مراقبت از مو

طرز تهیه چند ماسک آبرسان مو در خانه

طرز تهیه چند ماسک آبرسان مو در خانه

ماسک های مو واقعا برای ترمیم موهای آسیب دیده و کدر موثر هستند. آنها برای بهبود وضعیت انواع مشکلات مو  کمک کننده می باشند. ما در این مقاله با چند طرز تهیه چند ماسک آبرسان مو در خانه اشنا میشویم.

شناخته شده ترین مزیت های استفاده از ماسک های مو مخصوصا ماسک آبرسان مو در خانه این است که حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی مضر که به موها آسیب می رسانند، نیستند.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

موهای صاف و درخشان، موهای فر و مجعد، موهای چرب یا خشک؛ هر ماسک آبرسان مو برای یک سری موها مناسب است.

ماسک‌های خانگی برای ترمیم و درمان آسیب‌های مو بسیار مناسب هستند: آسیب‌هایی که بر اثر رنگ‌کردن مو، استفاده از شامپوهای نامناسب و نگهداری اشتباه از مو اتفاق می‌افتند. شما می‌توانید ماسک آبرسان مو را با توجه به مواد لازم در دسترس و جنس و نیاز موهای خودتان، در خانه بسازید.

مواد طبیعی و در دسترس همه که برای اسک مو عالی هستند عبارتند از :

1_ روغن زیتون :

که دارای مواد نرم کننده و تغذیه کننده مو است. روغن زیتون چربی طبیعی موها حفظ میکند و از موخوره و پوسته شدن موها جلوگیری می کند.

2_ روغن نارگبل :

روغن نارگیل حاوی مواد نرم کننده طبیعی موها است. و موها را نرم و لطیف نگه میدارد.

3_ عسل :

عسل دارای قند بالا و مواد نرم کننده و محافظت کننده از موها است. به دلیل قند بالایی که دارد از ریزش موها جلوگیری میکند و موها را نرم و براق میکند.

4_ سرکه سیب :

سرکه سیب حاوی مواد ضد قارچ و ضد باکتری است که به کاهش خارش های سر کمک می کند و بدون از بین بردن روغن طبیعی مو، آن را تمیز می کند.

5_ لیمو :

لیمو سرشار از ویتامین C  است. چربی اضافه ی مو و تمام آلودگی های مو را کاملا از بین میبرد بخاطر همین کاملا مناسب موهای چرب است.

6_ شکر قهوه ای :

بخاطر دانه هایی که دارد یک لایه بردار طبیعی است که سلول های مرده مو و پوست کف سر را از بین میبرد و ترمیم میکند.


پودر خوراکی جلبک دریایی

7_ تخم مرغ :

حاوی ویتامین A ،D و E و پروتئین و اسیدهای چرب است که درخشش و شفافیت موها را حفظ می کند.

طرز تهیه چند ماسک آبرسان مو در خانه :

_ماسک آبرسان برای موهای خشک :

مواد لازم :

  • یک فنجان ماست
  •  یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه
  •  یک عدد زرده تخم‌مرغ

همه ی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و روی موها بمالید. بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با شامپو بشویید و بعد از آن از نرم کننده استفاده کنید.

_ماسک موی تخم مرغ :

مواد لازم :

  • یک عدد تخم مرغ
  • یک فنجان شیر نارگیل
  • ۲ قاشق روغن زیتون طبیعی
  • کمی آب لیموی تازه

تخم مرغ و بقیه ی مواد را در یک کاسه به خوبی مخلوط کنید.

این ماسک مو را کف سرتان بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید.

_ماسک موی روغن زیتون و موز :

مواد لازم :

  • یک عدد موز
  • کمی روغن زیتون

موز را آن‌قدر میکس کنید تا به بافتی لطیف و یک‌دست برسید. سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید به هم بزنید. این ماسک آبرسان مو را در حمام و بعد از آب‌کشی، با فرچه رنگ روی موها بزنید. برای بهتر پخش شدن ماسک روی موها و پوست سر، مو و کف سرتان را با نوک انگشتان به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی موها بماند و با آب ولرم آب‌کشی کنید.

_ماسک ترمیم کننده موی روغن نارگیل و عسل :

مواد لازم :

  • یک قاشق چای خوری روغن نارگیل
  • یک قاشق چای خوری عسل

این دو ماده را در یک کاسه بریزید و بعد از هم زدن، آن را کمی درون ماهتابه گرم کنید و سپس آن را به موها زده و بعد از 10 الی 15 دقیقه موی خود را بشویید.

کرم جلبک

در ادامه پیشنهاد میکنم بخوانید:

پودر جلبک دریایی یکی از منابع غذایی  بسیار مفید و سرشار از انواع پروتئین، فیبرها، ید، کربوهیدرات و ویتامینها و مواد دیگر هستند، همچنین پودر جلبک سرشار از انواع مواد عالی و معدنی میباشند که در هر مواد غذایی یافت نمیشود.

از پودر جلبک معمولا در اقلام دارویی,آرایشی بهداشتی,درمانی.خوراکی و غیره استفاده فراوانی میشود.همچنین از جلبک ها در تهیه ی نان, سوپ,ماسک صورت و غیره استفاده میشود. و این نکته رو هم اضافه کنم که همه ی جلبک ها خوراکی نمی باشند. افرادی که دارای چربی های شکم و پهلو هستند در کنار استفاده از پودر جلبک سعی کنند آب فراوان در طول روز استفاده کنند تا متابولیسم بدنشان افزایش یافته و سوخت و ساز چربی ها تسریع یابد.

جلبک خوراکی  برای لاغری عموما به صورت قرص,پودر,و شربت در بازار وجود دارند که هر کدام بر اساس نیاز افراد به این ماده ارزشمند مورد استفاده قرار میگیرند. خواص پودر جلبک برای لاغری و ارزش غذایی نسبتا بالا به کالری پایین و این یعنی چربی سوزی!

یکی از مهمترین خواص و ویژگی های جلبک دریایی خوراکی برای لاغری داشتن ارزش غذایی بسیار بالا و همچنین داشتن فیبر بالا (که خود جلوی اشتهای کاذب را میگیرد) و در عوض داشتن کالری (چربی و کربوهیدرات) پایین محبوبیت بسیار بالایی نزد افرادی که به دنبال کاهش وزن و کاهش چربی شکم و پهلو هستند پیدا کرده.پس اگه دنبال راهی کاملا طبیعی و بدون هیچ گونه عوارض هستید,ما به شما حتما پودر جلبک اسپرولینارو پیشنهاد میدیم که یکی از مهمترین و با ارزش ترین خواص این پودر میباشد.

برای مراقبت بیشتر از مو و طرز تهیه چند ماسک آبرسان مو در خانه می‌توانید ویدئوی های مربوط به مو را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

 

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *