مشاوره رایگان پوست
مشاوره پوست و مو
ماسک جلبک دریایی
ماسک جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
قرص جلبک اسپیرولینا
قرص جلبـک اسپیرولینا
ماسک ضد ریزش مو کافه سبز
ضــد ریــزش مــو و سفیدی
ماسک ضد چروک
ضــد چیــن و چـــروک پوست
صابون جلبک دریایی
صابـون جلبـک دریایی
ماسک روشن کننده پوست کافه سبز
ضـــد لـــک و تیرگی پوست
ماسک ضد جوش کافه سبز
ضــــد جـــــوش و آکنـــه
لاغری با جلبک

لاغری با جلبک اسپیرولینا و عوارض آن

فهرست محتوا

خواص جلبک برای لاغری و کاهش وزن :

جلبک اسپیرولینا، سیانوباکتری که معمولاً به عنوان جلبک سبز آبی شناخته می شود و یکی از قدیمی ترین شکل های حیات روی زمین است. اسپیرولینا هم در منابع آب شیرین و هم در منابع آب شور رشد می کند و به دلیل محتوای بالای پروتئین و ریز مغذی هایش بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

اسپیرولینا در ابتدا به دلیل رنگدانه های گیاهی غنی و توانایی آن در فتوسنتز در زیر قلمرو گیاهی طبقه بندی شد، اما بعداً به دلیل ساختار ژنتیکی، فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی آن در قلمرو باکتری ها (سیانوباکتری ها) قرار گرفت. اسپیرولینا به طور طبیعی در مخازن آب قلیایی پر نمک و در مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری رشد می کند.

اسپیرولینا از آنتی اکسیدان های متعددی از جمله بتاکاروتن، فیکوسیانین، توکوفرول ها، ریزمغذی ها، اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه، به ویژه اسید گاما لینولنیک و ترکیبات فنلی تشکیل شده است.

ارزش غذایی بالای اسپیرولینا توسط مؤسسه بین دولتی برای استفاده از ریزجلبک اسپیرولینا در برابر سوء تغذیه در دهه 1970 به رسمیت شناخته شد، جایی که آنها اسپیرولینا را برای مبارزه با گرسنگی و سوء تغذیه به بازار عرضه کردند.

پودر لاغری جلبک

📌 پیشنهاد کافه سبز برای لاغری سریع و بدون ضرر خرید پودر لاغری جلبک دریایی است این محصول پروتئین خیلی زیادی داره و سرشار از فیبر هستش باعث کاهش اشتها افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود.
این جلبک سرشار از آهن پتاسیم آنتی اکسیدان و ب ۱۲ هستش که این‌ها باعث می‌شه فردی که اقدام به رژیم لاغری کرده از نظر بدنی و قوای جسمی و جنسی ضعیف نشود و بدن دچار کمبود ویتامین نشود.

پودر لاغری جلبک

عوارض جلبک برای لاغری شکم و پهلو

اسپیرولینا یک مکمل غذایی کم هزینه است و هیچ گونه عوارض جانبی قابل توجهی ثابت نشده است.

متاسفانه  سندرم متابولیک در حال حاضر رو به افزایش است و چاقی نیز جزء جدایی ناپذیر علت آن هستند.

فواید مکمل اسپیرولینا به کاهش وزن و لاغری محدود نمی شود بلکه به ضد ویروسی، ضد سرطانی، آنتی اکسیدانی، ضد دیابتی، ضد التهابی، محافظ کبدی، محافظت کننده از قلب و ایمنی آن نیز گسترش می یابد.

ثابت شده است که جلبک دریایی متابولیسم بدن را سرعت می بخشد، اشتها را کاهش می دهد و احساس گرسنگی را کم میکند. اسپیرولینا یک محصول بسیار مغذی با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است.

کاهش وزن با جلبک دریایی
کاهش وزن با جلبک دریایی

اطلاعات تغذیه ای جلبک دریایی

یک قاشق غذاخوری اسپیرولینا حاوی:

کالری: 20

پروتئین: 4 گرم

چربی: 1 گرم

کربوهیدرات: 2 گرم

اسپیرولینا منبع خوبی از موارد زیر است:

تیامین (ویتامین B1)

ریبوفلاوین (ویتامین B2)

نیاسین (ویتامین B3)

فلز مس

اهن

اسپیرولینا همچنین حاوی منیزیم است که عملکرد عضلات و ضربان قلب را بهبود می بخشد.
💚هدیه کافه سبز به شما تست رایگان مزاج شناسی هست. با پاسخ دادن به چند سوال مزاجت را مشخص کن و توصیه های طب سنتی راجع به مزاجت را رایگان دریافت کن💚

  • لاغری با جلبک دریایی و اثرات ضد التهابی اسپیرولینا

بر اساس گزارش بهداشت جهانی در سال 2016، بیش از 1.9 میلیارد بزرگسال به عنوان اضافه وزن طبقه بندی شده اند که 650 میلیون نفر از آنها چاق هستند.

تخمین زده می شود که هر سال حدود 2.8 میلیون بزرگسال در اثر چاقی می میرند چرا که چاقی ارتباط نزدیکی با التهاب، چربی خون و مقاومت به انسولین دارد.

اگرچه محدودیت کالری و ورزش بهترین راه درمان چاقی هستند، لاغری با جلبک دریایی یکی از بهترین روش هابرای کاهش وزن شناخته شده است.

فیکوسیانین موجود در اسپیرولینا حاوی کروموفور جذب کننده نور به نام فیکوسیانوبیلین است که این ماده قادر به مهار نیکوتین آمید آدنین دی نوکلئوتید فسفات هیدروژن اکسیدازاست که در سلول های چربی نقش کلیدی در ایجاد مقاومت و ایجاد شیفتوکین دارد.

بنابراین در سلولهای چربی هیپرتروفی شده ، با سرکوب استرس اکسیداتیو چربی، اسپیرولینا می تواند منجر به اثرات ضد التهابی سیستمیک و حساسیت به انسولین شود.

💚جهت مطالعه مقاله جلبک دریایی چیست اینجا کلیک کنید💚

  • لاغری با جلبک سبز و کاهش کلسترول

         چندین آزمایش بالینی و پیش بالینی برای آزمایش مزایای اسپیرولینا در کاهش وزن انجام شده است.

  • در آزمایشی 52 شرکت کننده چاق با شاخص توده بدنی (BMI)> 25 مورد مطالعه قرار گرفتند و به آنها روزانه 2 گرم اسپیرولینا داده شده است.

پس از 2 ماه علاوه بر کاهش قابل توجه وزن و سایز آنها، تری گلیسیرید کاهش یافت و میزان سطوح پروتئین واکنش پذیر با حساسیت بالا نیز کمتر شده بود.

این آزمایش نشان می دهد که لاغری با پودر جلبک دریایی چه مزایایی داشته و این جلبک بعنوان یک مکمل غذایی در کنار رژیم غذایی چقدر می تواند موثر باشد.

  • در آزمایشی دیگر 62 فرد چاق را پس از تجویز 1 گرم اسپیرولینا در روز به مدت 12 هفته مورد مطالعه قرار دادند و کاهش قابل توجهی در اشتها ، وزن بدن و کلسترول مشاهده گردید.
  • همچنین برای مشاهده تاثیر جلبک دریایی برای لاغری به 50 نفر انسان چاغ با بیماری فشار خون روزانه 2 گرم جلبک اسپیرولینا بمدت 50 روز داده می شود و نتایج این آزمایش کاهش چشمگیر توده چربی آنها، کاهش وزن ، کاهش کلسترول و بهبود حساسیت به انسولین شناسایی گردید.
  • در سال 2016 فواید اسپیرولین بر فشار خون برای 40 نفر و روزانه مصرف 2 گرم جلبک مورد مطالعه قرار گرفت که پس از گذشت 3 ماه با کاهش فشار خون و وزن و سایز مواجه شدند. همچنین شاخص سفتی شریانی کاهش یافت که این نقش اسپیرولینا بربهبود وضعیت قلبی عروقی با مکمل های کوتاه مدت با دوز کم را نشان داد.
کاهش کلسترول با جلبک دریایی
کاهش کلسترول با جلبک دریایی

💚جهت مطالعه مقاله 10 کاربرد خارق العاده جلبک دریایی اینجا کلیک کنید💚

  • لاغری با پودر جلبک و لیپیدهای خون

از سال 1981 نقش اسپیرولینا در کاهش چربی مورد بررسی قرار گرفته است.

در آزمایشی در سال 1990 مشخص گردید که جلبک سبزآبی بهبود قابل توجهی را در پروفایل لیپیدی با افزایش همزمان فعالیت لیپوپروتئین لیپاز ایجاد می کند. اثر کاهش چربی خون اسپیرولینا نیز در دیابت القا شده مصنوعی نشان داده شد و با تجویز 5 درصد اسپیرولینا، تری گلیسرول کبدی کاهش یافت. بهبود HDL و کاهش LDL و همچنین VLDL نیز مشاهده شد.

  • در آزمایش دیگری دانشمندان دریافتند که اسپیرولینا به مدت 8 هفته باعث افزایش HDL-C و کاهش سطح LDL-C، TG و TC در هنگام تغذیه با رژیم غذایی پرچرب می شود. علاوه بر این، اسپیرولینا می تواند میکروبیوت روده را تغییر دهد تا اثرات کاهش چربی داشته باشد.

اسپیرولینا متابولیسم صفرا را برای کاهش سطح چربی خون افزایش می دهد.

آلوپرووتلا و رومینوکوکوس تولید کننده اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه هستند که می توانند توسط روده هضم شوند.

آنها متابولیسم انرژی را تنظیم می کنند و حساسیت به انسولین را از طریق گیرنده های خاص بهبود می بخشند تا در نهایت اختلالات متابولیسم لیپید را کاهش دهند و از بیماری کبدی غیر الکلی جلوگیری کنند.

فیرمیکوت ها گروه دیگری از باکتری ها هستند که با کاهش وزن بدن و سطح LDL مرتبط هستند که با مصرف مکمل اسپیرولینا بهبود می یابند.

کاهش چربی با جلبک دریایی
کاهش چربی با جلبک دریایی

💚برای خرید پودر لاغری جلبک اینجا کلیک کنید💚

دفع کلسترول و صفرا از طریق مدفوع با پودر لاغری جلبک :

در سال 2005، مشخص گردید از طریق تغذیه با جلبک ، جذب چربی در روده کوچک با دفع بیشتر کلسترول و اسید صفراوی از طریق مدفوع کاهش یافت.

علاوه بر این فیکوسیانین موجود در جلبک نسبت دفع کلسترول را افزایش داد که این نشان دهنده اثرات کاهش چربی خون اسپیرولینا، به ویژه از فایکوسیانین است.

جلبک لاغری
جلبک لاغری

 

خواص ضد التهابی پودر لاغری جلبک دریایی :

گونه های فعال اکسیژن اغلب با التهاب و آسیب بافت همراه هستند وجلبک اسپیرولینا  که سرشار از رنگدانه های سبز آبی، به ویژه فیکوسیانوبیلین است دارای خواص فوق العاده ضد التهابی و آنتی اکسیدانی گسترده می باشد.

جلبک لاغری
جلبک لاغری

💚اگر میخوای بدونی 6 ماه دیگه پوستت چه وضعیتی داره، بستگی به کارهایی داره که الان واسه پوستت انجام میدی. هدیه کافه سبز به شما تعیین نوع پوستتان و ارئه راهکارهای طب سنتی برای بهبود سلامت پوستتان است.💚

خواص پودر جلبک برای لاغری و کاهش وزن:

مکانیسم اثر پودر لاغری جلبک دریایی کاهش نفوذ ماکروفاژها به چربی احشایی، جلوگیری از تجمع چربی کبدی، کاهش استرس اکسیداتیو، بهبود حساسیت به انسولین و سیری سلولی می باشد.

جلبک لاغری
جلبک لاغری

کاهش اشتها با پودر لاغری جلبک :

اثر کاهش اشتهای جلبک دریایی بدلیل بهبود مقاومت به لپتین در هسته کمانی  می باشد که در بدن ایجاد سیری کرده و ارسال پیام گرسنگی به تعویق می افتد.

جلبک لاغری
جلبک لاغری

💚هدیه کافه سبز به شما مشاوره رایگان پوست و مو هست. با پاسخ به چند سوال، مشاوران کافه سبز هم مزاجت را مشخص می کنن و هم هر مشکل پوستی داشته باشی راهنماییت میکنن.💚

مهار لیپاز پانکراس توسط پودر لاغری جلبک :

یکی از اجزای اسپیرولینا گلیکولیپید می باشد که فعالیت لیپاز لوزالمعده را مهار می کند و سطوح تریگلیسیرید بعد از غذا را کاهش می دهد.

جلبک لاغری
جلبک لاغری

جلوگیری از تجمع کلسترول توسط گاما لینولنیک اسید موجود در پودر لاغری جلبک :

اسپیرولینا همچنین منبع فراوانی از گاما لینولنیک اسید است. GLA  ممکن است با کمبود مواد معدنی، سوء مصرف الکل و دخانیات، عفونت‌ها، افزایش سن و سایر شرایط پزشکی شدید کاهش یابد.

علاوه بر این، کمبود GLA باعث افزایش ضخامت شریانها ، فشار خون بالا و دیس لیپیدمی می شود.

با مصرف منظم جلبک دریایی و افزایش سطح GLA  به خوبی می توان از تجمع کلسترول جلوگیری نمود.

 

جلبک لاغری
جلبک لاغری

چگونه اسپیرولینا به کاهش وزن کمک می کند؟

1-  اسپیرولینا یک محصول کم کالری است ( لاغری سریع )

بهترین روش کاهش وزن این است که کالری کمتری از آنچه بدن مصرف می کند مصرف کنید.

به همین دلیل افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند باید از غذاهایی با محتوای کالری بالا اجتناب کنند و آنها را با محصولات کم کالری جایگزین کنند.

پودر لاغری جلبک یک محصول عالی برای این منظور است، زیرا یک قاشق غذاخوری از این مکمل بسیار مغذی فقط 20 کالری دارد.

شما می توانید اسپیرولینا را به نوشیدنی ها و وعده های غذایی خود اضافه کنید و با مصرف جلبک دریایی تمام مواد مغذی لازم را دریافت می کنید.

 

جلبک لاغری
جلبک لاغری

2- خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی پودر لاغری جلبک

التهاب و تجمع سموم می تواند به طور قابل توجهی باعث افزایش وزن شود.

در عین حال، اسپیرولینا به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی خود به بدن ما کمک می کند تا با رادیکال های آزاد مبارزه کند و تولید مولکول های پیش التهابی را کاهش دهد. در نتیجه، اسپیرولینا می تواند از التهاب و سطوح استرس بدن جلوگیری کند.

جلبک اسپیرولینا بیش از 31 برابر بلوبری آنتی اکسیدان دارد و اگر این جلبک را با بلوبری مصرف کنید خواص ضد التهابی آن بیشتر می شود و می توان از پودر لاغری جلبک و بلوبری بعنوان یک مکمل غذایی عالی برای تقویت سیستم ایمنی و لاغری نام برد.

اما در واقع بدلیل گران بودن و کم یاب بودن بلوبری در بازار و متاسفانه بی کیفیت بودن پودر بلوبری موجود در بازار، توصیه می شود پودر جلبک دریایی را با بلوبری تازه بصورت نوشیدنی یا اسموتی ترکیب و مصرف نمایید و از اثر لاغری با جلبک و بلوبری شگفت زده شوید.

 

لاغری با جلبک دریایی
لاغری با جلبک دریایی

3- پودر لاغری جلبک سرشار از مواد مغذی

خوردن غذای مغذی نه تنها برای کاهش وزن بلکه برای حفظ سلامت بدن به طور کلی ضروری است.

دریافت مواد مغذی کافی از غذا نیز می تواند هوس گرسنگی را کاهش دهد که اغلب باعث می شود با غذاهای ناسالم سیر شوید. اسپیرولینا بسیار مغذی است و حاوی سطوح بالایی از ویتامین‌های C، B1، B6، مواد معدنی مانند آهن، روی، مس، منگنز، فیبر، آنزیم‌ها و کولین برای عملکرد مغز است.

این مواد مغذی به متابولیسم و ​​هضم غذا کمک می کنند و سموم را از بدن دفع می کنند.

 

لاغری با جلبک دریایی
لاغری با جلبک دریایی

4- پودر لاغری جلبک دریایی سرشار از پروتئین

جلبک اسپیرولینا دارای پروتئین بسیار بالایی در ترکیب خود است، زیرا 60 تا 70 درصد وزن آن از پروتئین و اسیدهای آمینه تشکیل شده است.

این مقدار از پروتئین، پودر لاغری جلبک را به یک محصول کاهش وزن عالی تبدیل می کند، زیرا بسیاری از رژیم های غذایی مبتنی بر مصرف کربوهیدرات کمتر و پروتئین بیشتر هستند.

به هر حال، رعایت یک رژیم غذایی غنی از پروتئین به شما کمک می‌کند مدت بیشتری سیر بمانید، زیرا زمان بیشتری برای پردازش پروتئین‌ها از بدن شما طول می‌کشد تا کربوهیدرات‌ها.

علاوه بر این، غذاهای غنی از پروتئین به بدن ما کمک می کند تا توده عضلانی بدون چربی بسازد و ما را قوی تر کند.

 

لاغری با جلبک دریایی
لاغری با جلبک دریایی

5- پودر لاغری جلبک اسپیرولینا به شما کمک می کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید

اسپیرولینا حاوی فنیل آلانین است، اسید آمینه ای که ترشح کوله سیستوکینین را تحریک می کند.

به نوبه خود، کوله سیستوکینین به کاهش اشتها کمک می کند و باعث می شود فرد کمتر احساس گرسنگی کند.

در نتیجه، جلبک اسپیرولینا یک سرکوب کننده اشتهای بی خطر و طبیعی است که به کاهش هوس گرسنگی و ولع خوردن کمک می کند. همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر است که به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری سیر بمانید.

 

لاغری با جلبک دریایی
لاغری با جلبک دریایی

6- پودر لاغری جلبک سطح قند خون را کنترل می کند

بسیاری از مشکلات سلامتی ، از جمله چاقی و دیابت، با افزایش سطح قند خون مرتبط هستند.

جلبک به کاهش میزان قند خون کمک می کند که و به نوبه خود از بیماری هایی مانند دیابت و چاقی جلوگیری می کند.

7- پودر لاغری جلبک دریایی فشار خون را کاهش می دهد

فشار خون بالا استرس زیادی را به بدن وارد می کند و منجر به افزایش وزن می شود.

جلبک به کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک کمک می کند و در نتیجه از چاقی جلوگیری می کند.

 

لاغری با جلبک دریایی
لاغری با جلبک دریایی

8- پودر لاغری جلبک سطح کلسترول را کاهش می دهد

همانطور که قبل تر گفته شد، چندین مطالعه تحقیقاتی نشان داده اند که اسپیرولینا دارای خواص قوی کاهش دهنده چربی است.

این مکمل به کاهش سطح کلسترول بد LDL  و تری گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب HDL کمک می کند که برای سلامت قلب مفید است.

افزودن جلبک اسپیرولینا به رژیم غذایی شما همچنین می تواند تجمع چربی را کاهش دهد که برای کاهش وزن حیاتی است.

 

لاغری با جلبک دریایی
لاغری با جلبک دریایی

نکاتی که باید قبل از خرید جلبک اسپیرولینا در نظر بگیرید

در اینجا نکاتی در مورد روش شناخت جلبک اصل ذکر می گردد که بسیار حیاتی و مهم هستند:

  • اولین روش شناخت جلبک اسپیرولینا از طریق رنگ آن می باشد.

جلبک اسپیرولینای اصل اگر از طریق دستگاه اسپری درایر خشک و تهیه شده باشد باید رنگ سبز تیره مایل به سورمه ای با دانه بندی بسیار ریز و یکنواخت داشته باشد و اگر از بروش سنتی خشک شده و با آسیاب پودر شده باشد، رنگ سبز نسبتا تیره با دانه بندی درشت تر و غیر یکنواخت خواهد داشت.

  • دومین روش شناخت جلبک از طریق بو می باشد.

جلبک اسپیرولینای اصل باید بوی ضخم دریایی داشته باشد چون این جلبک در آب رشد می کند. شایان ذکر است جلبک اسپیرولینا از نظر طبیعت و مزاج، دارای مزاج گرم و تر می باشد.

  • سومین روش شناخت جلبک دریایی از طریق ترکیب با آب می باشد.

به این صورت که برای تست جلبک اصل بهتر است پس از تست رنگ و بو، مقدار کمی از آن را داخل یک لیوان آب ریخته و کمی به هم بزنید.

چند اتفاق باید بیفتد:

اول اینکه کل محتویات آب باید به سرعت به رنگ سبز تیره تغییر رنگ دهد.

دوم اینکه باید کل پودر کاملا در آب حل شود و اگر مقداری از پودر در آب حل نشد بدلیل وجود ناخالصی در پودر جلبک می باشد.

و سوم اینکه اگر حدود 1 ساعت آن لیوان آب را بدون حرکت بگذارید، باید رنگ آن از سبز تیره به سورمه ای خیلی تیره تغییر یابد و این بدلیل وجود رنگدانه آبی رنگ فایکوسیانین می باشد که پس از گذشت مدتی باز شده و نمایان می گردد.

لاغری با جلبک دریایی
لاغری با جلبک دریایی

سوالات متداول

 

آیا پودر لاغری جلبک کافه سبز می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

بله، اگر از یک برنامه ورزشی پیروی کنید و میزان کالری مصرفی خود را کاهش دهید، اسپیرولینا بشدت روند کاهش وزن را تسریع می بخشد.

آیا باید پودر لاغری جلبک کافه سبز را با معده خالی مصرف کرد؟

بهتر است پودر لاغری جلبک کافه سبز را حداقل نیم ساعت قبل از غذا با یک لیوان آب ولرم مصرف کنید.

آیا پودر لاغری جلبک کافه سبز برای کاهش وزن مفید است؟

بله،  پس از چند روز مصرف پودر لاغری جلبک کافه سبز ، اشتهای شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و سوخت و ساز بدن افزایش می یابد. بنابر این بهتر است با رعایت یک رژیم کم کالری و روزانه نیم ساعت پیاده روی به کاهش وزن و سایز خود کمک کنید.

آیا پودر لاغری جلبک کافه سبز باعث از دست دادن اشتها می شود؟

بله، پودر لاغری جلبک کافه سبز به عنوان یک سرکوب کننده اشتها عمل می کند.

زیرا حاوی فنیل آلانین است، اسید آمینه ای که ترشح کوله سیستوکینین را تسهیل می کند و به عنوان یک سرکوب کننده اشتها عمل می کند.

آیا باید پودر لاغری جلبک کافه سبز را قبل یا بعد از غذا مصرف کنم؟

بهتر است پودر لاغری جلبک کافه سبز را حداقل نیم ساعت قبل از غذا با یک لیوان آب ولرم مصرف کنید.

با مصرف پودر لاغری جلبک کافه سبز چند کیلو در ماه وزن کم می کنم؟

کاهش وزن ارتباط مستقیم با نوع تغذیه و روش زندگی شما دارد. لذا اگر لایف استایل سالم همراه با رژیم غذایی کم کالری و روزانه حداقل یک ساعت پیاده روی داشته باشید ، پودر لاغری جلبک با کاهش اشتها و افزایش سوخت و ساز شما و همچنین افزایش قدرت جسمی شما، کمک می کند تا کاهش وزن خوبی داشته باشید.

طبق آمار مصرف کنندگان پودر لاغری جلبک کافه سبز، افرادی که موارد بالا را رعایت نموده اند ، گزارش کاهش وزن 4 الی 6 کیلو در ماه را داده اند.

پودر لاغری جلبک کافه سبز چه تفاوتی با بقیه مکمل های لاغری دارد؟

پودر لاغری جلبک کافه سبز علاوه بر کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن، بدلیل وجود جلبک در آن، مصرف کننده دچار ضعف جسمی و یا جنسی نمی شود و چون این جلبک سرشار از آهن و انواع ویتامین هاست، ماننده یک مولتی ویتامین عمل کرده و کم خونی را نیز کاهش می دهد.

همچنین با توجه به اینکه رژیم های غذایی معمولا منجر به ریزش مو یا شلی پوست می شوند، با مصرف این جلبک کلاژن پوست نیز افزایش یافته و همچنین بدلیل رفع کم خونی، ریزش مو اتفاق نمی افتد.

پودر لاغری جلبک بهتره یا قرص لاغری جلبک؟

هیچ تفاوتی نداره. شرکت کافه سبز برای راحتی مصرف کنندگان، هم پودر لاغری جلبک کافه سبز را تولید کرده و هم قرص جلبک را. البته مصرف قرص همیشه راحت تر از پودر است ولی در تاثیر هیچ تفاوتی نداره و هردو محصول کاملا خالص بوده و هیچ گونه مواد افزودنی ندارند.

آیا پودر لاغری جلبک عوارضی داره؟

نه. هیچ گونه عوارضی تا کنون گزارش نشده و در منابع هیچ عوارضی ذکر نشده است.

ولی بهتر است اقشار حساس ماننده کودکان یا سالمندان با بیماری های زمینه ای یا مادران شیرده و خانم های حامله این محصول را با نظر پزشکشان مصرف کنند.

دستور العمل های تهیه نوشیدنی با جلبک دریایی

1 – جلبک دریایی با آب میوه و سبزیجات برای کاهش وزن

مواد اولیه:

1 قاشق چای خوری جلبک دریایی

½ فنجان پرتقال

½ فنجان انار

¼ فنجان هویج

2 قاشق غذاخوری آبلیمو

کمی نمک صورتی هیمالیا

نحوه تهیه :

میوه ها را در مخلوط کن ریخته و پس از مخلوط شده صاف کنید و آب لیموترش و جلبک و نمک را به آن اضافه و میل کنید.

2 – روش تهیه اسموتی با جلبک برای کاهش وزن

مواد اولیه:

1 قاشق چای خوری جلبک دریایی

½ فنجان کرفس

½ فنجان گوجه فرنگی

½ فنجان هندوانه

2 قاشق غذاخوری آبلیمو

کمی نمک صورتی هیمالیا

نحوه تهیه :

تمام مواد را با استفاده از غذاساز مخلوط کنید و سپس اسموتی را در یک لیوان بریزید و اسپیرولینا، نمک و آبلیمو را اضافه کنید.

قبل از نوشیدن خوب هم بزنید.

 

میزان مصرف جلبک دریایی

 

3 – جلبک دریایی در سالاد برای کاهش وزن

مواد اولیه:

1 قاشق چای خوری جلبک دریایی

½ فنجان سینه مرغ کبابی و رنده شده

1 فنجان اسفناج تازه

¼ فنجان مارچوبه خرد شده

¼ فنجان گوجه فرنگی خرد شده

3 قاشق غذاخوری آبلیمو

1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

3 قاشق غذاخوری ماست کم چرب

نمک و فلفل به اندازه لازم

نحوه تهیه:

برای تهیه سس، ماست کم چرب، روغن زیتون، آبلیمو، کمی نمک و فلفل را در ظرفی مخلوط کنید.

مرغ را اضافه کنید و سپس جلبک، اسفناج، مارچوبه و گوجه فرنگی را نیز اضافه کنید.

خوب هم بزنید و در صورت نیاز کمی نمک و فلفل اضافه کنید.

سالاد جلبک

چرا جلبک اسپیرولینا بعنوان یک سوپر فوود شناخته می شود؟

اسپیرولینا یک نوع جلبک دریایی با رنگ سبز آبی و فنری شکل می باشد که به دلیل خواص فراوان آن بسیار مورد توجه است. اسپیرولینا بیشتر در دریاچه‌های گرمسیری همچون آفریقا و آمریکای جنوبی بوجود می‌آید. لاغری با پودر خوراکی جلبک اسپیرولینا کاملا بدون عوارض بوده. از لحاظ ارزش غذایی حاوی ۲۴درصد کربوهیدرات، ۵درصد آب، ۸درصد چربی و ۶۰درصد پروتئین است پس منبع کاملی از پروتئین محسوب می‌شود. همچنین دارای اسید گامالینولئیک است که فقط در شیر مادر وجود دارد. لاغری با جلبک اسپیرولینا بصورتی است که این جلبک بصورت مکمل مصرف شده و برای سوزاندن چربی‌ها عالی است. امگا۳ موجود در این جلبک به شما کمک می کند تا به وزن ایده‌آل برسید.

 

 

خواص جلبک اسپیرولینا :

اسپرولینا حاوی میزان زیادی پروتئین است. میزان پروتئین های قابل هضم این جلبک بیشتر از پروتئین موجود در گوشت گاو تخمین زده شده است. از این گذشته اسپرولینا حاوی ویتامین های ،B12 ،A،B1،B2،B5،B6، اسیدفولیک و ویتامین E و H و همچنین حاوی مقادیر کافی منیزیم، پتاسیم، مس، آهن و منگنز و مقادیر کمی از تقریبا هر ماده مغذی که ما نیاز داریم میباشد.

  • جلبک خصوصیات آنتیاکسیدانی و ضدالتهابی قدرتمندی دارد.
  • جلبک میزان تریگلیسیرید را کم میکند.
  • مطالعات نشان میدهد که ممکن است فشار خون را کاهش دهد.
  • جلبک میتواند در برابر کم خونی مؤثر باشد.
  • قدرت و استقامت عضلانی ممکن است بهبود یابد.
  • مصرف 2 گرم جلبک در روز به کاهش شدید قند خون منجرمی شود.
  • کمک به سم زدایی فلز آرسنیک سنگین از بدن میکند.

به گفته ی چندی از دانشمندان، مصرف جلبک اسپیرولینا عوارض خاصی ندارد، و قرن هاست توسط مردم بومی مصرف می شود و تا به حال گزارشی از عوارض این مکمل نشده است این جلبک دریایی قرن هاست که در قسمت هایی از آفریقا و مکزیک به شکل داروی مکمل مورد استفاده قرار می گیرد.

 

لیوان جلبک خوراکی

 

لاغری با جلبک اسپیرولینا :

اگر شما هم از چاقی رنج می‌برید، از انواع رژیم‌ها به ستوه آمده‌اید و نتیجه نگرفته‌اید، لاغری با جلبک اسپیرولینا بصورت معجزه‌آسایی برای درمان چاقی مفید است. جلبک اسپیرولینا برای لاغری بدون عوارض بوده و توجه همگان را به خود جلب‌کرده است.

قرص و پودر جلبک اسپیرولینا به دلیل سرشار بودن از پروتئین و آمینو اسید ها و همچنین غنی بودن از انواع ویتامین ها، در صورتی که به اندازه یک گرم ، نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی مصرف شود. به دلیل تامین نیازهای غذایی بدن، احساس سیری به فرد داده و از حجم غذای مصرفی روزانه میکاهد و سبب لاغری و کم کردن وزن می‌شود.

اسپرولینا باعث کاهش اشتها شده و همین مسئله باعث می شود که فرد راحت تر بتواند میزان غذایی که می خورد را کنترل کند. به این ترتیب نیز روند کاهش وزن با سهولت بیشتری و بدون تحمل استرس و گرسنگی کشیدن سپری می شود.

انواع محصولات جلبک اسپیرولینا برای لاغری :

بسیاری از محصولات از این جلبک درست شده که میتونه به لاغری و چربی سوزی شما کمک میکنه که در انواع مختلف تولید میشه که در ادامه معرفی میکنیم.

 

قرص جلبک اسپیرولینا، معجزه لاغری:

قرص جلبک اسپیرولینا مکمل غذایی عالی است که وارد زندگی بسیاری افراد می‌شود. البته طعم خوبی ندارد. اما معجزه می‌کند. روزانه قبل از وعده صبحانه و شام 2 عدد از قرص لاغری جلبک را میل کنید که موجب کاهش شدید اشتها و چربی سوزی و افزایش سوخت و ساز می گردد.
فراموش نشود حذف ناهار و پیاده روی روزانه حداقل 30 دقیقه و صرف شام قبل از ساعت 8 شب و نخوردن هیچ نوع غذایی بین وعده شام تا صبحانه بسیار موثر است .

 

روغن چربی سوز جلبک اسپیرولینا جهت تناسب اندام و لاغری:

روغن چربی سوز جلبک بیشتر برای لاغری موضعی کاربرد دارد. می‌توان آن را بر روی نقاطی که قصد دارید لاغر شده و چربیهایش آب شوند ماساژ قوی داده .بهتر است تا 2 ساعت بعد از مصرف روی آن را با یک کمربند یا گن ببندید.

 

صابون ضد سلولیت جلبک اسپیرولینا برای لاغری:

صابون ضد سلولیت جلبک را برای قسمتهایی از بدن که سلولیت دارد ماساژ قوی داده و سپس بشویید. جالب است بدانید که ماسک جلبک و زالو هم می‌توانید برای عدم شل شدن و افتادگی پوست استفاده کنید. بهتر است هفته‌ای سه بار مصرف کنید.

برای مراقبت بیشتر از سلامتی خود، می‌توانید ویدئوی های مربوط به لاغری و کاهش وزن را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری
نویسنده مقاله : علی مظفری

بیشتر بدانید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!