مراقبت از پوست

درمان چین و چروک صورت

درمان چین و چروک صورت

با آویزان و شل شدن پوست خود خداحافظی کنید. درمان چین و چروک صورت را با خواندن این مقاله در خانه تجربه کنید.

پوست شل و آویزان که نشانه ای از پیری است، در نتیجه ی چندین عوامل محیطی و عوامل خاص درونی نظیر هورمون هایی به وجود می‌آید که به ویژه در طول یائسگی در نوسان هستند.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

تغییرات پوستی که در طول دوران یائسگی ظاهر می‌شوند، نشان می‌دهند که کاهش در سطوح استروژنی روند پیری را تسریع می‌کند. چرا که استروژن از آسیب های اکسیداسیونی محافظت می‎‌کند که از طریق بنیان های آزاد بدن ایجاد می‌گردد.

خوشبختانه، آنتی اکسیدان ها این قابلیت را دارند تا هنگامی که ترشح استروژن متوقف می‌شود، مسئولیت امور را به دست بگیرند و به زنان یائسه و هر فرد دیگری کمک می‌کند تا از آسیب های پوستی جلوگیری نمایند. به ویژه تصور بر این است که ویتامین های گروه ب، ویتامین های ث و ای و بتاکاروتن به پیشگیری از آسیب بنیان های آزادی که منجر به پیری می‌گردند، کمک می‌کند. دانشمندان عنوان می‌کنند، هنگامی که آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی گنجانده می‌شوند و یا به طور موضعی استعمال می‌شوند می‌توانند اثرات مطلوبی بر روی سلامتی پوست زنان یائسه داشته باشند.

17 خوراکی که پوست را سفت و صاف می‌کند و با شل شدن و آویزان شدن پوست مبارزه می‌کند:

بسیاری از غذاها مانند یک ضد چروک طبیعی عمل می‌کنند. چرا که سرشار از مواد غذایی هستند که از آسیب رسیدن به پوست کمک می‌کندو باعث ترمیم پوست می‌شوند. پیشنهاد عمومی این است که بزرگسالان باید حداقل روزانه هشت وعده میوه و سبزیجات، در حدود دو وعده محصولات لبنی و دو تا سه وعده پروتئین هایی نظیر آجیل، تخم مرغ، و سویا مصرف نمایند. شما به آسانی می توانید باانتخاب خوراکی های درست این نیاز ها را برآورده نمایید و از پوستی سالم و زیبا لذت ببرید.

سفت کننده های خوشمزه :
  • مارچوبه
  • لوبیا چشم بلبلی
  • میوه‌ی خشک
  • کرفس
  • بادام زمینی
  • پنیر
  • ریواس
چند ماسک خانگی برای درمان چین و چروک صورت :
ماسک موز و خاک رس :

این ماسک برای تمامی پوست ها استفاده میشود . ولی برای پوست های چرب بهتر است.

مواد لازم:

  • ۱ قاشق سوپ خوری خاک رس
  • 1/4 یک عدد موز را له کنید
  • ۱ قاشق سوپ خوری آب گل پرتقال
  • ۱ قاشق چای خوری آب آناناس

همه ی مواد را با هم مخلوط کنید. سپس بر روی پوست تمیز بمالید. سپس بعد از 15 دقیقه بشویید.

ماسک جلبک اسپیرولینا :

پودر جلبک اسپیرولینا را با مقداری پودر جوانه کندم و چند قطره روغن حجم دهنده جلبک و مقداری آب مخلوط کنید تا میری شکل شود. سپس روی پوست خود قرار دهید و بعد از 15 الی 20 دقیقه بشویید.

ماسک موز و عسل :

در‌حالی‌که موز باعث پاکسازی پوست شما می‌شود، عسل هم ضمانتی برای جلوگیری از خشکی پوست است. این ماسک به درخشش ، آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست کمک می کند و همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی می باشد.

مواد لازم :

  • نصف یک عدد موز
  • 1 قاشق چای خوری عسل
  • 1 قاشق چای خوری لیمو

طرز تهیه و استفاده :

ابتدا موز را له کرده و با عسل به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست و بدون هیچ گونه بافت اضافی حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را با انگشتان تمیزتان به آرامی ، به مدت 2 دقیقه ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه با آب شستشو دهید و بعد با حوله نرم خشک کنید و در نهایت از یک کرم آب رسان مناسب در سراسر پوستتان استفاده نمایید. این ماسک را دوبار در هفته برای گرفتن بهترین نتیجه تکرار کنید.

کرم جلبک

خواص عسل :

عسل یک پماد معجزه آسا است که به حفظ سلامتی پوست کمک می کند. در ابتدا باید بگوییم، عسل یک آب رسان طبیعی است. این امر بدین معناست که عسل رطوبت را از هوا می گیرد و وارد پوست شما می کند.

علاوه بر این، عسل دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد تورم است. با توجه به خاصیت ضد تورمی، این ماده جوش های صورت را، که در اثر باکتری به وجود آمده اند و پوست را خشک کرده اند، از بین می برد.

عسل دارای آنزیم هایی است که مانند لایه برداری طبیعی عمل می کند و ناخالصی های صورت را از بین می برد.


 

پودر خوراکی جلبک دریایی

ماسک صورت

تأثیری که پوست در زیبایی یک فرد ایفا می‌کند بسیار چشم گیر است؛ به همین سبب هر فردی دوست دارد از محصولات مراقبتی پوست به نحو احسن استفاده نماید. برای این کار محصولات متفاوتی وجود دارد که مهمترین نوع آنها ماسک ضد لک، ماسک ضد جوش می باشد.

ماسک صورت یا همان ماسک ضد لک بیشترین تأثیر را دارد. برای هر نوع عارضه پوستی نوعی ماسک صورت تولید می‌شود که افراد با دستی باز بتوانند هر نوع ماسک صورت را که می‌خواهند خریداری کنند. با ماسک صورت می‌ توان نفس کشیدن برای پوست را آزاد نمود که در این صورت شاداب بودن به پوست تزریق می‌شود. خانم‌های باردار از جمله افراد پر خطر برای ایجاد لک پوستی هستند و چون نمی‌توانند از محصولات شیمیایی استفاده کنند بهتر است از ماسک جلبک دریایی با مواد طبیعی استفاده نمایند.

برای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *