مشاوره رایگان پوست
مشاوره پوست و مو
ماسک جلبک دریایی
ماسک جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
قرص جلبک اسپیرولینا
قرص جلبـک اسپیرولینا
ماسک ضد ریزش مو کافه سبز
ضــد ریــزش مــو و سفیدی
ماسک ضد چروک
ضــد چیــن و چـــروک پوست
صابون جلبک دریایی
صابـون جلبـک دریایی
ماسک روشن کننده پوست کافه سبز
ضـــد لـــک و تیرگی پوست
ماسک ضد جوش کافه سبز
ضــــد جـــــوش و آکنـــه
چند دمنوش خانگی مفید

چند دمنوش خانگی مفید

دمنوش گیاهی خانگی مفید برای بدن

در مقاله زیر شما را با چند دمنوش گیاهی خانگی مفید برای سلامتی آشنا می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

آشنایی با انواع دمنوش خانگی

اولین و دم دست ترین گیاهی که در هر خانه ای پیدا می‌شود، نعناع است که می‌شود معجونی مخصوص سرما خوردگی های زمستانی از آن تهیه کرد.

کرم جلبک

این روز ها آنقدر از عوارض رنگارنگ داروهای شیمیایی می‌شنویم که دیگر رغبتی برای مصرفشان نمانده و افراد سعی می‌کنند از جایگزین های گیاهی استفاده کنند.تب مصرف دمنوش های گیاهی هم دیگر حسابی گل کرده و بازار هم که پر شده از دمنوش های حاضر و آماده که هر روز یک مدل با یک عطر و طعم جدید جوابگوی هر طبع و ذائقه ای است . به همین خاطر در ادامه دکتر علیرضا عباسیان، متخصص طب سنتی چند دمنوش ساده و ترکیبی به شما معرفی خواهد کرد که به سادگی می‌توانید در خانه تهیه کنید و از خواص بی‌شمارشان لذت ببرید.

چند دمنوش زنانه

خانم هایی که کیست تخمدان دارند می‌توانند از خواص دمنوش زیرفون بهره بگیرند، روزی یک لیوان دمنوش زیرفون می‌تواند به از بین رفتن کیست های تخمدان و نیز اختلالات زنانگی کمک کند و به همین جهت مصرف مداوم این دمنوش یه آقایان توصیه نمی‌شود. دمنوش دیگری که باعث ترشح بهتر هورمون های زنانگی می‌شود، دمنوش رازیانه است. که البته تاثیر بسیار خوبی بر رفع نفخ ها و مشکلات گوارشی دارد. ضمنا این دمنوش عطر بسیار خوبی دارد. انیسون نیز یکی دیگر از  گیاهان هم خانواده رازیانه است که تاثیرات مشابهی دارد. برای این استفاده از دمنوش رازیانه و دمنوش انیسون می‌توانید یک تا دو قاشق مرباخوری بذر رازیانه یا انیسون را در یک لیوان آب جوش برای یک ساعت دم کنید.

دمنوش آرام بخش

دیگر فکر و خیال نکنید! دمنوش اسطوخودوس تنش های فکری افراد را از مغز پاک می‌کند و در اصلاح طب سنتی به اسطوخودوس جاروی دِماغ گفته می‌شود ، یعنی مغز را پاک می‌کند. دمنوش اسطوخودوس به خصوص برای افرادی که تنش های فکری خانوادگی یا کاری دارند، بسیار مناسب است. برای تهیه این دمنوش به ازای یک لیوان آب جوش یک قاشق مرباخوری اسطوخودوس کافی است.

 

پودر خوراکی جلبک دریایی

جلبک اسپیرولینا غنی از پروتئین

علاوه بر این واقعیت که پودر خوراکی جلبک اسپیرولینا حاوی ۵۰ % -۷۰ % پروتئین است، همچنین شامل تمام اسید های آمینه ضروری نیز می‌ شود. در حالی که برخی مطالعات نشان می‌ دهند که نیاز به مقدار زیادی جلبک اسپیرولینا است تا نیازمندی‌های روزانه شما به پروتئین تامین شود، مطالعات دیگر ادعا می کنند که فقط دو قاشق سوپ خوری در یک وعده غذایی کافی است تا پروتئین را تامین کند.

اگر چه این ها جلبک بسیار قوی هستند، اما به احتمال زیاد پروتئین مورد نیاز بدن را تامین نمی کنند. به همین دلیل، ممکن است عملی نباشد که بتوان آن را به عنوان منبع اصلی پروتئین در نظر گرفت.

برای مراقبت بیشتر از سلامتی، می‌توانید ویدئوی های مربوط به مراقبت از سلامتی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!