درمان خانگی شپش سر

درمان خانگی شپش سر

محتوای جدول

شپش نوعی حشره انگلی است که برروی سر، مژه و ابروها پیدا می‌شود که  روزانه چندین بار از خون  استفاده می‌کند و رواج بیشتری در کودکان دارد. این حشره نمی تواند مدت زیادی بدون تماس با پوست بدن زنده بماند و فقط از طریق تماس مستقیم مثل روسری، مقنعه ،گل سر و غیره منتقل می شود. برای درمان خانگی شپش سر با ما همراه باشید.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

علائم شپش سر چیست ؟

  • ذره های سفید بسیار شبیه به شوره سر برروی پایه ی موها که بسختی کنده می شوند.
  • خارش شدید و غیر قابل تحمل
  • برجستگی های قرمز روی سر و گردن

انواع روش های درمان خانگی شپش سر :

1_استفاده از محلول ضد شپش :

شپش نوعی حشره انگلی  است که در مو سر کودکان و گاهی بزرگسالان دیده می شود. این موضوع  بسیار آزار دهنده است. اگر شما نیز به این درد مبتلا شدید اصلا ناراحت نباشید شپش سر جای هیچ نگرانی را ندارد چرا که این اتفاق نا گوار به راحتی بر طرف می شود. تنها کافی است که  از محلول ضد شپش استفاده نمائید. یک سوم از محتویات ظرف محلول ضد شپش را هر روزه به روی تمام سر اسپری کنید. سپس سر را با پلاستیک بپوشانید و پس از یک الی دو ساعت موها را با شانه مخصوص ضد شپش شانه کنید.

درمان شپش سر

2_درمان شپش با سرکه سیب :

ابتدا مقداری از سرکه سیب را گرم می‌کنیم و بعد بر روی سر ماساژ می‌دهیم و سپس با کلاه موی سر را میبندیم اجازه می‌دهیم به مدت 20 دقیقه بماند و با آب و شامپو میشوریم.

3_خفه کردن شپش :

ابتدا موی سر را به روغن زیتون یا روغن بادام تلخ آغشته میکنیم و بعد با کلاه موی سر را می‌پوشانیم و به مدت نیم ساعت صبر میکنیم سپس با یک شانه دنده ریز موهارو به دسته های کوچک تقسیم میکنیم و شانه میزنیم و بعد موها رو با شامپو میشوریم. ین مراحل را به مدت یک هفته و هر روز انجام دهید. سپس به مدت دو هفته هر شب موها را شانه کنید و چک کنید که از بین رفته باشند.

 

محلول ضد شپش سر

📌 پیشنهاد کافه سبز برای خلاصی از شپش ،(محلول ضد شپش) از بین برنده شپش معجزه با ترکیبات 100% طبیعی بهترین و کم خطر ترین راه حل برای از بین بردن شپش سر و تخم های شپش می باشد.

محلول ضد شپش

4_آب پیاز :

ابتدا تعدادی پیاز را رنده میکنید و آب آن را میگیرید و سپس بر روی سر ماساژ دهید و اجازه میدهیم که به مدت 3 الی 4 ساعت بماند و بعد با شانه ی دنده ریز شانه بزنید و با شامپو بشورید. برای رسیدن به بهتر جواب دادن 2 الی 3 روز یک بار تکرار کنید.

5_سیب له شده :

این روش موثر برای از بین بردن شپش سر یاد شده. ابتدا تعدادی سیب را له کنید و بعد آن را بر روی کف سر بمالید تا نیم ساعت صبر کنید و سپس آن را بشورید.

 6_جوش شیرین :

1 قاشق غذا خوری جوش شیرین را به مقداری نرم کننده مو اضافه کنید، این کار باعث مسدود شدن مسیرهای تنفسی شپش ها می شود. مخلوط را روی موها مالیده و سپس موهایتان را به چند قسمت تقسیم کرده و با یک شانه تمیز شپش ها را بیرون بیاورید.

بعد از اتمام کار با یک شامپو ضد شپش موهایتان را بشویید. برای از بین بردن کامل شپش ها به مدت چند روز این کار را تکرار کنید.

درمان شپش سر

 

7_نمک حمام (نمک اسپوم):

نمک حمام را با آب ترکیب کنید و محلول بدست آمده را بر روی سر ماشاژ دهیدو نیم ساعت بر روی سر بماند و سپس بشویید. مراقب باشید که نمک با چشم کودکان تماس پیدا نکند. در نظر داشته باشید که نمک دریا و بقیه نمک ها تاثیری در روند از بین بردن شپش ندارد.

خواص جلبک دریایی برای مو 

برای اینکه بتوان از خواص جلبک دریایی برای مو بهره مند شد، باید انواع ماسک مو جلبک دریایی را تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد.

در این خصوص می توانید جلبک دریایی را به تنهایی مورد استفاده قرار دهید و یا آن را با مواد دیگری نظیر حنا، ژل آلوئه ورا، روغن باباسو و …. برای تاثیر گذاری بیشتر ترکیب کنید.

ماسک مو جلبک

 

اگر می خواهید این ماسک را به تنهایی مورد استفاده قرار دهید باید جلبک را در داخل آب گرم بریزید و آن را به مدت یک ساعت خیس کنید و آن را بعد آن را به مدت سی دقیقه بر روی موهای خود بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید.

با استفاده از این ماسک میتوانید فولیکول های موی خود را تقویت کنید و موهای خود را براق و محکم نمایید.

ماسک جلبک دریایی با حنا

در این روش باید جلبک دریایی را در درون آب بریزید و آن را خیس کنید و سپس کمی حنای بدون رنگ به آن اضافه نمایید. سپس ترکیب را بر روی موهای خود به مدت نیم ساعت بکذارید و و در انتها موهای خود را آبکشی کنید.

ماسک جلبک دریایی با ژل آلوئه ورا

برای تهیه این ماسک نیز باید مانند روش های قبلی جلبک دریایی را خیس کنید و سپس به آن یک قاشق ژل آلوئه ورا و یک قاشق عسل اضافه کنید و بعد از اینکه مواد به خوبی با هم ترکیب شدند آن را به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت بر روی موهای خود بکذارید و سپس با آب ولرم بشویید.

اینستاگرام کافه سبز را از اینجا دنبال کنید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/22

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

نوار کناری
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.