بیماری های پوستی, مراقبت از پوست

ماسک خانگی روشن کننده پوست

ماسک خانگی روشن کننده پوست

بهترین ماسک خانگی روشن کننده پوست چه ماسکی است؟ پاسخ این سوال را در ادامه بخوانید و با امتحان کردن این ماسک‌ ها، پوستی شاداب و زیبا داشته باشید.

اگر می‌خواهید پوست شفاف و روشنی داشته باشید، بهترین راه حل آن استفاده از ماسک‌های خانگی که به روشن شدن پوست کمک می‌کنند. به دلیل داشتن مواد معدنی و املاح زیادی که مواد طبیعی دارند، مناسب‌ترین انتخاب برای ماسک‌های خانگی هستند.

اگر شما پوست روشن را ترجیح می‌دهید و به دنبال داروهای خانگی برای سفید و درخشان شدن پوست در هفت روز هستید، این مقاله را بخوانید.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

چند ماسک خانگی روشن کننده پوست :
ماسک ماست و پوست خشک پرتقال :

اگر به دنبال روش‌های خانگی برای سفید و روشن کردن پوست هستید، می‌توانید ترکیبی از ماست و پوست خشک پرتقال را امتحان کنید. ماست حاوی خواص آبرسان است، در حالی که پوست خشک پرتقال می‌تواند پوست را لایه‌برداری کند. با استفاده از پوست پرتقال خشک می‌تواند تولید سلول‌های پوستی جدید را افزایش دهد، در نتیجه رنگ پوست بهبود می‌یابد. ماست هم آسیب پوست را ترمیم می‌کند و سبب هیدراته شدن پوست شما می‌شود.

یک قاشق غذاخوری ماست تازه را با یک قاشق غذاخوری پوست خشک پرتقال مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را روی صورت‌تان بگذارید. اجازه بدهید به مدت حدود ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند و در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید.

اگر می‌خواهید به نتیجه‌ی مورد نظرتان برسید، باید این روش درمانی ماسک سفید کننده را به مدت دو هفته تکرار کنید.

ماسک جلبک اسپیرولینا :

خواص ماسک جلبک پودری اسپیرولینا :

  • روشن کننده پوست
  • ویتامینه قوی پوست و مؤثر در جمع شدن منافذ باز پوست
  • ضد لک و چین و چروک
  • مقابله با آکنه و جوش های قرمز
  • کلاژن ساز بسیار قوی – لیفتینگ قوی پوست و درمان پوست شل
  • خاصیت ضد عفونی و ضد باکتریایی
  • ترمیم پوست
  • کاهش چین و چروک
  • جوانسازی، لطافت و شاداب سازی پوست

مقدار مناسب از ماسک جلبک را (حدود نصف قاشق چایخوری) با مقداری آب یا شیر (حدود یک قاشق غذاخوری) ترکیب کرده و 2 الی3 دقیقه برپوست خود ماساژ دهید و پس از 20 دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

برای مزاج های گرم که احتمال خشکی پوست بیشتر است، مطلوب است ماسک جلبک را با مقداری شیر و چندقطره روغن زیتون یا بنفشه ترکیب و استفاده نمایند.

برای مزاج ها ی سرد که احتمال چربی پوست بیشتر است، مطلوب است ماسک جلبک را با مقداری آب و عسل ترکیب و استفاده شود.

استفاده روزانه از مکمل های جلبک اسپرولینا آثار خستگی پوست را از بین برده و چهره را جوان نگه می دارد و پوست شل را درمان می کند . همچنین در درمان گودی و سیاهی زیر چشم بسیار مؤثر است.

برای تشخیص مزاج خود به تست رایگان مزاج شناسی کافه سبز مراجعه کنید.

ماسک پودر شیر :

یک قاشق غذا خوری پودر شیر ، 1 الی 2 قاشق غذاخوری آب پرتقال طبیعی و یک قاشق غذا خوری جوی دو سر را تهیه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یک ترکیب خوب بدست آید. صورتتان را تمیز کنید و سپس با انگشت های تمیز این ماسک را روی صورت و گردن خود اعمال کنید. بعد از 15 الی 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

این درمان را 1 الی 2 بار در هفته تکرار کنید.

ماسک آرد نخود :

اگر تمایل دارید نتیجه سریعی برای روشن شدن پوست خود بگیرید از آرد نخود استفاده کنید. نخود بسیار مغذی از املاح معدنی و روشن کننده سریع پوست است.

مقداری نخود را آسیاب کنید و به صورت آرد دربیاورید. سپس با کمی گلاب و ماست به پوست خود بزنید. این ماسک را تا جایی که بر روی پوست خشک شود بر روی پوست خود نگه دارید سپس  آن را بشویید. نتیجه ی ان را در کوتاه ترین زمان مشاهده خواهید کرد.

ماسک زردچوبه :

روش اول :

برای روشن شدن پوست، 1 قاشق چای خوری پودر زرد چوبه، یک قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری عسل را باهم مخلوط کنید، تا خمیری تهیه شود.خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و حدود 30 دقیقه صبر کنید.

روش دوم :

همچنین می توانید 1/2 قاشق چای خوری زرد چوبه را با 2 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و به پوست خود بزنید .

ماسک خانگی روشن کننده پوست1

کشک ماسک خانگی روشن کننده پوست :

1 قاشق غذا خوری کشک ، 1 قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی و 1 قاشق غذا خوری جوی دوسر را با هم ترکیب کنید. صورتتان را تمیز کنید و سپس با انگشت های تمیز این ماسک را روی صورت و گردن خود اعمال کنید و بعد از 15 الی 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

این درمان را 2 الی 3 بار در هفته تکرار کنید.

ماسک روشن کننده صورت لیمو :

روش اول :

لیمویی را بردارید و آب آن را بگیرید. 2 / 1 قاشق چای خوری آب مقطر را به آن اضافه کنید (برای پوست حساس) و آن را با پنبه به صورت تمیز خود بمالید. بعد از 10 تا 15 دقیقه آن را با آب معمولی بشویید و مرطوب کننده بزنید و از این ماسک روزانه استفاده کنید.

روش دوم:

همچنین می توانید 1 قاشق چای خوری آب لیمو و 2 قاشق چای خوری عسل را مخلوط کرده و روی صورت تمیز بزنید.

روش سوم :

یا می توانید خمیری را از یک قاشق چای خوری آب لیمو، 2 قاشق چای خوری خیار و یک قاشق چای خوری عسل تهیه کنید و آن را روی صورت بزنید .

یک خیار کوچک را بردارید و در مخلوط کن با آب لیمو مخلوط کنید و خمیر خوبی درست کنید.هر روز از این مخلوط استفاده کنید. خیار پوست آشفته را آرام می کند و منافذ را تمیز می کند و همچنین سلول های مرده را پاک می کند و پوست را نرم و شفاف می کند.

نکته:لیمو می تواند پوست حساس را تحریک کند و می تواند در بریدگی یا زخم های باز احساس بدی ایجاد کند.

 

پودر خوراکی جلبک دریایی

 

فواید ماسک صورت برای پوست صورت

ماسک صورت به واسطه توانایی این شیوه در تغيير شرایط خاص و مشکل بوجود آمده در پوست صورت می­تواند به عنوان یک شیوه پیشگیرانه و نیز درمانی مورد توجه مخاطبین قرار گیرد. فواید ماسک صورت برای طراوت و شادابی پوست بسیار زیاد است. استفاده از انواع ماسک صورت روش خوبی برای تقویت پوست‌تان با ویتامین و مواد مغذی مفید است. تنها در ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ماسک به پوست شما کمک می‌کند تا مواد مغذی مورد نیاز خود را به دست بیاورد و ظاهری درخشنده و شاداب پیدا کند.

کرم جلبک

ماسک های صورت مختلفی وجود دارند که به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند. ماسک های کرمی که معمولا در در شیشه‌های کوچک عرضه می‌شوند و بعد از استفاده از آن‌ها باید پوست را با آب بشویید. دیگری ماسک نقابی است. ماسک‌های معروف و رایجی‌که از پنبه، پارچه سیلک، یا کاغذهای خاص که آغشته به سرم هستند ساخته می‌شوند. ماسک‌ نقابی به شکل صورت طراحی شده است و کل صورت شما را می‌پوشانند.

انواع مختلف ماسک ضد لک، ماسک جلبک و ماسک ضد جوش را می توانید از کافه سبز خریداری کنید.

برای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/29

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *