ماسک ضد چروک فوری خانگی

ماسک ضد چروک فوری خانگی

فهرست محتوا

عوامل بسیاری نظیر سن، وراثت، نور آفتاب، سیگار و البته رژیم غذایی در به وجود آمدن چین و چروک های پوست نقش دارند. تمام چین وچروک ها نشانه‌ای از آسیب هستند و چه بسا پرهیز کامل از این آسیب های مکرر امری دشوار باشد. با وجود این، کاهش چین و چروک های ناشی از سن امکان پذیر می‌باشد. اگر چه اکثر مردم به اشتباه فکر می‌کنند که این مسئله یک بخش اجتناب ناپذیر از پیر شدن است. ما نمی‌گوییم که شما می‌توانید بدون هیچ چین و چروک ی به سن هشتاد سالگی برسید، اما با پرهیز از آسیب های پوستی مثل نور آفتاب، مواد شیمیایی و ماسک ضد چروک فوری خانگی می‌توانید در عین حال که پیر می‌شوید، یه طرزی قابل ملاحظه پوستی جوانتر از سن خود داشته باشید.

چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک صورت می‌شود :

1_ نور خورشید :

اشعه ی فرابنفش خورشید به رشته های کلاژن آسیب می‌رساند و باعث ایجاد لطمه در استقامت و انعطاف پذیری پوست می‌گردد. همچنین، اشعه ی فرابنفش باعث انباشته شدن الاستین و جمع شدن آن در قسمت های مختلف پوست شده و در نتیجه منجر به ایجاد چین و چروک می‌گردد.

2_ بنیان های آزاد :

بنیان های آزاد ملوکول های اکسیژن بی ثباتی هستند که به جای دو الکترون تنها دارای یک الکترون هستند. چندین عامل هستند که مجب این عمل میشوند که عبارتند از قرار گرفتن در معرض حتی مقدار اندکی از شعله ی فرابنفش خورشید، سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا.

ماسک ضد چروک خانگی

3_ هورمون ها :

سومین عاملی که می‌تواند در ایجاد چین و چروک ها نقش داشته باشد هورمون است. همان طور که پیر می‌شویم در سطوح هورمونی خود نوساناتی را تجربه می‌کنیم. همان گونه که در نوجوانانی آکنه به وجود می‌آید، می‌تواند در طول بارداری و یائسگی در زنان نیز پدید آید. چنین تغییراتی در هورمون ها می‌تواند متابولیسم پوست مثل متابولیسم کلاژن و الاستین را تغییر دهد. تغییرات در این متابولیسم ها می‌تواند منجر به شکل گیری ضعیف کلاژن و الاستین شده و باعث ایجاد چین و چروک گردد.

و همچنین :

ترکیب آسیب های محیطی، ایجاد بنیان های آزاد و پیری طبیعی پوست منجر به شکل گیری چین و چروک ها می‌شود. امکان دارد که پرهیز از سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید به شما کمک کند تا با چین و چروک های پوست خود مبارزه کنید. با وجود این، روش بهتری نیز برای مبارزه با چین و چروک ها وجود دارد: خوردن غذاهای مناسب. همه‌ی ما می‌دانیم که سلامتی بدن به شدت تحت تاثیر رژیم غذایی است.

📌 پیشنهاد کافه سبز برای چروک های صورت و لیفت طبیعی آن ،(ماسک جلبک و طلا) که کلاژن ساز سریع پوست ، سفت کننده پوست و موثر در کاهش چین و چروک صورت میباشد.

ماسک ضد چروک و لیفت صورت :

 

1_ ماسک ضد چروک خاک رس 

 

مواد لازم :

  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • یک بوته متوسط سیر
  • 1 قاشق غذاخوری خاک رس

سیر را پوست بکنید و بکوبید تا خمیری یک دست شود و سپس عسل و خاک رس را به آن اضافه کنید. قبل از استفاده صورت را با یک صابون مخصوص پوستتان بشویید. سپس ماسک را روی صورت مالیده و بعد از 30 دقیقه بشویید.

 

 

2_ ماسک ضد چروک جلبک اسپیرولینا 

 

مواد لازم :

مواد را با هم مخلوط کنید و و به صورت خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود و بعد از 15 تا 30 دقیقه با آب شستشو دهید. در هفته 3 الی 4 مرتبه استفاده کنید.

 

3_ ماسک ضد چروک موز و عسل 

 

مواد لازم :

  • نصف یک عدد موز
  • 1 قاشق چای خوری عسل
  • 1 قاشق چای خوری لیمو

ابتدا موز را له کرده و با عسل به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست و بدون هیچ گونه بافت اضافی حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را با انگشتان تمیزتان به آرامی ، به مدت 2 دقیقه ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه با آب شستشو دهید و بعد با حوله نرم خشک کنید و در نهایت از یک کرم آب رسان مناسب در سراسر پوستتان استفاده نمایید. این ماسک را دوبار در هفته برای گرفتن بهترین نتیجه تکرار کنید.

ماسک موز و عسل

در ادامه بخوانید:

جلبک ‌دریایی یکی از گیاهان بسیار رایج دریاها و دریاچه‌ها بوده که شکل و رنگ‌های مختلفی دارد. این جلبک‌ها نیز مثل گیاهان دیگر، انواع سمی و غیر سمی داشته و بسیاری از این جلبک‌ها علاوه بر غذای ماهیان، غذای انسان نیز هستند. گروهی از این جلبک ها علاوه بر طعم خوبی که دارند، دارای خواص درمانی یا شیمیایی مفید برای انسان بوده و از هزاران سال پیش تاکنون در سبد غذایی انسان به شکل‌های مختلف وجود دارد یا به صورت ماده‌ افزودنی به مواد غذایی اضافه می‌شوند.

جلبک دریایی نوعی از موجودات قرار گرفته در دسته‌ی گیاهان و آغازیان است که برای رشد و ادامه زندگی باید درون آب نگه‌داری شود و فاقد ریشه، ساقه و برگ می‌باشد. بعضی جلبک‌ ها با قرار گرفتن در محیط‌ هایی با رطوبت بسیار بالا، می‌تواند خارج از آب نیز رشد کند. این جلبک‌ها شامل انواع گوناگون بوده که هر یک کاربرد خاص خود را دارد.

کرم جلبک

جلبک‌ دریایی خوراکی معمولا از مواد مفید تشکیل شده‌ و فاقد کالری بوده و سرشار از انواع پروتئین، فیبر، کربوهیدارت‌ها، مواد مغذی و یُد می‌باشد و همین خصوصیات مفید باعث شده که از قرن‌ها پیش تاکنون در سبد غذایی انسان حضور داشته باشد. پودر جلبک‌ دریایی بر اساس رنگشان در طبیعت، به سه دسته‌ جلبک قهوه‌ای، قرمز و سبز دسته‌بندی می‌شود که هر یک در غذایی به خصوص به کار رفته و از مواد مغذی منحصر به فردی برخوردار است.

برای شناخت انواع پوست و چگونگی مراقبت از آن، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/08

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

نوار کناری
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.