مشاوره رایگان پوست
مشاوره پوست و مو
ماسک جلبک دریایی
ماسک جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
قرص جلبک اسپیرولینا
قرص جلبـک اسپیرولینا
ماسک ضد ریزش مو کافه سبز
ضــد ریــزش مــو و سفیدی
ماسک ضد چروک
ضــد چیــن و چـــروک پوست
صابون جلبک دریایی
صابـون جلبـک دریایی
ماسک روشن کننده پوست کافه سبز
ضـــد لـــک و تیرگی پوست
ماسک ضد جوش کافه سبز
ضــــد جـــــوش و آکنـــه
صاف كردن منافذ پوست‏ با ماسک خانگی

صاف كردن منافذ پوست‏ با ماسک خانگی

همه گیاهان خاصیت تنگ کنندگی منافذ باز پوست را دارند و می‌توان از آنها به صورت بخور و ماسک کمک گرفت. صاف كردن منافذ پوست‏ با ماسک خانگی یکی از روش های کم هزینه و مؤثر است. بسیاری ار این منافذ پوستی بیشتر در افرادی که پوست چرب دارند بوجود می‌آید و ممکن است که باعث آکنه و جوش‌های سرسیاه باشد. چربی زیاد همراه با باکتری‌ها و گردوخاک‌های محیط موجب مسدود شدن منافذ پوست می‌شود.ما در این مقاله به چند روش صاف كردن منافذ پوست‏ با ماسک خانگی پرداخته ایم با ما همراه باشید.

صاف كردن منافذ پوست‏ با ماسک خانگی:
یخ:

یخ به علت تاثیرات سفت‌کنندگی و درمان فوری برای منافذ باز پوست دارد، یکی از آسان‌ترین و موثرترین درمان‌های خانگی برای کوچک کردن منافذ پوستی و کاهش آن‌ها محسوب می‌شود. استفاده از یخ قبل از آرایش می‌تواند به کوچک کردن منافذ پوستی بزرگ کمک کند. علاوه بر این یخ می‌تواند باعث تقویت سیستم گردش خون و افزایش سلامت پوست می‌شود.

برای این کار می‌توانید چند قطعه یخ را در دستمال یا کیسه‌ای تمیز قرار دهید و آن را به مدت 30ثانیه روی پوست خود ماساژ دهید.

این کار را چند بار در روز انجام دهید و هرگاه متوجه تغییرات شدید میزان آن را به روزی یک بار و یک روز در میان کاهش دهید. علاوه بر این، می‌توانید روزی یک‌مرتبه صورت خود را با آب بسیار سرد بشویید. اگر قطعات یخ را قبل از استفاده به مدتی کوتاه در چای سبز و آبمیوه‌هایی همچون آب سیب و خیار بگذارید اثرات مثبت آن افزایش می‌یابد.

ماسک نارنج و گلاب:

ماسک آب نارنج و گلاب یکی از قدیمی‌ترین روش‌های بستن منافذ پوست است. گلاب هم برای بستن منافذ باز پوست و هم برای کنترل آکنه و پوست چرب موثر است. یکی از فواید اصلی نارنج خاصیت انقباضی آن می باشد. نارنج باعث جذب چربی اضافی و جمع شدن منافذ باز پوست می شود.

به مقدار مساوی آب نارنج تازه و گلاب را با هم ترکیب کنید. با پنبه روی صورت خود بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید.

سفیده تخم مرغ و آب لیمو:

یک قاشق مرباخوری آب لیموی تازه را با یک عدد سفیده‌ی تخم‌مرغ مخلوط کرده و به مدت 10 دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. سپس با آب ولرم صورت را بشویید. وقتی هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید نتیجه خوبی می گیرید. برای بهتر شدن اثر آن بعد از بخور دادن صورت، از آن استفاده کنید. سفیده تخم مرغ پوست را سفت کرده و منافذ باز صورت را کاهش می‌دهد. ماسک سفیده تخم مرغ هم برای منافذ و هم برای آکنه درمانی عالی محسوب می‌شود.

همچنین موارد زیر:

براى صاف كردن منافذ پوست يا برطرف كردن سوراخ‏ هاى سطح پوست صورت بايد شب‏ ها مقدارى آرد نخود و گل ارمنى را با ماست بدون نمك مخلوط كنيد و به صورت خود بماليد و دستمال نازكى روى آن ببنديد و بخوابيد. و صبح با آب سرد شستوشو دهید.

تخم خربزه و پوست ليموترش را نرم بساييد، بعد با سدر نرم، آرد جو، آرد باقالا و آرد نخود، همه را به نسبت مساوى مخلوط كنيد و شب‏ ها مقدارى از آن را با شير گرم خمير كرده و بر پوست صورت بماليد و بخوابيد و صبح آن‏ها را به وسيله ‏ى پنبه و گلاب از چهره پاك كنيد و يا اين كار را روزها انجام دهيد و پس از مدتى كه روى پوست ماند، با گلاب و به وسيله ‏ى پنبه يا دستمال كاغذى آن‏ها را از صورت پاك كنيد (هرگاه داروها روى صورت خشك شد مرتب آن‏ها را با كمى شير مرطوب و حفظ كنيد).

شما میتوانید برای تشخیص نوع پوست خود به مشاوره رایگان پوست و مو کافه سبز مراجعه کنید.

برای مراقبت بیشتر از پوست، می‌توانید ویدئوی های مربوط به ماسک صورت را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!