اخبار, سلامتی

کاهش آمار کرونا در زنجان

کاهش آمار کرونا در زنجان
کاهش آمار کرونا در زنجان پایدار نیست!

طی آخرین گزارش، کاهش آمار ابتلا به کرونا در زنجان را شاهد بوده ایم، پرویز قزلباش در شامگاه سه شنبه طی جلسه با ستاد کرونا در استانداری زنجان، با بیان این که هفته گذشته بیماری کرونا در زنجان وضعیت پایداری داشته، افزود: کاهش بیماری بسیار تدریجی و قطره چکانی است و همچنین در مورد بیماری کرونا به یک خط صاف رسیدیم و روند به صورت کاهشی می‌باشد ولی این روند پایدار نیست!

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۸۹ بیمار کرونا در مراکز درمانی استان زنجان بستری هستند و بستری جدید هم ۵۰ نفر است.

قزلباش با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ بیمار کرونایی بدحال در آی سی یو مراکز درمانی استان زنجان بستری هستند، تاکید کرد: ۵۰ درصد از این بیماران وضعیت خوبی ندارند.

وی با بیان اینکه زنجان، ابهر و خرمدره در وضعیت قرمز قرار دارند، ابراز داشت: خدابنده، ایجرود و ماهنشان در وضعیت زرد قرار دارند و تنها شهرستان طارم سفید است که باید حفظ شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، دفاتر پیشخوان و اماکن عمومی کاهش یافته و این اصلاً خوب نیست. اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند پاییز و زمستان خیلی سختی خواهیم داشت.

همچنین وی تصریح کرد: از مردم خواهش می‌شود با رعایت موارد بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی برای قطع زنجیره بیماری کرونا تلاش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *