جلبک اسپیرولینا, خواص گیاهان دارویی, مقالات کافه سبز

جلوگیری از سرما خوردگی در پاییز

جلوگیری از سرما خوردگی در پاییز

برای جلوگیری از سرما خوردگی در پاییز میبایست کارهایی را انجام دهیم که خیلی هم دشوار نیست، در مقاله زیر شما را با راه های جلوگیری از سرما خوردگی در پاییز و فهرستی از مواد غذایی که در پاییز میبایست مصرف کنید آشنا می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

خوراکی ها و مواد غذایی مناسب برای پاییز :

مصرف برخی از مواد غذایی می تواند نقش بسیار مهمی در افزایش تحمل افراد در برابر سرمای هوا در روزهای پاییزی داشته باشد. به عبارت دیگر، شما می‌توانید با تهیه فهرستی از مواد غذایی پاییزی و مصرف آنها در این فصل از خوردن بیشتر لذت ببرید و از سرما خوردگی های متعدد این فصل جلوگیری کنید. گرچه سرماخوردگی جزء جدایی ناپذیر این فصل است اما با تغذیه مناسب این فصل تا حدود زیادی می‌توانید از بیماری‌های این فصل جلوگیری کنید.

وقتی اسم فصل پاییز به گوش می‌رسد ناخودآگاه یاد بیماری هایی نظیر سرماخوردگی و آنفولانزا می‌افتید. بیماری هایی که اگر در آن کمی دقت شود می‌توان از بروز آن پیشگیری کرد تا سلامت بمانید.

در این فصل خوراکی ها و مواد غذایی مناسبی وجود دارد که متناسب با بیماری‌های همین فصل است. با تغییر هر فصل می توان با کمی تغییر در شیوه غذایی خود از بیماری های فصلی در امان ماند.

توصیه های تغذیه ای فصل پاییز :
بادمجان:

ناسونین، آنتوسیانین موجود در پوست بادمجان است که مشخص شده سلول‌های مغز را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند. علاوه بر این، اسید کلروژنیک موجود در بادمجان خواص ضد سرطان، ضد ویروسی و کاهنده کلسترول دارد.

کدو حلوایی:

این گیاه مزایای تغذیه‌ای بیشماری دارد. کدو حلوایی سرشار از بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین آ می شود و در حفظ سلامت پوست، چشم و استخوان ها بسیار موثر است. مصرف کدو حلوایی منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و آن هم به دلیل وجود ویتامین ث و فیبر موجود در آن.

جلبک اسپیرولینا:

اگر خیلی زود دچار سرماخوردگی، آنفلوانزا یا ناخوشی‌های روزمره می‌شوید لازم است که سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید. برای این کار اسپیرولینا به شما کمک می‌کند. چون سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست که سیستم ایمنی بدن را قدرتمند می‌سازد. به عقیده محققان آمریکایی مصرف اسپیرولینا سلامت سلول‌های سیستم ایمنی افراد سالم را به میزان 13 برابر افزایش می‌دهد.

انار:

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف انار می‌تواند منجر به جلوگیری از آسیبهای گردش خون با کاهش تجمع چربی های مضر در عروق شود. در واقع مصرف منظم انار با سلامت قلب ارتباط دارد.

قره قاط:

این میوه سرشار از از آنتوسیانین ها برای کاهش التهاب در بدن است. مصرف قره‌قاط سلامت مثانه را بهبود می بخشد و سدی در برابر ابتلا به سرطان سینه، روده بزرگ، سرطان ریه و سرطان پروستات.

تره فرنگی:

اکثر ما می دانیم که مصرف سیر و پیاز منجر به پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی می شود و آن هم به دلیل این که پلی فنول موجود در آن ها از رگ های خونی در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند. تره فرنگی نیز از خانواده پیاز است که سرشار از ویتامین کا بوده و مصرف آن خاصیت ضد سرطانی دارد. ضمن اینکه سلامت استخوان ها را نیز بهبود می بخشد.

کلم بروکلی:

روی موجود در این سبزی منجر به افزایش توان دفاعی بدن در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا می شود. فیبر موجود در کلم بروکلی همچنین برای حفظ سلامت دستگاه گوارش مفید است.

شلغم:

شلغم از جمله ریشه های خوراکی سبزیجات است که می تواند در روزهای پاییزی جانشین مناسبی برای تربچه و کلم باشد. شلغم منبع عالی از ویتامین‌هایAوk و همچنین اسید فولیک است برای طعم دادن به آن می‌توانید از رازیانه، خورده نان و شکر قهوه ای استفاده کنید.

گریپ فروت:

گریپ فروت بیش از ۷۵ درصد ویتامین ث مورد نیاز بدن را تامین می کند و منبع غنی از لیکوپن است. این رنگدانه های قرمز رنگ برای جلوگیری از سرطان نقش بسیار مهمی دارند. همچنین در این میوه به مقدار زیادی پکتین وجود دارد که می تواند موجب کاهش کلسترول بدن شود. اگر به خوردن میوه‌های ترش مزه علاقه مند هستید، می توانید از نوشیدن یک لیوان آب گریپ فروت که سرشار از آنتی‌اکسیدان است لذت ببرید و اگر ترش بودن آب این میوه برای شما چندان لذت بخش نیست، می توانید آن را همراه با انواع مغزها و خشکبار مصرف کنید.

برای مراقبت بیشتر از سلامتی، می‌توانید ویدئوی های مربوط به مراقبت از سلامتی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *