دهانه هاى رگهاى رحم پديد میايد و نشانى آن جريان خون رقيق، پيچش و پيدا شدن لكه هائى در پوست است كه درمانش خوردن داروهاى بازكننده مثل حب- المفتح، ايارجها، ادرارآورها می‌باشد.

خشکی رحم :

گاهى از خشكى و حرارت رحم است و علامتش اين است كه اگر قاعده آورهاى گرم خورده شود بدتر می‌شود و ساير آثار صفرا نيز پيدا است، درمانش پاک سازى با ايارجها، حب الصفراء و برداشتن روغنهاى سردى است كه قبلا گفتيم و نيز فصد كردن مفيد است كه پس از اين خواهيم گفت گاه ممكن است قبلا زن خونريزى شديد از بينى يا فصد يا مانند آن داشته كه درمانش زياد كردن خون است اما بطور مطلق براى درمان بند آمدن قاعدگى فصد صافن و حجامت در ساقها در هنگام نزديك شدن وقت قاعدگى و بادكش گذاردن برعانه (بالاى آلت) و نيز زالو انداختن بر ساقها مفيد است.

در زاد المسافرين براى قاعدگى از اين داروها ياد شده است:

براى مزاج گرم ريشه ترشك پخته و نيز اگر خيار را زير خاكستر بپزند و بكوبند و روغن كرچك بآن اضافه كنند و بردارند بسيار قوى است گل بستان افروز كه بايد آن را بداخل مهبل بمالند و پس از هر ادرار دوباره تكرار كنند و نيز آشاميدن چيزهائى كه موجب قاعدگيست مفيدست دويست و پنجاه گرم انار ملس با دو و نيم گرم تباشير و ماء الشعير سودمند است.

و نيز براى صاحبان مزاج سرد اين داروها مفيد است:

هفت و نيم گرم ابهل با عسل موجب قاعدگى و جنين افكنست همچنين اذخر را اگر بخورند و بخور بدهند يا بردارند جنين را می‌اندازد، شقاقل و اشنان از هركدام دو و نيم گرم، ريشه كور، افسنتين همراه با عسل را اگر بردارند و در پخته آن بنشينند موجب قاعدگى است، دستمال آغشته به بابونه موجب قاعدگيست و تسكين دهنده دردهاى رحمى است و ورم آن را فرومينشاند- انجدان و بارزد را اگر بدستمال بزنند و بردارند و بخور بابونه و نشستن در پخته آن و نيز آشاميدنش موجب قاعدگى است، بومادران را اگر بپزند و در آن بنشينند زايمان را آسان می‌كند، پرسياوشان، تخم هويج بستانى، پياز، اسپنددانه، نخود، دارچينى، سعد، كنجد خيسانده، فلفل سفيد، بومادران كور، كرفس، تره، مر، مقل، زنيان و اگر موجب قاعدگيند، ترمس همراه با مر و عسل اگر بدستمال زده شوند و آن را بردارند رحم را پاك می‌كند.

کم خونی و اسپیرولینا:

کم خونی وضعیتی است که معمولا” ناشی از نبود آهن کافی در بدن است . همیشه برای جلوگیری از بیماری کم خونی، به ما توصیه شده است که رژیم غذایی خود را با غذاهای حاوی مقادیر فراوان آهن مانند : جگر، سویا و اسفناج غنی نماییم . با این حال، اگر آهن با پروتئین و ویتامین C همراه نباشد ، هضم و سرعت جذب آن پایین می آید . بنابراین، به سادگی و با مصرف معمولی غذاهای غنی از آهن ، ما فواید آنها را دریافت نخواهیم کرد . به بیان دیگر، اسپیرولینا نه تنها حاوی مقدار آهن بیشتری از جگر است ، بلکه حاوی مقادیر زیادی پروتئین و کلروفیل خون ساز نیز می باشد. هضم و جذب میزان آهن آن نیز بسیارعالی است، بنابراین می توان گفت که اسپیرولینا در مبارزه با کم خونی بسیار موثر می باشد.

در كتب اشخاصى كه آزمايش كرده اند گفته شده كه برداشتن سه دانه فرفيون موجب قاعدگيست و اگر سوزشى ايجاد كرد روغن گل سرخ آن را بهبود می‌بخشد. همچنین سرکه انگبین رازیانه برای درمان مشکلات هورمونی زنان فوق العاده می‌باشد.

برای مراقبت بیشتر از سلامتی، می‌توانید ویدئوی های مربوط مراقبت در دوران قاعدگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!