مراقبت از پوست

چند ماسک خانگی برای درمان فوری جوش

چند ماسک خانگی برای درمان فوری جوش

درمان جوش صورت  از بزرگترین چالش‌هایی است که افراد بزرگسال، فارغ از سن با آن دست به گریبان هستند. یعنی، برخلاف تصور بسیاری از افراد، بروز لک و جوش تنها به نوجوانان اختصاص نداشته و ممکن است تمام گروه‌های سنی را درگیر کند. در این جا، قصد داریم شما را با چند ماسک خانگی برای درمان فوری جوش آشنا کنیم.

بسیاری از مردم قبول دارند که استفاده از مواد شیمیایی خشن، شست‌وشوی طاقت‌فرسا و حتی لایه برداری‌ پوست و لیزر کردن تحت‌ نظر پزشک واقعا پوست را حساس کرده و مشکل را تشدید می‌کند. بنابراین می‌توان از راه‌های متداول درمان جوش صورت در خانه استفاده کرد که آنها را با سرعت و به‌راحتی از بین می‌برند.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

بسیاری از درمان‌های خانگی می‌توانند به متعادل کردن سطح چربی پوست، کاهش التهاب، از بین بردن باکتری‌ها، جلوگیری از بروز جوش و حتی درمان جوش صورت کمک کنند.

آکنه :

آکنه رایج ترین مشکل پوستی این روزهای اغلب افراد است. اساسا در اثر مسدود شدن منافذ چربی به علت تجمع سلول های مرده پوست و رشد باکتری ها در این منافذ، آکنه ایجاد می شود. آکنه شامل همه انواع جوش های سرسیاه، جوش های سر سفید، ندول ها و کیست ها می شود.

چگونه می‌توانم بفهمم که پوستم چرب است:

اگر هنوز نوع پوستتان را نمیدانید به مشاوره رایگان پوست و مو کافه سبز مراجعه کنید.حتما از چرب بودن پوست‌تان مطمئن شوید، چون به شما کمک خواهد کرد تا محصولات درستی را برای مراقبت از پوست‌تان انتخاب کنید. حال اگر به دنبال ماسک خانگی برای پوست چرب هستید با ما همراه باشد.

چند ماسک خانگی برای درمان فوری جوش :

1_ رزردچوبه و عسل :

مواد لازم :

  •  نصف قاشق چایخوری زردچوبه
  • یک قاشق غذاخوری عسل

همه ی مواد را با هم ترکیب نمایید و ترکیب بدست آمده را به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید.

زردچوبه به دلیل وجود ترکیبات مختلف در ساختار خود دارای خاصیات ضد التهابی بسیار قدرتمندی می‌باشد و ترکیب شدن این ویژگی با خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی عسل موجب می‌شود تا پوست صورت مقاومت بسیار بیشتری را در برابر جوش‌های صورت از خود نشان دهد و کم‌تر از گذشته در معرض آسیب‌های ناشی از آکنه قرار بگیرد.

2_ ماسک جلبک اسپیرولینا، خاک رس و روغن آرگان :

مواد لازم :

  • 1/4 قاشق چایی خوری پودر جلبک
  • 1 قاشق چایی خوری خاک رس
  • 2 الی 3 قطره  روغن آرگان

همه ی مواد را با مقداری آب مخلوط کنید. تا خمیری یک درست به دست آورید و آن را به روی صورت خود بمالید. سپس بعد از 15 الی 20 دقیقه با آب ولرم بشویید و بعد کمی آب سرد به صورت بزنید.

 جلبک اسپیرولینا با خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی که دارد با آکنه و جوش های قرمز مقابله میکند. کلاژن ساز بسیار قوی و سرشار از ویتامین های B12 ،A،B1،B2،B5،B6، اسیدفولیک و ویتامین E و H و همچنین حاوی مقادیر کافی منیزیم، پتاسیم، مس، آهن و منگنز و مقادیر کمی از تقریبا هر ماده مغذی که ما نیاز داریم میباشد.

خاک رُس سبز با خصوصیات مختلف خود فایده‌های بسیاری برای پوست داشته و در بسیاری از ماسک های زیبایی استفاده می‌شود. این ماده سموم زیاد پوست را جذب کرده و پوست های چرب را تمیز می‌نماید و جوش صورت را درمان میکند. گِل همچنین دمل ها را خشکانده و از گسترش آنها جلوگیری می‌کند. روغن آرگان آنتی اکسیدان های زیادی دارد که چربی پوست و التهاب را کنترل کرده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.


پودر خوراکی جلبک دریایی

3_ آلوئه ورا و چای سبز یا زردچوبه :

مواد لازم :

  • ژل آلوئه ورا
  • 1/4 قاشق چای خوری چای سبز یا زردچوبه

همه ی مواد را با هم ترکیب نمایید و ترکیب بدست آمده را به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید.

آلوئه ورا یکی از ترکیبات بسیار خارق‌العاده در رابطه با از بین بردن جوش‌ها و آکنه‌های صورت می‌باشد و استفاده از ماسک صورت آلوئه ورا می‌تواند به شما در این زمینه کمک نماید.

این گیاه ضمن برخورداری از ترکیبات ضد التهابی دارای ترکیبات دیگری همچون سولفور و سالیسیلیک اسید نیز می‌باشد و می‌تواند در بازیابی پوست‌های آسیب دیده از جوش و یا آکنه کمک کند.

همچنین، ماسک‌های صورت حاوی آلوئه ورا برای پوست‌های چرب نیز بسیار مناسب هستند و چنانچه شما به دلیل چرب بودن بیش از حد پوست خود قادر به بهره‌مندی از مزایای ماسک‌های صورت نیستید، می‌توانید از این ماسک صورت برای افزایش زیبایی استفاده نمایید.

4_ زغال فعال و آلوئه ورا :

مواد لازم :

  • نصف قاشق پودر زغال فعال
  •  نصف قاشق خاک رس سبز
  • یک چهارم قاشق جوش شیرین
  • نصف قاشق روغن نارگی

اول پودر زغال فعال و خاک رس سبز و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید. سپس روغن نارگیل را به آن اضافه کنید. آنها را به خوبی با هم مخلوط کنید تا خمیری شود. سپس مقدار مناسبی آب به آن اضافه کنید تا روان تر شود. سپس آن را روی پوست زده و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. پس از این مدت حتی اگر ماسک خشک نشده بود نیز آن را شستشو دهید.

زغال فعال به طور طبیعی سموم، الودگی ها و گرد و غبار را به سطح پوست بیرون می کشد و خاک رس چربی اضافی پوست را خشک کرده و آن را شفاف می کند. جوش شیرین نیز لایه بردار طبیعی بوده خواص آنتی باکتریالی دارد. روغن نارگیل پوست را تغذیه می کند. مخلوط این مواد می تواند آکنه های تازه را قبل از بزرگ و عفونی شدن، خشک کند. بنابر این یک ماسک ضد جوش با زغال فعال عالی برای پوست است.

5_ ماسک صورت دارچین و عسل :

مواد لازم:

  • 2 قاشق چای خوری عسل
  • 1 قاشق چای خوری دارچین

پوست‌ تان را با آب گرم بشویید و با حرکات ضربه‌ای خشک کنید.1قاشق چای‌خوری دارچین و ۲ قاشق چای‌خوری عسل را با هم مخلوط کنید. آنها را کاملا با هم ترکیب کنید تا خمیری یکدست به دست آید.حال بر روی پوست صورت بمالید.بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند، سپس صورت‌تان را بشویید و خشک کنید.

هر فردی که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهد می‌داند که پوست نیاز به آبرسانی دارد؛ ماسک صورت می‌ تواند رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کند. به همین دلیل ماسک صورت مردانه، ماسک صورت زنانه و انواع ماسک صورت مناسب برای هم خانم ‌ها و هم آقایان تولید شده است تا خانم ‌ها و آقایان با انواع پوست و انواع مشکلات پوست بتوانند از ماسک صورت استفاده کنند؛ از پوست خشک تا پوست چرب و برای رفع جوش تا سیاهی دور چشم و غیره.

کرم جلبک

فواید و کارایی ماسک صورت

ماسک صورت برای آبرسانی پوست و نرم و مرطوب کردن پوست در مدت زمان کوتاه طراحی شده است. بعضی از ماسک‌های صورت می‌توانند پوست را کاملا درخشان کنند آن هم تنها در ۱۵ دقیقه! چه از ماسک صورت نقابی استفاده کنید و چه از ماسک کرمی فرقی نمی‌کند، بهترین ماسک صورت کمک می‌کند تا پوست، شفاف، شاداب و تازه شود. ماسک می‌تواند به یکی از مراحل مراقبت از پوست همیشگی شما تبدیل شود، لازم نیست هر روز از ماسک صورت استفاده کنید، می‌توانید گذاشتن ماسک روی صورت را برای زمان‌های خاص، مثل زمانی که می‌خواهید خیلی ویژه به پوست‌تان رسیدگی کنید اختصاص دهید.در اینجا برخی از ماسک ضد جوش، ماسک ضد لک، ماسک جلبک دریایی را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

برای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *