مراقبت از پوست, مراقبت از مو

خوراکی های مفید برای پوست و مو

خوراکی های مفید برای پوست و مو

تغذیه همان طور که از نامش برمی آید، قرار است به میلیاردها سلول بدن غذابرساند .اگر به هر دلیلی تغذیه مناسبی نداشته باشیم به این معنی است که غذای مورد نیاز سلول های خود را درست انتخاب نکرده و آن ها را با مشکل مواجه کرده ایم.کمبودهای غذایی بیشتر اوقات به پوست لطمه های زیادی می زنند؛مانند کمبود ویتامین ها که ممکن است ضایعه پوستی به دنبال داشته باشد. در این مقاله سعی داریم چند خوراکی مفید برای پوست و مو را که در زندگی روزمره با انها سرو کار داریم ولی به راحتی از انها میگذریم را معرفی کنیم…

خوراکی های مفید برای پوست و مو

1-تخم مرغ :

تخم مرغ حاوی پروتئین میباشد که پوست را هیدراته و انعطاف پذیر نگه میدارد. پروتئین موجود در تخم مرغ باعث ترمیم بافت پوست و سفت کردن ان شده و همچنین برای رشد مو و ناخن حائز اهمیت است . بنابراین سعی نمایید در رژیم غذایی خود تخم مرغ را بگنجانید.

2-اسفناج :

حجم زیاد ویتامین A موجود در اسفناج به سلامت پوست کمک کرده و رطوبت مورد نیاز آن را تامین میکند . این خوراکی برای مقابله با بیماری پسوریازیس، آکنه و حتی چین و چروک پوست سودمند است .

3-ماهی :

اکثر مردم امگا 3 لازم برای بدن را دریافت نمیکنند و این کمبود میتواند باعث بروز بیماریهای مختلفی ازجمله شوره سر،پوسته پوسته شدن پوست،خشک شدن پوست و بهبود طولانی مدت زخم های پوستی شود. با مصرف ماهی بدن شما اسیدهای چرب را دریافت میکند که برای پوست و موی شما بسیار مفید است.

4-پرتقال :

پرتقال سیستم دفاعی طبیعی بدن را تقویت میکند و از ان در مقابل اسیب های خارجی حفاظت می‌کند. درصورتی که بدن با استرس و خشکی درگیر شده باشد باعث ارامش و تسکین بافت های آسیب دیده میشود. این میوه خوش طعم باعث رطوبت پوست شده و از خشکی ان در مقابل نور خورشید جلوگیری می کند.

5-سویا :

با افزایش سن ،میزان پروتئین و فیبرهایی که نقش نگهدارنده پوست را دارند کاهش می یابد و پوست، شل، خشک و ضعیف می‌شود. سویا غنی از پروتئین است و به عنوان انتی اکسیدان قوی می تواند باعث تاخیر پیری زود رس شود.

6-بادام :

بادام سرشار از ویتامین E است . ویتامین E معمولا به نام غذای پوست شناخته میشود بادام برای درمان جوشهای سر سفید و سیاه بسیار مفید است .

7-چای سبز :

چای سبز به دلیل داشتن میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان در حفظ شادابی و جوانی پوست موثر است .این انتی اکسیداندر به تعویق انداختن شروع پیری ودر پیشگیری از ایجاد اکنه و درمان تیرگی پوست بسیار موثر است و همچنین برای محافظت از پوست در برابر افتاب بسیار کارساز می‌باشد.

8-جو :

برای جلوگیری از سفیدی مو ،رفع لکه های قهوه ای و رفع خارش های پوستی به دلیل خاصیت سرد بودنش بسیار مفید است و بیشتر برای پوستهای چرب توصیه میشود .

9-شیر :

خواص شیر برای پوست و بدن بسیار زیاد است مثلا برای بستن منافذ باز پوستی ،لطافت پوست وروشن شدن آن، کاهش سوزش پوست ،جلوگیری از چین و چروک زود رس و…. بسیار مفید است . هفته ای سه بار پنبه ای را به شیر اغشته و به مدت 20 دقیقه بر روی پوست بگذارید.

10-آب :

برای شاداب، مرطوب و سالم نگاه داشتن پوستتان آب بخورید. ممکن است تابه حال خیلی این را شنیده باشید، اما واقعاً صحت دارد. آب سموم را از بین برده و باعث رطوبت دادن به پوستتان می شود.

 

برای آشنایی بیش تر با خوراکی مفید پوست و مو و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *