بیماری های پوستی, مراقبت از پوست

ماسک خانگی با پوست انار

ماسک خانگی با پوست انار

آیا تا کنون به مواد مغذی موجود در پوست میوه ها فکر کرده اید؟ یکی از میوه هایی که حتی پوست آن دارای فواید بالایی برای سلامتی است ، انار می ‎باشد. ماسک خانگی با پوست انار برای جوانسازی پوست، جلوگیری از چروک شدن پوست، جلوگیری از پیری زودرس،درمان آکنه و… مورد استفاده قرار می گیرد. پوست انار خواص ضد باکتری، ضد ویروس و ضد التهاب دارد و بنابراین می‌تواند به طور موثری با مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش مقابله کند. می‌توانید از ماسک خانگی با پوست انار برای درمان انواع پوست استفاده کنید.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

خواص معجزه آسای ماسک خانگی با پوست انار برای پوست صورت :

پوست انار خواص آنتی باکتریال بالایی داشته و از این رو درمان خوبی برای عفونت های پوستی به شمار می رود.پوست انار به دلیل داشتن خاصیت سفت کنندگی، پوست را تحریک وسفت می کند .این خاصیت منافذ پوست را می بندد و از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری می کند و یک درمان خانگی خوب برای ضد پیری است . خلاصه آن که پوست انار پوست صورت را ترمیم می کند .

پوست انار دارای خواص درمانی بالایی است و می‎ تواند با آکنه ، جوش و سایر ضایعات پوستی مقابله کند . این ماده دارای خاصیت ضد پیری بوده و روند بروز چین و چروک های پوستی را کند تر می ‎کند.

  • تحریک تولید کلاژن در پوست
  • کاهش چین و چروک صورت
  • لیفت صورت
  • مبارزه با جوش و آکنه
  • از بین بردن جوش های سر سیاه صورت
  • مقاومت و حفاظت از پوست صورت در برابر میکروب، عفونت و باکتری
چگونگی تهیه‌ی پودر پوست انار :

پوست انار را در ماهیتابه تفت دهید تا کاملا خشک شود و سپس آسیاب کنید. یا پوست انار را در آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

چگونه می‌توانم نوع پوستم را بفهمم :

اگر هنوز نوع پوستتان را نمیدانید به مشاوره رایگان پوست و مو کافه سبز مراجعه کنید.حتما از نوع پوست‌تان مطمئن شوید، چون به شما کمک خواهد کرد تا محصولات درستی را برای مراقبت از پوست‌تان انتخاب کنید. حال اگر به دنبال ماسک خانگی با پوست انار هستید با ما همراه باشد.

ماسک خانگی با پوست انار :
درمان آکنه و جوش صورت :

ماسک خانگی با پوست انار برای پوست های چرب نیز مفید می باشد، استفاده از پودر پوست انار بر روی پوست چرب برای جلوگیری و درمان آکنه، جوش و جای جوش کمک می کند. پوست انار به علت خاصیت درمانی بسیار خود برای مقابله با آکنه و جوش های قرمز بسیار مفید است. پوست انار آنتی اکسیدان فراوان دارد و با جوش و آکنه صورت مبارزه می‌کند.

  • پوست انار پودر شده
  • آب لیمو

پودر انار را با آب لیمو مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست شود سپس با یک فرچه تمیز ترکیب را روی آکنه یا جوش بمالید. بعد از گذشت 15 الی 20 دقیقه با آب ولرم بشویید.

کاهش چروک و جوان سازی پوست صورت :

ماسک خانگی با پوست انار می تواند برای کاهش چین و چروک پوست صورت مفید باشد و به جوانسازی پوست صورت کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهند که عصاره پوست انار  هنگامی که با روغن دانه انار استفاده می‌شود سنتز پروکلاژن را تقویت می‌کند، با آنزیم‌های تجزیه‌کننده کلاژن مبارزه و رشد سلول‌های پوستی را تقویت می‌کند. بنابراین، به طور موثری چین و چروک پوست را به تأخیر می‌اندازد.

 

پودر خوراکی جلبک دریایی

  • پودر پوست انار 2قاشق چای خوری
  • شیر یا گلاب به مقدار لازم

پودر پوست انار را با کمی شیر مخلوط کنید. در صورت داشتن پوست چرب، گلاب را جایگزین شیر کنید. مواد را به صورت بمالید و پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید و پس از خشک کردن آن ، به پوست صورتتان کرم آب رسان بمالید. این ماسک را دو بار در ماه تهیه و مورد استفاده قرار دهید تا اثرات جوان سازی آن بر روی پوست صورت خود مشاهده کنید.

درمان پوست خشک :

پوست انار برای پوست خشک مفید می باشد، ساختار مولکولی آن عمیقا در پوست نفوذ کرده و باعث آبرسانی پوست صورت می شود. اگر پوست خشکی دارید حتما در کنار درمان های مرسوم درمان با انار را هم امتحان کنید. این ماسک روشن کننده و مرطوب کننده برای افرادی که دارای پوست خشک هستند ، فوق العاده خواهد بود.

  • 1 قاشق غذاخوری پودر پوست انار
  • 1 قاشق غذاخوری پودر بسان
  • 2 قاشق غذاخوری شیر

همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود و ماسک به دست آمده را بر روی پوست صورت و گردن خود اعمال کنید و پس از گذشت 20 دقیقه صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید و پس از خشک کردن آن ، به پوست صورتتان کرم آب رسان بمالید. این ماسک را هفته ای 1 یا 2 بار تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

ماسک ضد جوش با جلبک اسپیرولینا

ماسک ضد جوش صورت خانگی با جلبک اسپیرولینا ضد جوش فقط از سه ماده تشکیل شده است ولی دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی زیادی است و برای پوست های چرب و آکنه دار مناسب است. در یک کاسه یک قاشق غذاخوری پودر اسپیرولینا، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیمو تازه را اضافه کنید و خوب ترکیب نمایید. اگر ترکیب حاصل سفت شد، با مقداری آب میزان شلی و سفتی آن را تنظیم نمایید. اجازه دهید این ماسک ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

کرم جلبک

ماسک جلبک دریایی

ماسک جلبک دریایی حاوی عصاره جلبک دریایی بوده که خاصیت آنتی اکسیدانی فراوانی داشته و از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد، هیدروکسیل و پراکسیل بر روی پوست، محافظت می کند. ضد التهاب بوده و باعث ایجاد حساسیت های پوستی مانند خشکی، خارش و سوزش نمی شود. روند پیری پوست را کند کرده و باعث جوانسازی پوست می شود.

این اسکراب علاوه بر جلبک، حاوی نمک دریا نیز می باشد که یک لایه بردار قوی بوده و تمامی جوش های سرسیاه، سلول های مرده و آلودگی های ریز را از سطح پوست پاک می کند. از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کرده و سبب از بین رفتن جوش های زیر پوستی می شود.

برای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/29

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *