مشاوره رایگان پوست
مشاوره پوست و مو
ماسک جلبک دریایی
ماسک جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
قرص جلبک اسپیرولینا
قرص جلبـک اسپیرولینا
ماسک ضد ریزش مو کافه سبز
ضــد ریــزش مــو و سفیدی
ماسک ضد چروک
ضــد چیــن و چـــروک پوست
صابون جلبک دریایی
صابـون جلبـک دریایی
ماسک روشن کننده پوست کافه سبز
ضـــد لـــک و تیرگی پوست
ماسک ضد جوش کافه سبز
ضــــد جـــــوش و آکنـــه
درمان اگزما در کودکان

درمان اگزما در کودکان

اين نوع اگزما يك نوع خارش و التهاب پوست مى‏باشد كه گاهى با پوسته ‏پوسته شدن همراه است. اين بيمارى مى‏تواند در هر سنى ايجاد شود اما معمولا زير 18 ماهگى به وجود مى‏آيد و گاهى به صورت ارثى خواهد بود. اگزما حدود يك پنجم كودكان زير سن مدرسه را مبتلا مى‏كند. اين بيمارى ممكن است چند سال طول بكشد اما معمولا در اواخر كودكى از بين می‏رود. كودك مبتلا داراى پوست قرمز، ملتهب و خارش‏دار است كه ممكن است او را تحريك ‏پذير كرده باشد. یکی از بهترین محصولات کافه سبز برای درمان اگزما در کودکان و بزرگسالان، روغن ضد اگزما جلبک و قارچ گانودرما می باشد.

درمان اگزما در کودکان

علت این بیماری چیست ؟

علت اگزما در كودكان كاملا شناخته شده نيست، اما واكنش حساسيتى به بعضى از رژيم‏هاى غذايى يا محيط كودك يك عامل خطر است. آلرژى‏هاى شايع (موادى كه واكنش حساسيتى را برمى‏انگيزند) شامل: شير گاو، سويا، گندم، نان و تخم مرغ مى‏باشند. همچنين كودكان مبتلا نسبت به بيمارى‏هاى حساسيتى مثل تب يونجه و آسم مستعد هستند. گاهى ابتلا به بيمارى‏هاى حساسيتى مشابه در بستگان نزديك مطرح ‏كننده ‏ى يك عامل ژنتيكى در به وجود آمدن آن است.

علايم اين بيمارى:

علايم اگزما شدت‏هاى متفاوتى دارند و معمولا نواحى خاصى از بدن را گرفتار مى‏ كنند.

اين علايم عبارتند از:

  • راش قرمز و پوسته‏‌دار
  • خارش زياد
  • ضخيم شدن تدريجى پوست

علائم اگزمای کودکان

در نوزادان، راش اگزمايى بيشتر در صورت و گردن به وجود مى‏‌آيد و بعد از زمانى كه كودك شروع به خزيدن مى‏كند، در زانوها و آرنج‏ها ايجاد مى‌‏شود. در كودكان بزرگتر، راش معمولا در قسمت داخلى مچ دست‏ها و آرنج و پشت زانوها ايجاد مى‏‌شود. خارش زياد باعث مى‌‏شود تا كودك راش را بخاراند كه در اين صورت ممكن است عفونت‏هاى باكتريايى رخ دهد. اگر عفونت ايجاد شود التهاب شديدتر شده و ممكن است تاول‏هايى به وجود آيند.

دائرة المعارف گياه درمانى ايران، ص: 807
عارضه‏‌ى وخيم اما نادر اگزما، هرپس اگزمايى است و زمانى رخ مى‏‌دهد كه كودك داراى اگزما مبتلا به عفونت هرپس سيمپلكس شود. هرپس اگزمايى يك ناحيه‏‌ى قرمز گسترده با تاول و تب ايجاد مى‏كند.

درمان اگزما در كودكان:

والدين نقش مهمى را در درمان اگزماى كودكان ايفا مى‏‌كنند و پيگيرى اقدامات درمانى زير ممكن است بتواند به كنترل علايم و حفظ سلامت كودك كمك كند.

  • پرهيز از فرآورده‏‌هاى پوستى خوش‏بو.
  • شستن كودك با كرم نرم‏كننده به جاى صابون.
  • حمام كردن كودك: حداقل يك‏بار در روز با استفاده از روغن مرطوب‏‌كننده‏‌ى حمام.
  • بعد از شستشو، پوست كودك را با يك كرم نرم‏‌كننده‏‌ى كودك مرطوب كنيد.
  • مصرف مرتب كورتيكواستروئيد موضعى تجويز شده (روى پوست ناحيه‏‌ى مبتلا.)

درمان قطعی اگزما در کودکان

اگر كودك، خود را مى‏‌خاراند از كوتاه بودن ناخن‏هايش اطمينان حاصل كنيد و هنگام شب دست‏هاى او را داخل دستكش نخى بگذاريد. بهتر است بدانيد كه اگزما ممكن است در تمام دوران كودكى وجود داشته باشد. اگرچه هيچ درمان قابل اطمينانى وجود ندارد اما معمولا علايم بيمارى كنترل مى‏‌شوند. اگزما معمولا در بزرگسالى بدون هيچ اثرى از بين مى‏‌رود، اما در موارد معدودى راش‏ها باقى مى‏‌مانند. حدود نيمى از كودكان مبتلا در آينده به بيمارى حساسيتى ديگرى دچار مى‏‌شوند.

برای درمان مشکلات پوستی، می‌توانید ویدئوی های مربوط به مراقبت از پوست را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!