مشاوره رایگان پوست
مشاوره پوست و مو
ماسک جلبک دریایی
ماسک جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
قرص جلبک اسپیرولینا
قرص جلبـک اسپیرولینا
ماسک ضد ریزش مو کافه سبز
ضــد ریــزش مــو و سفیدی
ماسک ضد چروک
ضــد چیــن و چـــروک پوست
صابون جلبک دریایی
صابـون جلبـک دریایی
ماسک روشن کننده پوست کافه سبز
ضـــد لـــک و تیرگی پوست
ماسک ضد جوش کافه سبز
ضــــد جـــــوش و آکنـــه
جلوگیری از ریزش و سفیدی مو

جلوگیری از ریزش و سفیدی مو

رشد مو در سه چرخه یا مرحله صورت میگیرد، مرحله رشد، مرحله استراحت و مرحله ریزش 85% تا 95% موهای سر در مرحله رشد هستند در حالیکه 5 تا 15% در مرحله استراحت می‌باشد. با بررسی و مشاهده این موهای از دست رفته در مرحله رشد هستند یا در مرحله استراحت آگاهی بیشتری از علت ریزش موها را به ما می‌دهد. برای جلوگیری از ریزش و سفیدی مو با ما همراه باشید.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

هر فولیکول مو، جدول زمانی مخصوص به خود را در مورد این مدت زمان 3 مرحله دارا می‌باشد. اگر مسئله و مشکلی در رابطه با مو وجود نداشته باشد، طول عمر میانگین یک تار مو 4 سال است.

ریزش طبیعی مو :

ریزش مو به طور طبیعی در عرض یک روز می‌تواند بین 50 تا 100 مو متغییر باشد، در ول فصل ریزش مو (پاییز)، ممکن است بیش از حد میانگین، ریزش مو داشته باشید.

هنگامی که 25% از موهای سر یا بین 22/000 تا 37/500 تار مو از دست بروند، تاسی به وضوح دیده می‌شود.

علل ریزش مو :
  • کلسترول
  • تغذیه
  • هورمون ها
  • بیماریها
  • مواد شیمیایی
  • داروهای شیمیایی
  • صدمات مکانیکی
  • اضطراب
  • فصول سال
  • ارث
  • سن

جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن :
  • اگر روغن زیتون را با  روغن اکالیپتوس به مقداری مساوی مخلوط نموده و محکم بر سر بمالید از ریزش مو و طاسی سر جلوگیری می‌کند، ضمناٌ با این روغن صبح و شب سر را ماساز دهید.
  • به هنگام استحمام صابون به سر نزنید و سر خود را با زرده تخم مرغ و روغن زیتون مخلوط شده، بشویید و از محلولهای مخصوص و مغذی که دارای اسید پانتو تنیک است استفاده نمایید.
  • به منظور تقویت مو و جلوگیری از ریزش موی سر ثعلب را با روغن گل مخلوط کرده، بر سر بمالید.
  • مالیدن روغن زرده تخم مرغ از ریزش مو جلوگیری می‌کند و پیاز مو را تقویت و در رویانیدن آن خیلی مؤثر است.

  • اگر موی سر بریزد و از آن محل موی سفید برآید روغنی که دستور تهیه آن در زیر داده می‌شود پوست سر را شب چرب کنید و بخوایید برگ مو 75 گرم، وسمه 150 گرم در 2 کیلو آب بجوشانید تا به نصف برسد. سپس صاف نموده و با 600 گرم روغن کنجد مخلوط کنید و بجوشانید تا آب بخار شده روغن بماند 30 گرم لادن در آن حل کنید و مورد استفاه قرار دهید و صبح با سدر و خطمی ساییده موی را بشویید یا یک لیتر آب مقطر را با مقدار 10 نخود آسید تانیک مخلوط نموده و هر روز صبح با آن سر را بشویید.
  • میوه آس (مورد اسفرم) مازو و آمله را در روغن آس یا روغن گل (بر روی آش) بپزید و بر مو بمالید.

مبارزه با سفید شدن موها :

آیا می‌دانید که چرا موی سر انسان سفید می‌شود؟ بعضی از سلول های مو دارای مواد رنگی می‌باشد، همین که بدن انسان رو به پیری می‌گذارد، سلول های مذکور توانایی تولید مجدد مواد رنگی مو را از دست می‌دهد در نتیجه موی سر بی رنگ یعنی سفید می‌گردد،بعضی اشخاص تا موقعی که هنوز کاملاٌ جوان هستند نیروی تهیه مواد رنگی موی را از دست می‌دهند،موی سر بعضی اشخاص تا موقعی که به سن پیری نرسد شروع به سفید شدن نمی‌کند. سلامت عمومی مزاج و مراقبت از موی به حفظ رنگ آن کمک می‌نماید. از بین رفتن رنگ موی و سفید شدن آن ممکن است در کلیه افراد یک خانواده مشاهده شود، چون بسیاری از دانشمندان سفید شدن موی سر را یک امر ارثی می‌دانند، وضع اعصاب نیز در رنگ موی تاثیر دارد.


پودر خوراکی جلبک دریایی

ویتامین ها نقش موثری را در این امر بازی می‌کنند، اگر بدن انسان فاقد بعضی از انواع ویتامین B باشد رنگ مو ممکن است سفید شود. برای جلوگیری از سفید شدن موی عوامل مختلفی وجود دارد یکی از علل آن فقدان ویتامین B می‌باشد، شما می‌توانید با خوردن غذاهایی که به مقدار زیاد ویتامین B دارند کمبود این ویتامین را بر طرف کنید ولی اگر عاملش چیزی دیگر باشد درمان دیگری لازم دارد.

راه حل ها :
  1. از علل و عمده ترین عامل سفید سفید شدن موی افرادی که موی بور دارند کمبود فلز روی در بدن است و در کسانی که موی مشکی دارند کمبود فلز منگنز می‌باشد که می‌توان از طریق جبران کمبود این فلز ها می‌توان سفید شدن مو را از بین برد.
  2. بهترین غذا برای جلوگیری از سفید شدن مو استفاده از غذاهایی که دارای اسید پارآمینونیروئیک می‌باشد که عبارتند از : جگر ، سبوس برنج ، مخمر آبجو ، ملاس سیاه.
  3. سوپ چلتوک، اشکنه سبوس و گوجه فرنگی و آب سبوس برنج از سفید شدن مو جلوگیری می کنند.
  4. خوردن نان جو از سفید شدن مو جلوگیری می کند.
  5. روغن کنجد برای جلای مو بسیار مفید است.
  6. رژیم انگور در جلوگیری از سفید شدن مو بسیار مفید است.
  7. مالیدن و استعمال روغن های طبیعی مانند : روغن عود ، روغن سلیخه ، روغن قرنفل ، روغن زیتون
  8. داروهایی طبیعی مثل : هلیله سیاه ، هلیله زرد ، عود ، طباشیر ، فلفل ، زنجبیل ، گل سرخ ، صندل سفید ، تخم کاسنی را پودر نمایید و سپس با عسل مخلوط کنید و صبح و عصر به مقدار یک قاشق چایخوری میل کنید که برای جلوگیری از سفید شدن مو موثر است.

برای جلوگیری از سفید شدن موها از نسخه های زیر استفاده کنید :

الف) هر روز صبح ناشتا آب چغندر خام را با ماست مخلوط کنید و بخورید.

ب) خرنوب کوبیده و حنا را با هم مخلوط کرده و با آب خمیر کنید و بر سر ببندید.

ج) برگ ریواس تازه را کوبیده، آبش را به مو بمالید.

د) به مدت یک هفته هر روز موها را با جوشانده هلیله سیاه خوب بشوئید.

هر روز کوبیده یک عدد هلیله سیاه را بخورید.

کرم جلبک

فواید جلبک اسپرولینا برای مو

جلبک اسپیرولینا دارای ارزش غذایی قابل توجهی است که منجر به مزایای باورنکردنی سلامتی می شود و مملو از پروتئین ها ، ویتامین ها ، مواد معدنی ، اسیدهای چرب و آمینه مفید برای پوست و مو است.

همانطور که در مقالات قبلی این سایت هم اشاره کردیم ، اسپیرولینا جلبکی است به رنگ سبز آبی که خواص سلامتی زیادی دارد و میتوان از آن هم بصورت پودر و هم قرص استفاده کرد و از مزایای آن بهره مند شد. جلبک دریایی اسپیرولینا خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و مصرف آن به کاهش سطح کلسترل خون ، کاهش فشار خون و کنترل دیابت کمک می کند.اما آیا میدانید اسپیرولینا هم چنین برای موهای شما نیز فوایدی دارد؟

بسیاری از مردان و زنانی که از کم پشتی مو یا طاسی رنج می برند ، در جستجوی محصولات یا داروهای درمانی موجود برای کمک به رشد مجدد موهای از دست رفته خود هستند.اسپیرولینا می تواند به این دسته از افراد کمک زیادی بکند.شما برای این منظور میتوانید از ماسک اسپیرولینا یا از پودر جلبک دریایی اسپیرولینا به عنوان مکمل برای بهبود رشد مو استفاده  کنید.اسپیرولینا سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن است که همه آنها معمولاً برای رشد مو و درمان مشکلات مو مانند کم پشتی و طاسی استفاده می شود و به همین دلیل است که اسپیرولینا اغلب به عنوان ماده اصلی در محصولات طبیعی جلوگیری از ریزش مو استفاده می شود.

برای مراقبت بیشتر از مو و جلوگیری از ریزش و سفیدی مو می‌توانید ویدئوی های مربوط به تقویت مو را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!