مشاوره رایگان پوست
مشاوره پوست و مو
ماسک جلبک دریایی
ماسک جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
قرص جلبک اسپیرولینا
قرص جلبـک اسپیرولینا
ماسک ضد ریزش مو کافه سبز
ضــد ریــزش مــو و سفیدی
ماسک ضد چروک
ضــد چیــن و چـــروک پوست
صابون جلبک دریایی
صابـون جلبـک دریایی
ماسک روشن کننده پوست کافه سبز
ضـــد لـــک و تیرگی پوست
ماسک ضد جوش کافه سبز
ضــــد جـــــوش و آکنـــه
کالری و راه های کاهش وزن

کالری و راه های کاهش وزن

برای داشتن زندگی سالم و اندام مناسب، همه ما نیازمند به رژیم غذایی و راه های کاهش وزن خود هستیم. غذای نامناسب و کالری بالا می‌تواند عواقبی در پی داشته باشد. در این مقاله شما را با کالری و راه های کاهش وزن آشنا می‌کنیم.

کالری چیست؟

کالری، واحد اندازه گیری غذاست. همه غذاها را میتوان با کالری اندازه گیری کرد.
یک کالری عبارت است از انرژی لازم برای بالابردن حرارت یک گرم آب (به میزان یک درجه سانتیگراد) مثلا یک برش ضخیم نان، حدود ۱۰۰ کالری انرژی دارد برایم صرف کامل این ۱۰۰ کالری، یک انسان باید ۶/۵ کیلومتر راه را باسرعت ۶/۵ کیلومتر در ساعت راهپیمایی کند.
به عبارت دیگر کالری مواد غذایی که شما مصرف میکنید دارای نیرویی است که هنگام سوختن در بدن آزاد می‌شود این نیرو از طریق تعیین حرارت حاصل از سوختن مواد غذایی در بدن به دقت اندازه گیری و برحسب کالری بیان می‌شود.
هرگاه حرکات بدنی شما افزایش یابد به همان اندازه غذای بیشتری در بدن شما میسوزد و شما نیاز به کالری بیشتری خواهید داشت.مواد غذایی براساس پروتئین، چربی و کربوهیدرات آنها دارای انرژی های گوناگون است.
بنابراین کسانی که بخواهند از چاقی جلوگیری کنند باید از مصرف غذاهای پر کالری مانند سیب زمینی، برنج، نان سفید، انواع چربی ها و ماکارونی کم کنند.

کم کردن مواد پرکالری :

فرد چاقی میگفت که اغلب سرش را با ناامیدی تکان میداد و می‌گفت: یکی از بزرگترین آرزوهای من این است که اندامی متناسب داشته باشم و در عین حال بتوانم غذاهای مورد علاقه ام را بخورم و رسیدن به چنین آرزویی محال است، شما باید به این حقیقت ایمان بیاورید که غذا مهمترین چیز در زندگی انسان نیست و شما نمیتوانید مرتبا غذاهای شیرین و چرب بخورید و همچنان لاغر بمانید برای داشتن اندام متناسب در زندگی سالم باید تنها از مواد کم کالری استفاده کنید.

داستانی شنیدنی درمورد اثر جورید در هضم غذا :

فلچر از دهان شروع کرد و از خودش سوالاتی از این قبیل کرد.در دهان چه اتفاقی می افتد؟ در آنجا چه هست؟ و جوابهایی که خودش داد این چنین بود: بو، مزه، حس، بزاق جویدن، اشتها، زبان، دندان و غیره از اعماق مزه ی غذاهایی که میخورد تجربه اندوزی کرد و این موضوع را احساس کرد که باید غذارا هرچه بیشتر در دهان نگه داشت. او میتوانست لذت های جدیدی را درمورد مزه کشف کند.
اشتها بنیان جدیدی پیدا کرده سپس یک کشف حیاتی در آن ظاهر شد و آن این بود: درک کردم هریک دارای یک صافی برای هضم غذا هستند، حفره ای با ماهیچه های مشخصی که در عقب دهان، جایی که در موقع جویدن بسته می شود قرار دارد و این ترتیب از دهان جدا می شود در هنگام جویدن عادی، لب ها نیز بسته می شوند و به علت فشار ماهیچه های زبان به سقف دهان در عقب دهان نیز انسداد کامل ایجاد می شود.
این عملیات انجام می شود تا غذا کاملاً جویده و بزاق با آن مخلوط شود. در این زمان در وضعیت اصلی غذا تغییراتی ایجاد و به ترکیبات شیمیایی تبدیل می شود و در عمل هضم و جذب آن آسان می شود.
فلچر دریافت که انسان ناخودآگاه میخواهد لبها و گلو کاملاً بسته باشند تا عمل جویدن منظم و کامل صورت گیرد و غذا با بزاق دهان مخلوط شود. سپس غذای جویده شده به سوی مجرای دهان کشانده شود تا سرانجام بلعیده شود.

پنج اصل فلچر:

بی اغراق آنچه فلچر کشف کرد مبهوت کننده بود. فلچر ۵ اصل را به صورت فرمول درآورد. فلچر اطلاعات مربوط به تغذیه را در ۵ اصل تقسیم بندی کرد که کمک شایانی در رسیدن به وزن عادی و اعمال حیاتی به شمار می اید این فرمولها ارزش این را دارند که در ذهنتان ثبت شوند و عبارتند از:

  1. صبر کنید تا اشتهای واقعی (نه کاذب) به شما دست بدهد.
  2. از میان غذاهای موجود غذایی را انتخاب کنید که بیشترین جاذبه را برای شما دارد.
  3. با جویدن کامل طعم غذا را در دهان حس کنید،به طوری که لقمه خود بخود بلعیده نشود.
  4. از طعم غذا با تمام ارزشهایش لذت ببرید و به ناراحتی ها مجال تاخت و تازه ندهید.
  5. تا انجا که ممکن است صبر کنید و از انچه اشتها خواسته است لذت ببرید،طبیعت خود بقیه ی کارهارا انجام خواهد داد.

قواعد ساده و مبتنی بر عقل او در سراسر جهان شهرت یافت و مورد توجه دانشمندان بزرگ اروپایی و آمریکایی زمان خود قرار گرفت، بزرگانی از قبیل: سرمیشل فوستر پروفسور فیزیولوژی کمبریج راسل جنین دن، پروفسور فیزیولوژی و سرپرست موسسه ی علمی شفیلد و بسیاری دیگر.
شک اولیه این دانشمندان باعث شد عقاید فلچر را روی داوطلبانی که هفته ها و ماه ها نظریه فلچر را دنبال به آن عمل میکردند آزمایش کنند. همچنین روی خود فلچر که ظرف ۵ ماه،۶۰ پوند کم کرده بود نیز آزمایش شد. کشف فلچر اعلام پنج اصل مربوط به آن به او زندگی و قدرت دوباره بخشید، قدرتی که پیش از این در زندگی اش وجود نداشت.
برای مراقبت بیشتر از سلامتی خود، می‌توانید ویدئوی های مربوط به لاغری و کاهش وزن را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!