مشاوره رایگان پوست
مشاوره پوست و مو
ماسک جلبک دریایی
ماسک جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
قرص جلبک اسپیرولینا
قرص جلبـک اسپیرولینا
ماسک ضد ریزش مو کافه سبز
ضــد ریــزش مــو و سفیدی
ماسک ضد چروک
ضــد چیــن و چـــروک پوست
صابون جلبک دریایی
صابـون جلبـک دریایی
ماسک روشن کننده پوست کافه سبز
ضـــد لـــک و تیرگی پوست
ماسک ضد جوش کافه سبز
ضــــد جـــــوش و آکنـــه
فواید کربن فعال (زغال فعال)

فواید کربن فعال (زغال فعال)

زغال فعال، پودر سیاه رنگی است که کاملا بی بو و بی طعم است که برای درمان موارد گوناگون استفاده می شود. فواید کربن فعال (زغال فعال) دارای خاصیت های بسیاری است که از صدها سال قبل مورد استفاده قرار میگرفته است. این ماده ارزشمند که امروزه در میان مردم جهان بسیار محبوب و پرطرفدار واقع شده، دارای ویژگی‌های منحصری است که می‌تواند برای پوست، مو و سلامت دهان و دندان مفید باشد. در اینجا به بخشی از این کاربردها و ویژگی‌ها اشاره شده است.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

فواید کربن فعال (زغال فعال) :
  • سم زدایی بدن
  • درمان مسمومیت
  • تسکین علائم اسهال
  • جلوگیری از پیری پوست
  • درمان آکنه
1-جذب مواد مضر از کبد :

کربن اکتیو موجود در زغال باعث جذب مواد مضر می شود به همین جهت باعث بهبود کبد میشود.

2-کاهش میزان الکل در خون ، کاهش کرلسرول بد خون :

این ماده باعث می شود میزان الکل موجو در خون تا میزان بسیار زیادی کاهش یابد.

3-کمک به گوارش و هضم غذا :

با توجه به تحقیقات مجله تخصصی پزشکی آمریکایی (Journal Gastroenterology ) استفاده از زغال فعال می تواند میزان گاز های معده و روده که باعث نفخ می شود را بطور چشمگیری کاهش دهد.

4-خاصیت آنتی باکتریال :

بخاطر خاصیت ضد باکتریال بودن زغال فعال از ان در خمیردندان استفاده میشود.

زغال فعال، ضد جوش می باشد و آلودگی ها و میکروب های پوست که عامل اصلی بروز جوش هستند را از بین برده، التهاب را کاهش می دهد و منافذ پوست را تمیز می کند.

 

خواص زغال فعال برای پوست :

زغال فعال برای افرادی که پوست چرب دارند بی‌نظیر است و یک ماسک ضد جوش عالیست. پودر زغال فعال چربی اضافی سطح پوست را جذب می‌کند و پوستی نرم و شفاف به شما تحویل می‌دهد. با توجه به اینکه چربی پوست را کم میکند، باعث درمان جوش صورت هم می‌شود. البته استفاده بیش از حد از ماسک ضد جوش با زغال فعال می‌تواند موجب خشکی پوست شما شود. جالب است بدانید زغال فعال که از دوران باستان تا به حال همراه ما بوده است در پزشکی برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گرفته است و کاربردهای فراوانی داشته است.

1-ماسک زغال فعال و خاک رس برای پوست:

موارد لازم:

  • نصف قاشق غذاخوری زغال فعال
  • نصف قاشق غذاخوری خاک رس
  • ¼ قاشق غذا خوری جوش شیرین
  • نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل

طرز تهیه:

ابتدا در یک کاسه، خاک رس، زغال فعال و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید. سپس روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا مخلوط یکدستی حاصل شود. همچنین می توانید کمی آب به این مخلوط اضافه کنید و در نهایت با استفاده از قلم مو، آن را روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 10 تا 15 دقیقه حتی اگر کاملا خشک هم نشده باشد، با آب ولرم شستشو دهید و با یک پد تمیز و نرم صورتتان را خشک کنید.

2-ماسک زغال فعال و شامپو برای مو:

مواد لازم :

  • 1 قاشق غذاخوری زغال فعال
  • شامپوی روزانه

 یک قاشق چایخوری زغال فعال را درون شامپوی روزانه‌ی خود ریخته و خوب تکان دهید تا ترکیبی یکنواخت داشته باشید. این ماسک را پس از قرار دادن بر روی موهای خود به مدت پنج دقیقه به آرامی ماساژ دهید و در انتها با شامپویی ملایم و آب ولرم آن را بشویید. با این ماسک، تمام آلودگی‌های پوست سر و سطح موهای شما از بین رفته و قرمزی و خارش پوست سر، شوره‌ی سر و ریزش مو متوقف می‌شود. یا از شامپوی زغال کافه سبز استفاده کنید.


پودر خوراکی جلبک دریایی

 

معرفی چند نمونه ماسک صورت

ماسک ضد لک

یکی از دلایل اصلی بروز لک پوستی و افزایش رنگدانه، تماس اشعه مضر خورشید با پوست است. اشعه UVA و UVB به پوست آسیب زیادی می‌رسانند. از جمله آنها می‌توان به ایجاد چین‌وچروک، پیری پوست، قرمزی، خارش، آفتاب سوختگی و ایجاد لک پوستی اشاره کرد. افرادی که پوست سفیدتری دارند، بیشتر در معرض لک پوستی یا کک‌ومک قرار می‌گیرند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم همیشه و در هر فصلی از مصرف کرم ضدآفتاب غافل نشوید.

دومین عاملی که باعث بروز لک پوستی می‌شود، ژن است. برخی از لک‌های پوستی ارثی هستند و این افراد، میزان تولید ملانین سلول‌ پوستی بیشتری دارند. از دیگر علل بروز لک پوستی می‌توان به عوارض مصرف برخی از داروها مثل قرص ضدبارداری، عدم‌ رسیدگی به پوست، مصرف دخانیات، آلودگی هوا و بروز برخی از بیماری‌ها اشاره کرد. هر یک از این‌ها می‌توانند میزان لک پوستی را افزایش دهند. البته دسته‌ای از لک‌ها هستند که به شکل کک‌ومک ظاهر می‌شوند. این دسته معمولا روی صورت و بدن افرادی که موی قرمز دارند به وجود می‌آید.

مصرف ماسک‌ های مختلف ضد جوش و ضدلک برای جوش و لک صورت بسیار مفید است و کمک بسزایی در از بین بردن جوش و لک صورت می‌ کند. چرا که ترکیبات طبیعی و گیاهی نه تنها پوست را مغذی می‌کند، بلکه برای درمان لک صورت و زیبا سازی آن مناسب است.

با این حال توصیه می‌کنیم نوع انتخابی ماسک ضد لک را حداقل هفته‌ای یک تا دو بار مصرف کنید. این‌گونه بیشتر ممکن است به نتیجه دلخواه برسید.

کرم جلبک

ماسک ضد جوش

جوش صورت یکی از رایج‌ ترین مشکلات پوست است که ممکن است اکثر افراد در طول زندگی خود بارها با آن مواجه شوند. جوش صورت در شکل و ظاهر پوست اثر گذاشته و می‌تواند اعتماد به‌ نفس افراد را پایین آورد. یکی از روش‌ های بسیار مؤثر درمان جوش صورت استفاده از ماسک ضد جوش است. ماسک ضد جوش صورت به شما کمک می‌کند از ایجاد جوش بر روی پوست صورت خود جلوگیری به عمل آورید.

برای مراقبت بیشتر از پوست و مو، می توانید ویدئوی های بیشتر را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/08

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!