مراقبت از پوست

انواع ماسک خانگی آبرسان پوست صورت

انواع ماسک خانگی آبرسان پوست صورت

پوست مانند سایر اعضای بدن به توجه و رسیدگی نیاز دارد. آبرسانی و تغذیه ی پوست یکی از راه های مراقبت از آن است. یکی از علل سریع تر شدن روند پیری خشکی پوست است که در فصل سرما بیش از اندازه خشک میشود و استفاده از ماسک های آبرسان سرشار از ویتامین توصیه میشود. ما در این مقاله انواع ماسک خانگی آبرسان پوست صورت را به شما آموزش میدهیم.

هر کس متناسب با نوع پوست خود از ماسک ها استفاده کند که تاثیر بینظیر آن را مشاهده کند.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

چگونه می‌توانم بفهمم که نوع پوست من چیست :

اگر هنوز نوع پوستتان را نمیدانید به مشاوره رایگان پوست و مو کافه سبز مراجعه کنید.حتما از نوع پوست‌تان مطمئن شوید، چون به شما کمک خواهد کرد تا محصولات درستی را برای مراقبت از پوست‌تان انتخاب کنید.

انواع ماسک خانگی آبرسان پوست صورت :

در اینجا چند ماسک آبرسان برای پوست های خشک، چرب و معمولی را با هم مطالعه میکنیم.

_ماسک آبرسان برای پوست خشک :

1_ ماسک آلوئه ورا و روغن نارگیل :

مواد لازم :

مواد را با یکدیگر مخلوط کنید سپس با نوک انگشتان ماسک را بر روی پوست بمالید و ماساژ دهید. بگذارید 20 دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید و بعد از شست و شو کمی آب سرد به صورت بپاشید. و در اخر از کرم آبرسان استفاده کنید.

2_ ماسک خیار و آلوئه ورا :

مواد لازم :

  • نصف 1 خیار متوسط
  • 1 ق غ ژل آلوئه ورا

نصف خیار را پوست بگیرید و در مخلوط کن بریزید سپس ژل آلوئه ورا را با آن خوب مخلوط کنید تا یکدست شود. بگذارید 30دقیقه روی پوست صورت بماند و سپس بشویید.

_ ماسک آبرسان برای پوست چرب :

1_ ماسک آبرسان موز و عسل :

مواد لازم :

  • 1 عدد موز رسیده
  • 2 ق غ عسل طبیعی
  • آبلیموی طبیعی

مواد را در مخلوط کن ریخته و کامل کامل با یکدیگر مخلوط کنید تا یک دست شود. سپس چند قطره آبلیموی طبیعی را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مواد را با انگشتان رو پوست بمالید و ماساژ دهید. سپس بعد 20 دقیقه بشویید.

2_ ماسک آلوئه ورا و آب پرتقال :

مواد لازم :

  • 1 ق غ آب پرتقال طبیعی و تازه
  • 1 ق چ آلوئه ورا

مواد را خوب با هم مخلوط کنید. صورت خود را بشویید و ماسک را با نوک انگشتان به صورت بمالید و ماساژ دهید و به مدت 20 دقیق بر روی پوست خود نگه دارید و سپس با آب ولرم بشویید. شما می‌توانید یک یا دوبار در هفته از این ماسک استفاده کنید.


پودر خوراکی جلبک دریایی

ماسک آبرسان آووکادو برای انواع پوست ها :

ابتدا پوست خود را با شوینده مناسب نوع پوستتان شستشو دهید. اگر پوستتان چرب است از تونر حاوی جلبک اسپیرولینا و اگر خشک یا معمولی است از تونر حاوی جلبک آستاگزانتین استفاده کنید. سپس مقدار مناسبی از ماسک آووکادو را بر پوست تمیز قرار داده و چند دقیقه ماساژ دهید. بهتر است ماساژ صورت از پایین به بالا باشد. پس از 25 دقیقه و خشک شدن کامل ماسک، آن را از پایین به بالا جدا کرده و در صورت نیاز پوست خود را بشویید و اگر پوستتان خشک است از کرم بوتاکس بعد از آن استفاده کنید.

آووکادو سرشار از «بیوتین» است. یک نوع ویتامین B که گاهی اوقات به نام ویتامین B7 و  هم شناخته می‌شود.همچنین سرشار از ویتامین‌های A و K است،

خواص ماسک میوه آووکادو برای پوست :

درمان پسوریازیس :

یک مطالعه در سال 2001 نشان داده که استفاده موضعی از ماسک آووکادو برای درمان پسوریازیس مفید است.

مرطوب کننده طبیعی پوست :

ماسک آواکادو می تواند به پوست نفوذ کرده و پوست را نرم و هیدراته می کند، ماسک آووکادو از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و آن را مرطوب نگه می دارد.

درمان آکنه و جوش صورت :

ماسک آواکادو برای پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد. ماسک آووکادو به راحتی به درون پوست نفوذ کرده، چربی پوست را کنترل کرده و سلول های مرده پوست را از بین می برد و به این ترتیب به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

جوان سازی پوست صورت :

تحقیقات ثابت کرده اند که ماسک آووکادو دارای خواص ضد پیری بسیار بالایی است که رادیکال های آزاد را از بین برده و با تولید مقادیر بالای کلاژن برای جلوگیری از چروک پوست و جوان سازی پوست صورت مفید می باشد.

ضد آفتاب طبیعی :

ماسک آواکادو یکی از ماسک هایی است که به عنوان ضد آفتاب طبیعی عمل می کند، ماسک آواکادو از آفتاب سوختگی و تیره شدن پوست صورت کمک می کند.

درمان سیاهی دور چشم :

ماسک آواکادو به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین ها و اسید های چرب برای درمان سیاهی دور چشم مفید می باشد.

کرم جلبک

چگونه از خواص جلبک دریایی برای پوست خود بهره مند شوییم؟

جلبک دریایی به طور طبیعی مواد غذایی مورد نیاز خود را از آب دریا جذب میکند ، در نتیجه جلبک دریایی حاوی مواد معدنی ، ویتامین ها و ترکیبات مغذی در غلظت بالا می باشد.
این ویژگی ها و خواص جلبک دریایی موجب رساندن مواد مغذی به بدن ، محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد و کمک به درمان چندین بیماری پوستی از جمله پسوریازیس ، اگزما ، جوش و آکنه می شود .
جلبک دریایی بطور طبیعی پوست را پاکسازی کرده و موجب شادابی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست میشود که نتیجه آن توقف روند پیری پوست ، مرطوب کنندگی پوست و تحریک سلول های پوستی برای ساخت سلول های جدید و کلاژن می باشد.

جلبک دریایی انواع مختلفی دارد و فواید هر گونه در نوع خود منحصر به فرد است.سه دسته اصلی جلبک دریایی وجود دارد:سبز، قهوه ای و قرمز.فواید جلبک های دریایی برای پوست عبارتند از:

آبرسانی – جلبک دریایی برای آبرسانی به پوست عالی است.

پوستی جوان – اسیدهای آمینه موجود در جلبک دریایی به پر شدن پوست شما کمک می کند و خواص ضد پیری آن ،خطوط ریز پوست را صاف می کند.

درمان آکنه و مشکلات پوستی– مواد معدنی طبیعی موجود در جلبک دریایی که شامل امگا، روی و منیزیم است، مانعی برای محافظت از پوست در برابر آب و هوای سخت (یا محیط‌های بیش از حد خشک) ایجاد می‌کند و در عین حال به بهبود پوست از هرگونه عفونت کمک می‌کند.

رنگدانه های پوست را یکنواخت می کندماسک جلبک با آنتی اکسیدان هایی که شامل ویتامین Bو Cهستند، به التیام پوست و پاکسازی رنگدانه هایی که پس از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه های خورشید ایجاد شده اند، کمک می کنند.

برای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *