مشاوره رایگان پوست
مشاوره پوست و مو
ماسک جلبک دریایی
ماسک جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
قرص جلبک اسپیرولینا
قرص جلبـک اسپیرولینا
ماسک ضد ریزش مو کافه سبز
ضــد ریــزش مــو و سفیدی
ماسک ضد چروک
ضــد چیــن و چـــروک پوست
صابون جلبک دریایی
صابـون جلبـک دریایی
ماسک روشن کننده پوست کافه سبز
ضـــد لـــک و تیرگی پوست
ماسک ضد جوش کافه سبز
ضــــد جـــــوش و آکنـــه
خواص روغن مار برای پوست و مو

خواص روغن مار برای پوست و مو

روغن مار دارای بعضی از فواید چشم‌گیر، من جمله کاهش درد آرتریت، بهبود سلامت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن، مراقبت از سلامت قلب، کاهش سوزش در پوست، افزایش عملکرد شناختی، ایجاد تعادل و تقویت مو است. در این مقاله با چند خواص روغن مار برای پوست و مو آشنا میشویم.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

خواص روغن مار برای پوست و مو :

_مراقبت از مو با روغن مار :

روغن مار درصورتی که بصورت کاملاً اصولی و با درجه اخلاص بسیار بالا تهیه شود میتواند خواص درمانی بیشماری داشته باشد ولی بیش تر اشخاص روغن مار را روغنی موثر برای پرپشت کردن موها میدانند و رمز و راز پرپشت بودن موهای زنان کشور هند را به استفاده از این روغن نسبت می‌دهند.

این روغن با تغذیه فولیکول های مو باعث سلامت مو و پوست سر میشود و از ریزش موهایتان پیشگیری میکند. بنابراین درصورتی که از ریزش موهای خود رنج می برید و می خواهید موهایتان را تقویت کنید و موهایی زیبا، بلند و پرپشت داشته باشید، استفاده از روغن مار را امتحان کنید.
روغن مار تقویت کننده مژه، ابرو، ریش و سبیل نیز میباشد و یکی از بهترین روغن های طبیعی برای تحریک پیاز مو به شمار می‌اید.

تقویت مژه و ابرو :

برای تحریک رشد موی ابرو و مژه هایتان هرشب قبل از خواب مقداری از روغن مار را بر مژه و ابرو ها بمالید تا انها را تقویت نماید.

خواص :

  •  مرطوب کردن مو ها
  • جلوگیری از شکستگی مو
  • کمک به درخشندگی موها
  • از گره خوردن موها جلوگیری میکند
  • تقویت رشد موها
  • حفظ سلامت پوست سر
  • تقویت مژه و پر پشت کردن ابرو
  • تقویت ریش و پر شدن آن

_مراقبت از پوست با روغن مار :

زمانی سخن از مراقبت از پوست به میان می‌اید ، روغن مار بسیار مؤثر است زیرا میتواند پوست را مرطوب نگه دارد و آن را به شیوه های گوناگون درمان نماید. اگرپوست شما به دلیل عفونت یا حساسیت پوسته پوسته، ترک دار، خشک یا ملتهب شده است، مقدار اندکی از این روغن، که معمولاً با تفاله روغن های دیگر ترکیب شده، میتواند التهاب را تسکین دهد و پوستتان را سالم تر و جوان تر نماید.

کرم جلبک

رفع جوش :

خواص ضد التهابی و اسیدهای چرب روغن مار می تواند در بهبود جوش و جای جوش کمک کند به شرط آنکه در فواصل منظم شب و روز استفاده شود.

_از دیگر خواص روغن مار :

  •  کاهش التهاب مثل درد مفاصل، آرتریت، نقرس و …
  •  تقویت سیستم ایمنی
  • سلامت قلب و عروق
  •  درمان اگزما
  • درمان سردرد و سینوزیت
  • درمان زخم های قدیمی در دراز مدت


پودر خوراکی جلبک دریایی

 

عوارض مصرف روغن مار :

استفاده از این روغن در بعضی موارد میتواند دارای عوارض جانبی مانند تهوع، خارش، التهاب پوست، استفراغ و در موارد بسیار نادری تشنج باشد و این عوارض عمدتاً به دلیل واکنش های آلرژیک، مصرف بیش از حد روغن یا مواد کم کیفیت در این درمان طبیعی است.

باتوجه به تاریخ شهرت این روغن، مهم است که همیشه روغن مار خود را با تهیه از یک منبع معتبر، ایمن نگه دارید تا اطمینان حاصل شود که شما از روغنی خالص و گونه ای بی خطر استفاده می کنید.

در ادامه بخوانید:

خواص جلبک دریایی برای پوست و مو

خوردن جلبک دریایی مانند پودر جلبک خوراکی اسپرولینا می تواند به بدن شما بیش از آنچه که می دانید کمک کند.جلبک دریایی دارای خواص ضد التهابی برای مبارزه با آرتریت، بیماری سلیاک، آسم و چاقی است.همچنین یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است، اما استفاده از جلبک دریایی می تواند فراتر از خوردن آن باشد.پوست شما بزرگترین اندام بدن شماست و از آنجایی که تا 60 درصد از چیزی که به صورت موضعی روی آن مالیده می شود را جذب می کند، هنگامی که جلبک دریایی را روی آن می گذارید به پوست شما نیز کمک می کند.جلبک دریایی می تواند پوست را مرطوب و آرام کند و برای مبارزه با آکنه بسیار مفید است.به خواندن مقاله ای که توسط تولیدکننده جلبک ارائه شده است ، ادامه دهید تا بدانید چرا جلبک دریایی یک گزینه محبوب برای مراقبت از پوست است.

متابولیت های منحصر به فرد جلبک های دریایی دارای خواص بیولوژیکی خاصی هستند که آنها را به مواد بالقوه برای بسیاری از کاربردهای صنعتی تبدیل می کند.اینها شامل غذاهای کاربردی (مواد غذایی)، داروها و لوازم آرایشی و بهداشتی است.مواد آرایشی طبیعی نسبت به لوازم آرایشی مصنوعی محبوب‌تر شده‌اند و بررسی اجزای عملکردی جلبک‌های دریایی جدید ادامه دارد.

جلبک دریایی منبع ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات طبیعی است که ثابت شده است به ترمیم پوست کمک می کند.جلبک دریایی طیف وسیعی از اجزای فعال را تولید می کند.این شامل ترکیبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌شود که می‌توانند پوست شما را متعادل، بازسازی و تثبیت کنند.ترکیبات فعال جلبک های دریایی قرمز و قهوه ای دارای خواص منحصر به فردی از جمله اثرات ضد چروک، روشن کننده، ضد التهاب و ضد حساسیت هستند.

برای مراقبت بیشتر از پوست و مو، می توانید ویدئوی های بیشتر را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/01

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!