مشاوره رایگان پوست
مشاوره پوست و مو
ماسک جلبک دریایی
ماسک جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
قرص جلبک اسپیرولینا
قرص جلبـک اسپیرولینا
ماسک ضد ریزش مو کافه سبز
ضــد ریــزش مــو و سفیدی
ماسک ضد چروک
ضــد چیــن و چـــروک پوست
صابون جلبک دریایی
صابـون جلبـک دریایی
ماسک روشن کننده پوست کافه سبز
ضـــد لـــک و تیرگی پوست
ماسک ضد جوش کافه سبز
ضــــد جـــــوش و آکنـــه
علائم تیروئید و راه حل های درمان ان

علائم تیروئید و راه حل های درمان ان

غده تیروئید در گردن پایین هنجره وجود دارد. غده تیروئید دو هورمون به نام های تیروکسین ( T4 ) و  تری یودوتیرونین ( T3 ) میسازد که وارد خون میشوند. این هورمون ها برای عملکرد طبیعی تمام سلول های بدن لازم هستند. تيروئيد مسئول تنظيم سوخت و ساز بدن مي باشد. اختلالات تیروئید بسیار شایع است به خصوص در خانم ها. امروزه از هر 20 نفر یک نفر دچار یکی از اختلال تیروئید است. دو نوع از این اختلال ها، کم کاری تیروئید و پرکاری تیروئید هستند. در این مقاله با ما همراه اشید تا با علائم تیروئید و راه حل های درمان ان آشنا شوید.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

علائم تیروئید و راه حل های درمان ان :

غده ی تیروئید از دو لوب به نام های لوب راست و لوب چپ تشکیل شده است. هورمون موجود در این غده، سرعت سوخت و ساز بدن را کنترل می کند. اختلال در تیروئید سرعت متابولیسم را کاهش و یا افزایش می دهد. وقتی سطح هورمون ها خیلی پایین یا خیلی بالا باشد، نشانه های این اختلال را در سطح گسترده ای تجربه خواهید کرد.

علائم :

  • علائمی چون بی حالی
  • التهاب در گردن
  • کاهش بی اندازه وزن
  • تغییر در ضربان قلب
  • احساس خستگی
  • مشکل حافظه
  • اضافه شدن بی دلیل وزن
  • لرزش بدن
  • ریزش مو
  • عرق زیاد
  • عصبی بودن
  • و یا حتی برعکس این موارد
  • شکنندگی ناخن
  • قاعدگی نامنظم
  • مشکلات باروری
  • درد عضلانی و مفصلی
  • فشار خون و کلسترول بالا

کم کاری تیروئید:

خستگی، احساس سرما، افزایش وزن، کاهش تمرکز، افسردگی.

پرکاری تیروئید:

کاهش وزن، عدم تحمل گرما، اضطراب و گاهی اوقات در دو سوزش چشم.

عسل و گردو برای پرکاری تیروئید :

مخلوط عسل و آجیل یک درمان دارویی قدیمی است که به عنوان مکملی برای تحریک تعادل هورمون های تیروئید استفاده می شود ؛ مصرف منظم آن، برای یک اقدام پیشگیرانه، می تواند از تولید پایین هورمون ها و یا تحریک و تولید بیش از حد آنها جلوگیری کند.

کرم جلبک

مزایای عسل برای درمان تیروئید پرکار:

عسل غنی از آنزیم ها، ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدانی است. عسل ارگانیک یکی از مفید ترین مواد دارویی برای سلامت انسان است.قندهای طبیعی آن منبع مهمی برای انرژی سلولها هستند و به همین دلیل از بروز عوارض ناشی از خستگی جلوگیری می کنند.

عسل به بدن در برابر مواد مضر نظیر سموم و فلزات سنگین، که بر روی ظهور اختلالات تیروئید تأثیر می گذارد، کمک می کند و عسل حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 6 است که اینها مواد مغذی مورد نیاز برای تنظیم فرآیندهای هورمونی بدن هستند.


پودر خوراکی جلبک دریایی

 جلبک برای درمان کم کاری تیروئید :

جلبک ، یک گیاه دریایی غنی از ید و دیگر مواد معدنی است. جلبک دریایی در درجه اول برای درمان کم کاری تیروئید مفید است که به دلیل کمبود ید ایجاد می شود. می توانید از مکمل های جلبک دریایی نیز استفاده کنید. در صورتی که کمبود ید دارید، می توانید از مکمل های ید برای کمک به عملکرد طبیعی غده تیروئید خود مصرف کنید.

تیروئید نقش مهمی در بدن ایفا می کند، از جمله در تنظیم متابولیسم بدن .تیروئید برای عملکرد مناسب؛ نیاز به مصرف خوب ید  دارد. خوشبختانه ید در بسیاری از انواع جلبک دریایی مانند جلبک اسپیرولینا می تواند با تامین ید، عملکرد تیروئید را بهبود ببخشد. منابع دیگر ید عبارتند از غذاهای دریایی، محصولات لبنی و نمک یددار. عدم دریافت ید کامل از رژیم غذایی می تواند منجر به کم کاری تیروئید شود.

این می تواند نشانه هایی از قبیل انرژی کم، پوست خشک، سوزش در دست و پا، فراموشی، افسردگی و حتی افزایش وزن ایجاد کند. اضافه کردن جلبک دریایی به رژیم غذایی شما می تواند به شما کمک کند ید مورد نیاز برای تیروئید خود را به طور مطلوب تامین کنید. RDI ید برای بزرگسالان 150 میکروگرم در روز است. اکثر مردم می توانند این نیاز را با خوردن چندین جلبک دریایی در هفته برآورده کنند.

اما باید توجه داشت که انواع خاصی نظیر لوپ، کامبو و دوسلد حاوی مقادیر بسیار زیادی از ید هستند و نباید آن ها را اغلب یا در مقادیر زیاد بخورند. دیگر جلبک ها  مانند پودر خوراکی جلبک اسپیرولینا ، دارای ید بسیار کم هستند، بنابراین بر روی آن ها به عنوان تنها منبع ید اتکا نکنید.

روغن نارگیل برای افزایش عملکرد تیروئید :

روغن نارگیل، دارای اسیدهای چرب مفید است و موجب افزایش عملکرد تیروئید و تحریک متابولیسم و افزایش سطح انرژی می شود. برای استفاده از فواید روغن نارگیل به جای استفاده از روغن های دیگر در غذاهایتان از روغن نارگیل در پخت و پز خود استفاده کنید. هر روز صبح در صبحانه یک لیوان شیر را با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و هر روز صبح در صبحانه از این نوشیدنی استفاده نمایید.

می توانید ویدئوی های بیشتر را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!