انواع ماسک صورت خانگی با سفیدآب

انواع ماسک صورت خانگی با سفیدآب

فهرست محتوا

سفیداب بهترین لایه بردار طبیعی است که سبب پاکسازی پوست، روشن تر شدن و نرم شدن پوست می شود. سفیدآب به علت نداشتن مواد شیمیایی بهترین لایه بردار طبیعی برای پوست است و همچنین این لایه بردار طبیعی به علت بی ضرر بودن می تواند جایگزین خوبی برای انواع ماسک های لایه بردار باشد و باعث جوانی و زیبایی پوست شود. با این بخش از سلامت پوست و موی کافه سبز همراه شوید تا شما را با انواع ماسک صورت خانگی با سفیدآب آشنا نماییم.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

سفیداب چیست؟

سفیدآب یکی از مشهور ترین روشهای لایه برداری پوست است که در بسیاری از مواد آرایشی استفاده میشود و باعث بهتر تمیز شدن و لطافت پوست می گردد.

در اصل این صابون، اسکراب لایه بردار و ترکیبی از مواد مختلف با دانه‌های ریز یا گرانول‌هایی است که کمی ساختار آن را زبرتر می‌کند تا بتواند اضافات پوستی را به راحتی از روی پوست جدا کند.

 

مهم ترین خواص سفیدآب :

سفیداب بهترین لایه بردار طبیعی است که می تواند جایگزین خوبی برای انواع ماسک های لایه بردار باشد. سفیداب با پاک کردن سلول های مرده باعث می شود تا به قول معروف پوست مان نفس راحت بکشد. در طول روز میلیون ها سلول بر اثر فعالیت می میرند و باید از روی پوست بدن پاک شوند. بهترین راه این است که هنگام استحمام مقداری سفیداب بر روی پوست مان بمالیم تا سلول های جدید بتوانند رشد کنند و باعث زیبایی پوست شوند.

یکی دیگر از خواص سفیداب این است که این ماده باعث رفع جوش‌ها و لک‌های پوست می‌شود. سفیداب باعث ضدعفونی شدن پوست بدن هم می‌شود. بیشتر کسانی که بدنشان مرتب جوش می‌زند پوست بیش از حد چربی دارند، به این افراد توصیه می‌کنیم که در هنگام استحمام به بدن‌شان مقداری پودر اسکراب سفیداب جلبک بزنند.

 

انواع ماسک سفیداب برای لک صورت : 

 

1_ ماسک گچی سفیدآب :

ماسک گچی از نوعی پودر معدنی که سرشار از املاح و مواد معدنی دریایی و سولفات کلسیم است تشکیل شده که پس از گذاشتن آن بر روی پوست صورت باعث کاهش عمق چروک‌ها، صاف کردن ناهمواری‌های پوست، برگشت دوباره درخشندگی پوست، رفع لکه های پوستی و روشن شدن پوست می شود. و همچنین بدلیل مواد موثره سفیداب بشدت منجر به سفید شدن و درخشندگی پوست صورت شده و لک های ناشی از آفتاب سوختگی و جوشهای پوستی را از بین می برد.

 

ماسک گچی حاوی سفیداب برای پوست چرب :

مقدار مناسبی از ماسک گچی ساشه ای حاوی سفیدآب را با کمی آب یا عرق کاسنی و چند قطره آب لیموی تازه ترکیب کرده و بر پوست تمیز قرار داده و چند دقیقه ماساژ دهید. بهتر است ماساژ صورت از پایین به بالا باشد. پس از 25 دقیقه و خشک شدن کامل ماسک، آن را از پایین به بالا جدا کرده و در صورت نیاز پوست خود را بشویید.

 

ماسک گچی حاوی سفیداب برای پوست های خشک :

مقدار مناسبی از ماسک گچی ساشه ای حاوی سفیدآب را با کمی شیر و مقداری عسل و روغن ویتامین ای ترکیب کرده و بر پوست تمیز قرار داده و چند دقیقه ماساژ دهید. بهتر است ماساژ صورت از پایین به بالا باشد. پس از 25 دقیقه و خشک شدن کامل ماسک، آن را از پایین به بالا جدا کرده و در صورت نیاز پوست خود را بشویید و اگر پوستتان خشک است از کرم بوتاکس بعد از آن استفاده کنید.


پودر خوراکی جلبک دریایی

 

2_ ماسک لایه بردار سفیدآب و آب لیمو :

مواد لازم :

  • پودر سفیدآب
  • کمی آب لیمو تاز

پودر سفیداب را با ابلیمو در ظرفی ریخته و مخلوط کنید تا بافتی یکدست و نرم پیدا کند. روی پوست بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند.

 

3_ ماسک روشن کننده سفیداب و شیر :

مواد لازم :

  • سفیدآب
  • شیر
  • روغن زیتون

برای این که بتوانید پوست صورت همیشه روشن و شاداب داشته باشید باید مقداری سفیداب را با مقداری شیر و روغن زیتون مخلوط کنید و بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از حدود 15 دقیقه این محلول را از روی پوستتان بشویید و به سرعت شاهد بهتر شدن پوست صورت خود شوید. شیر و زیتون هر دو باعث ترمیم بافت‌های پوست می‌شوند و هنگامی‌که با سفیداب ترکیب شوند به دارویی معجزه‌آسا تبدیل می‌شود.

 

4_ ماسک ضد جوش سفیدآب و ماست :

مواد لازم :

  • پودر سفیدآب
  • ماست

پودر سفیداب و ماست را ترکیب کنید. آنقدر هم بزنید که به صورت خمیر در بیایید.

تنها بر روی پوست و جوش های خود قرار دهید و اصلا ماساژ ندهید. پس از گذشت 20 دقیقه ماسک سفیداب و ماست را با آب ولرم بشورید.

در ادامه پیشنهاد میکنم بخوانید:

یکی دیگر از خواص ماسک جلبک دریایی برای  صورت پیشگیری از پیر شدن پوست می باشد. اسید آسکوربیک و سلنیوم موجود در جلبک دریایی پیری پوست و ایجاد چین و چروک روی پوست را به تعویق می اندازد. در نهایت این ماسک به عنوان یک عامل ضد پیری عمل می کند.

 

خاصیت افزایش سوخت و ساز پوست و مرطوب کردن پوست

ماسک جلبک غنی از ید می باشد و همین ماده باعث افزایش عملکرد غده های تیروئید می شود. در مقابل سوخت و ساز موجود در جریان خون را افزایش می دهد و در نهایت پوست را جوان می سازد. ماسک جلبک حاوی خواص طبیعی پاک کنندگی و هیدراته ساختن می باشد که برای پوست های خشک که خارش دارند بسیار مفید و موثر می باشد.

 

جوان سازی پوست صورت با ماسک جلبک دریایی

آمینواسیدهای موجود در جلبک دریایی در جوان سازی پوست شما بسیار موثر عمل خواهد کرد. استفاده از این ماسک باعث می شود پوست شما صاف به نظر رسیده و دارای ویژگی های ضد پیری می باشد.

کرم جلبک

 

پیشگیری و درمان زخم ها و بیماری ها با ماسک جلبک

جلبک دریایی دارای تمام مواد معدنی موجود در دریا می باشد از این رو به عنوان یک ماده ارزشمند و خوب برای حفاظت از پوست محسوب می شود. با استفاده از ماسک جلبک دریایی می توانید به راحتی از بسیاری از بیماری ها و زخم ها پیشگیری کرده و یا آن ها درمان کنید.جالب است بدانید که این گیاه یکی از غنی ترین منابع ید در نظر گرفته می شود.

برای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

نوار کناری
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.