بیماری های پوستی, مراقبت از پوست

روش های بستن منافذ باز پوست

روش های بستن منافذ باز پوست

اگر به پوست بعضی از افراد دقت کنید منافذ بازی روی پوست آنها مشاهده می‌کنید که باعث از بین رفتن زیبایی و یکدستی پوست آنها می‌شود. با افزایش سن و کاهش سطح کلاژن پوست، منافذ پوست کم‌کم بازتر و گشادتر می‌شوند. جمع شدن گرد و خاک و آلودگی و چربی در این منافذ به پوست آسیب می‌رساند و باعث ایجاد جوش‌های سرسفید یا سرسیاه در پوست می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا با روش های بستن منافذ باز پوست آشنا شویم.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

روش های بستن منافذ باز پوست :

برای تنگ کردن منافذ پوست، می‌توانید از راههای زیر استفاده کنید:

1_ ماسک سفیده‌ تخم مرغ :

سفیدۀ تخم مرغ در تنگ کردن منافذ پوست بسیار مؤثر است. از سفیده تخم مرغ به تنهایی یا با آب لیمو ترش و یا جوشانده بومادران می‌توانید ماسک خوب و مناسبی بسازید. ماسک سفیده تخم مرغ و خیار نیز در تنگ کردن منافذ باز پوست تاثیر دارد.

مواد لازم :

  • 1 عدد خیار پوست گرفته
  • 2 عدد سفیده تخم مرغ
  • 1 قاشق چای خوری آب لیمو ترش
  • 2 قاشق غذاخوری الکل اتیلیک 50%
  • 1/4 قاشق چای خوری عصاره نعنا صحرایی

این مواد را کاملا با هم مخلوط کنید و در یخچال بگذارید، روز بعد ماسک را روی پوست بگذارید و پس از 15 دقیقه با آب نیمگرم بشویید. برای اثر بخشی بیشتر، می‌توانید مقدار خیلی کمی زاج سفید به آن بیفزایید.

2_ ماسک جلبک ساشه ای :

خواص ماسک جلبک ساشه ای اسپیرولینا :

  • ویتامینه قوی پوست و مؤثر در جمع شدن منافذ باز پوست
  • مقابله با آکنه و جوش های قرمز
  • كلاژن ساز و لیفتینگ بسيار قوی
  • ترمیم پوست و کاهش چین و چروک
  • جوان سازی، لطافت و شاداب سازی پوست

نحوه مصرف ماسک جلبک پودری (ساشه ای) :

پوست چرب: هفته ای ۴ مرتبه نصف پیمانه از ماسک جلبک پودری (ساشه ای) را با یک قاشق غذاخوری آب ترکیب و ۲۰ دقیقه روی پوست خود گذاشته و سپس با آب سرد بشویید.

پوست خشک: هفته ای ۲ الی ۳ مرتبه نصف پیمانه از ماسک جلبک اسپیرولینا را با یک قاشق غذا خوری شیر ترکیب و ۲۰ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و سپس بشویید.

توضیحات تکمیلی:

  • برای مزاج های گرم که احتمال خشکی پوست بیشتر است،بهتر است ماسک جلبک را با مقداری شیر و چندقطره روغن زیتون یا روغن بنفشه ترکیب شود و بعد استفاده شود.
  • برای مزاج ها ی سرد که احتمال چربی پوست بیشتر است، بهتر است ماسک جلبک را با مقداری آب و عسل ترکیب شود و بعد استفاده شود.
  • استفاده روزانه از مکمل های جلبک اسپرولینا آثار خستگی پوست را از بین برده و چهره را جوان نگه می دارد و پوست شل را درمان می کند و همچنین در درمان گودی و سیاهی زیر چشم بسیار مؤثر است.

3_ ماسک خاک رس :

خاک رُس با خصوصیات مختلف خود فایده‌های بسیاری برای پوست داشته و در بسیاری از ماسک های زیبایی استفاده می‌شود. خاک رس دارای خاصیت آنتی باکتریال است و می‌تواند منافذ باز پوست را از بین ببرد. برای این کار ترجیحا از خاک رس سفید استفاده کنید.

مواد لازم :

  • 1 قاشق غذاخوری خاک رس
  • آب گرم

یک قاشق غذاخوری از این خاک را با مقداری آب گرم مخلوط کنید تا خمیری با بافت غلیظ ایجاد شود. این خمیر را روی پوست خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا پس از چند ماه نتایج شگفت‌انگیز آن را ببینید.

4_ استفاده از یخ :

یخ باعث انقباض سلول‌های پوست می‌شود و همین موضوع به بسته شدن منافذ پوستی کمک زیادی می‌کند. نکته مهم این است که به‌هیچ‌ وجه یخ را به صورت مستقیم روی پوست خود قرار دهید. این کار باعث خشکی پوست و تشدید آسیب خواهد شد. برای استفاده از ماسک یخ، تکه‌های یخ را در داخل پلاستیک قرار داده و آن را لای یک حوله یا پارچه نازک بپیچید. انجام این کار به صورت مرتب حدود دو تا سه بار در هفته انجام دهید.


پودر خوراکی جلبک دریایی

5_ ماسک بادام :

بادام لطافت بخش پوست و نیز شفا دهنده است. در گذشته، آن را مادۀ زیبایی آفرین می‌نامیدند و از صدها سال پیش تا به امروز این عنوان را حفظ کرده است. بادام در تنگ کردن منافذ باز پوست نیز مؤثر است و اگر به صورت ماسک از آن استفاده شود، نتیجه خوبی خواهد داشت.

ماسک بادام را می‌توانید با مقداری بادام کوبیده، چند قطره گلاب یا مقداری شیر و یا ماست تهیه کنید. اگر چند قطره تنتور سادۀ بنژوان به آن بیفزائید، نتیجۀ بهتری خواهید گرفت.

فواید ماسک صورت

آبرسانی قوی پوست 

ماسک ها برای آبرسانی پوست بسیار مهم هستند زیرا آن ها رطوبتی که به مرور زمان از بین رفته است را جبران می‌کنند. علاوه بر مرطوب کننده های غنی، روغن های صورت و سرم نیز می‌توانند به آبرسانی پوست شما کمک کنند . در مطلبی کامل به معرفی ماسک جلبک دریایی صورت و نحوه تهیه آن ها پرداختیم که پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید.

درخشندگی پوست 

ماسک های صورت درخشندگی قابل توجهی را به پوست شما هدیه می دهند به دلیل آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مفید پوست شما را تغذیه و آبرسانی می‌کنند . در حالیکه باعث کاهش قرمزی ، التهاب و لکه های تیره می شوند پوست شما را روشن تر می کنند. پیشنهاد ما ماسک ضد لک می باشد.

کرم جلبک

پاک کننده قوی جوش و آکنه

بر خلاف سایر محصولات ضد جوش ، یک ماسک خوب می تواند به شما کمک کند که چربی و ناخالصی های اضافی پوست را بیرون بکشید و از رویش مجدد آن جلو گیری می کند. و هرگونه لک و جوش را از بین می‌برد. از ماسک های ضخیم رس و کرم گرفته تا ماسک های خنک کننده بهترین ماسک های صورت برای درمان آکنه هستند . شما میتوانید انواع ماسک ضد جوش صورت برای جوش و آکنه را در سایت ما مشاهده کنید

برای مراقبت بیشتر از پوست و مو، می توانید ویدئوی های بیشتر را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *