بیماری های پوستی, مراقبت از پوست

ماسک خانگی ضد جوش با عسل

ماسک خانگی ضد جوش با عسل

جوش شایع ترین مشکل پوستی است که همه‌ی ما هر از گاهی به آن دچار می‌شویم.خوشبختانه،چندین ماسک خانگی ضد جوش با عسل وجود دارند که بسیار مؤثرند و می‌توانند به شما کمک کنند تا با جوش صورت مقابله کنید. شما می‌توانید میزان چرب بودن پوست‌تان را به‌سرعت کاهش دهید، پس ناامید نباشید.ساخت ماسک خانگی برای پوست چرب و جوش دار کار سختی نیست. درواقع، با انواع ماسک خانگی ضد جوش با عسل می‌توانید از شیوع و ازدیاد جوش‌ها در امان بمانید و پوستی عاری از لک و آکنه داشته باشید.عسل خواص ضدباکتریایی دارد که به از بین بردن باکتری‌های پوست کمک می‌کند. به‌خاطر این خواص ضدالتهابی، عسل می‌تواند قرمزی پوست را التیام ببخشد.

چگونه می‌توانم بفهمم که پوستم چرب است:

اگر هنوز نوع پوستتان را نمیدانید به مشاوره رایگان پوست و مو کافه سبز مراجعه کنید.حتما از چرب بودن پوست‌تان مطمئن شوید، چون به شما کمک خواهد کرد تا محصولات درستی را برای مراقبت از پوست‌تان انتخاب کنید. حال اگر به دنبال ماسک خانگی برای پوست چرب هستید با ما همراه باشد.

دستورالعمل چند ماسک خانگی ضد جوش با عسل:
ماسک چای سبز و عسل:

چای سبز علاوه بر خواص درمانی ای که دارد، خواص مراقبتی بسیاری هم برای پوست و مو دارد. برای افزایش زیبایی تان، می توانید از چای سبز در ماسک های زیبایی خود استفاده کنید. پودر چای سبز یک آنتی اکسیدان قوی است همچنین به عنوان عامل ضد میکروبی عمل می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد.

  • یک قاشق غذاخوری چای سبز
  • یک قاشق غذا خوری عسل
  • یک قاشق چای خوری آب لیمو
  • سه قاشق چای خوری شکرسفید یا قهوه ای

تمام مواد را با هم به خوبی ترکیب کنید و بر روی پوست خود قرار دهید. پس از ١٠ الی ١۵ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید، و در آخر با یک دستمال نرم صورت خود را خشک کنید.

ماسک جوش شیرین و عسل:

جوش شیرین عامل ضد میکروبی و ضد قارچی است و در حالی که به آرامی لایه برداری می‌کند، چربی اضافی پوست را از بین می‌برد. استفاده از این ماده نه تنها به مبارزه و جلوگیری از آکنه کمک می کند، بلکه باعث از بین رفتن آثار آکنه و رنگ دانه ها نیز می شود.

  • یک قاشق چای خوری جوش شیرین
  • یک قاشق غذا خوری عسل خام
  • یک قاشق چایخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون

تمام مواد ذکر شده را به خوبی با هم مخلوط کنید و بر روی پوست خود قرار دهید، ماسک را به صورت دایره‌ای یک تا ٢ دقیقه روی پوست ماساژ دهید و پس از ١٠ الی ١۵ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید، و در آخر با یک دستمال نرم صورت خود را خشک کنید.

ماسک عسل و آلوئه‌ورا:

آلوئه‌ورا، پوست را مرطوب می‌کند، تسکین می‌دهد، نرم و تقویت می‌کند. به‌علاوه، این مخلوط دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدمیکروبی نیز هست.

  • یک قاشق غذاخوری پُر ژل آلوئه‌ورا
  • و ۱ قاشق غذاخوری عسل.

دو ماده را به‌خوبی باهم مخلوط کنید تا کاملا یک‌دست شوند. یک لایه از مخلوط را روی صورت‌تان و به همه‌ی نواحی آکنه‌دار بمالید. به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید. سپس به آرامی با آب ولرم از روی صورت بشویید.

ماسک زردچوبه و عسل:

زردچوبه دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدان است. زردچوبه همچنین می‌تواند باکتری‌های موجود در پوست را از بین ببرد و از تجمع آنها روی پوست جلوگیری کند؛ باکتری‌هایی که باعث ایجاد آکنه و جوش می‌شود.این ترکیب ماسک ضد جوش عالی است.

  • یک قاشق چایخوری زردچوبه
  • سه قاشق چای خوری ماست یونانی
  • یک قاشق چای خوری عسل

تمام مواد ذکر شده را به خوبی با هم مخلوط کنید و به کمک تکه‌ای پنبه یا یک برس آرایشی ماسک را بر روی پوست خود قرار دهید، ماسک را دور چشم، دهان و ابرو قرار ندهید. پس از ١٠ تا ١۵ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید، و در آخر با یک دستمال نرم صورت خود را خشک کنید. اگر رنگ زرد زردچوبه باقی ماند، می‌توانید سرکه سیب طبیعی را با آب مخلوط کنید و به کمک آن زردی زردچوبه را پاک کنید.

برای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *