طب سنتی, مراقبت از پوست, مقالات کافه سبز

ماسک عسل برای انواع پوست نسخه دکتر خیراندیش

ماسک عسل برای انواع پوست نسخه دکتر خیراندیش
ماسک عسل برای انواع پوست ( دکتر خیراندیش) :

پوست تمیز در تماس با عسل یا مخلوط های حاوی آن از شادابی و لطافت خاصی برخوردار می‌شود. در هنر آرایش و زیبایی، مخلوط های مختلفی از عسل را بنام ماسک (پوشش) عسل بکار می‌برند. برای درست کردن ماسک عسل برای انواع پوست با نسخه دکتر خیراندیش با ما همراه باشید.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

برای چهره خسته و پف کرده مالیدن عسل و میوه جات به چهره در حالی که آن را تمیز کرده باشد، به مدت 20 دقیقه با استراحت بسیار موثر است.

در یک فنجان یک تخم مرغ را بشکنید و به آن نصف قاشق چای خوری عسل و یک قاشق غذاخوری شیر خشک اضافه نموده با چنگال خوب بهم بزنید تا کاملا مخلوط شوند این مخلوط را روی گردن بمالید و 15 دقیقه دراز بکشید سپس با آب گرم یا و ولرم بشویید.

به تدریج چین و چروک صورت محو خواهد شد. (به پشت دراز بکشید و صورتتان را با عسل بپوشانید، فورا احساس میکنید که پوست آن کشیده و سفت می‌شود)

ماسک عسل برای پوست های خشک( خیراندیش) :

فرمول های زیر برای تهیه ماسک مخصوص پوستهای خشک مناسب هستند

– یک قاشق غذاخوری عسل + یک عدد زرده تخم مرغ + یک قاشق غذاخوری آرد گندم،ذرت یا چاودار +یک قاشق غذاخوری روغن زیتون.

– یک قاشق غذاخوری عسل + یک قاشق غذاخوری ماست شیرین.

– یک قاشق غذاخوری عسل + یک قاشق غذاخوری خامه.

کرم جلبک

یادآوری1 : ترکیبات ماسک های فوق غذایی و فسادپذیر بوده و باید فقط برای مصرف فوری تهیه شوند. چنانچه ماسک تهیه شده برای یک بار مالیدن به صورت اضافه آمد، هرگز به ذخیره کردن مازاد آن برای مصرف بعدی اقدام نکنید، بلکه مازاد مصرف صورت را به دور گردن بمالید

یادآوری2 : به تمام ماسکهای فوق میتوان یک قاشق غذاخوری آب هویج یا آب انواع میوه ها و سبزیجات اضافه کرد.


پودر خوراکی جلبک دریایی

ماسک عسل برای پوست های چرب نسخه دکتر خیراندیش :

فرمول های زیر برای تهیه ماسک مخصوص پوستهای چرب مناسب هستند.

– یک قاشق غذاخوری عسل + یک قاشق غذاخوری آردم گندم، ذرت یا چاودار

از اختلاط و به هم زدن یک عدد موز له شده با یک قاشق مربا خوری عسل، ماسک موز به دست می‌آید که میتوان آن را به تمام نواحی صورت مالید و پس از 30 دقیقه صورت را شستشو داد.

ماسک عسل را کافی است به مدت 20 تا 30 دقیقه روی چهره های خسته و متورم بگذارند و نتیجه خوبی بگیرند.

طرز مصرف: مواد موجود در فرمولهای فوق را بایدمخلوط کنید و خوب بهم بزنید. سپس ماسک تهیه شده را با دست به تمام نواحی صورت، دور گردن و با احتیاط به پشت پلکها بمالید و سپس از مقداری ماساژ نواحی ماسک مالی شده، لایه ای از ماسک را روی تمام نقاط صورت بمالید. البته هیچ اشکالی ندارد که از این ماسک برای دورگردن، دستها و دیگر نحواحی بدن نیز استفاده شود. پس از 15 تا 20 دقیقه استراحت، ماسک عسل را با آب بشویید یا حمام کنید.

در ادامه بخوانید:

جلبک دریایی چیست؟

واژه جلبک دریایی (seaweed) برای بسیاری از گونه‌های جلبک‌ ها و گیاهان دریایی به کار می‌رود. جلبک دریایی در انواع آب‌ها رشد می‌کند از جمله آب دریا، دریاچه و رودخانه. معمولا جلبک‌هایی که در دریا رشد می‌کنند خوراکی‌اند و گونه‌های آب شیرین سمی‌اند.

رنگ جلبک دریایی خوراکی بسیار متنوع است. البته رایج‌ترین آنها جلبک دریایی قرمز، سبز، سبزآبی و قهوه‌ای‌اند. جلبک‌های دریایی از نظر اندازه نیز بسیار متفاوت‌اند. مثلا فیتوپلانکتون ابعادی میکروسکوپی دارد، در حالی‌ که کتانجک یا اشنه دریایی (kelp) طول زیادی دارد و در کف اقیانوس ریشه می‌کند.

خواص جلبک دریایی به طور کلی بسیار زیاد و حیرت آور می باشد. علاوه بر آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی ذکر شده، جلبک های دریایی سرشار از ویتامین های A، B، C ،   E  و K می باشد که در آن ها وجود دارد. به همین دلیلی است که از جلبک دریایی برای کنترل و درمان سرطان، کاهش وزن، هضم راحت غذا، سلامتی چشم، قند خون، التهاب و درد و … استفاده می شود که برای سلامتی انسان ها به طور کلی بسیار کمک شایان توجهی می کند.

برای شناخت انواع پوست و چگونگی مراقبت از آن، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/08

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *