بیماری های پوستی, مراقبت از پوست

ماسک خانگی با ماست برای جوش ها

ماسک خانگی با ماست برای جوش ها

اکثر خانم ها به فکر داشتن پوستی کاملاً بی عیب و نقص هستند و دوست ندارند هیچ نوع لک و جوشی داشته باشند. ماسک خانگی با ماست برای جوش ها ارزانترین و آسانترین روش طبیعی برای مراقبت از پوست صورت است. ما به شما ماسک خانگی با ماست برای جوش ها را پیشنهاد می‌کنیم. تعدادی ماسک خانگی با ماست برای جوش ها و آکنه را به شما معرفی می کنیم که صرفا برای از بین بردن یا کاهش تعداد جوش ها می باشند. طرز تهیه آن ها نیز بسیار ساده است. با کافه سبز همراه باشید تا با انواع ماسک صورت خانگی با ماست برای جوش ها آشنا شوید.

چگونه می‌توانم بفهمم که پوستم چرب است:

اگر هنوز نوع پوستتان را نمیدانید به مشاوره رایگان پوست و مو کافه سبز مراجعه کنید.حتما از چرب بودن پوست‌تان مطمئن شوید، چون به شما کمک خواهد کرد تا محصولات درستی را برای مراقبت از پوست‌تان انتخاب کنید.

خواص ماسک ماست:

ماست دارای ویتامین ها و مواد معدنی از جمله آن می‌توان به ویتامین B12، کلسیم، فسفر، ریبوفلاوین تشکیل شده است.  مواد مغذی که در ماست وجود دارد برای تاثیر شگفت انگیزی در درخشندگی پوست و جوانی شما دارد. از ماسک صورت با ماست برای جوش نیز می‌توان استفاده کرد. استفاده روزانه از ماست می‌تواند باکتری هایی که آکنه و جوش را ایجاد می‌کنند را از بین ببرد. روی موجود در ماست می‌تواند التهاب های پوستی و چربی تولید شده از غدد چربی را کاهش دهد. لاکتید اسید یک آلفاهیدروکسیل اسید طبیعی می‌باشد که به راحتی موجب برداشتن سلول های مرده می‌شود. به علت داشتن لاکتیک اسید موجب آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست شما می‌شود.

همچنین موارد زیر:

روی موجود در ماست موجب برطرف کردن لکه ها و زخم های پوستی شده و مانند یک روشن کننده برای پوستتان عمل می‌کند. به علت داشتن لاکتیک اسید آنزیم تایروزیناز را مهار می‌کند و موجب درخشندگی پوست شما می‌شود. این آنزیم به علت تولید ملانین موجب تیرگی در پوست شما می‌شود. ماست به علت داشتن آنتی اکسیدان اجازه نمی‌دهد رادیکال های آزاد به پوست شما آسیب برساند. استفاده منظم از این ماسک می‌تواند ایجاد چین و چروک در پوست شما را به تاخیر بیندازد. به علت داشتن لاکتید اسید که یک ماده ضد قارچی است با هر نوع عفونت قارچی مقابله می‌کند. به علت داشتن روی موجب التیام آفتاب سوختگی می‌شود. ماست موجب کاهش قرمزی و التهاب و چربی پوست شما را تنظیم می‌کند.

ماسک خانگی با ماست برای جوش ها:

با استفاده از ماسک صورت با ماست برای جوش شما می‌توانید جوش های صورت خود را که به علت تولید بیش از اندازه چربی به وجود آمده است و باعث رشد باکتری های تولیدکننده آکنه هستند اجازه رشد می‌دهند را از بین ببرید.ماست با آکنه و جوش مبارزه می کند و قرمزی پوست شما را کاهش می دهد. ماست، یاور همیشگی پوست های  چرب است. حتما از ماست کم چرب استفاده کنید.

ماسک ماست:

شما می‌توانید ماست را به تنهایی به صورت خود بمالید و آن را بر روی پوست صورت خود ماساژ دهید.سپس بعد از 15 الی 20 دقیقه بشویید.

ماسک ماست و مخمر:

اگر پوست چربی دارید، این ماسک دقیقاً مناسب شما است. پوست چرب یکی از دلایل اصلی ایجاد آکنه است. با حذف چربی صورت، متوجه می شوید که صورت تان درخشان تر شده و تعداد جوش هایتان نیز کمتر می شوند. مخمر حاوی مواد مفید بسیاری از جمله اسید آمینه، آنتی اکسیدان، ویتامین و غیره است که باعث بهبود کیفیت پوست تان می شوند. ماست هم برای پوست بسیار مفید است چون دمای پوست را پایین می آورد.

1 قاشق چایخوری مخمر و ماست را با هم مخلوط کنید تا غلیظ شود. ماسک تهیه شده را به صورت تان زده و بگذارید برای ۱۰ الی 15 دقیقه باقی بماند. سپس صورت خود را با آب شسته و مرطوب کننده بزنید. تاثیر سریع این ماسک صورت خانگی برای جوش را روی پوست تان مشاهده خواهید کرد.

ماسک ماست، عسل، آبلیمو، زردچوبه:

زردچوبه برای پوست خواص ضدالتهابی و ضد باکتری دارد و برای مقابله با آکنه عالی است زیرا خواص ضدعفونی‌کننده دارد.

1 قاشق غذاخوری ماست، عسل، آبلیمو و 1 قاشق چایخوری زردچوبه را با هم مخلوط کنید و ماسک به دست آمده را به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. از این ماسک می‌توانید 3 بار در هفته استفاده کنید.

ماسک ماست و خاک رس:

ماست و خاک رس را با هم ترکیب کنید. سپس می‌توانید هویج رنده شده را به آن اضافه کنید که موجب از بین بردن لکه های آکنه می‌شود. خاک رس می‌تواند آلودگی و سموم را از پوست به خوبی از بین ببرد.

ماسک ماست، عسل و موز:

عسل برای درمان آکنه و عفونت های پوستی، رفع خستگی پوست، تغذیه پوست، حفظ آب پوست، نرم و مرطوب کردن پوست استفاده می‌شود. موز را به خوبی له کنید و با ماست و عسل آن را مخلوط کنید و آن را روی صورت خود قرار دهید. سپس بعد از 15 الی 20 دقیقه بشویید.

ماسک ماست و جوش شیرین:

جوش شیرین به تنهایی خود یک ماسک ضد جوش محسوب می‌شود. شما می‌توانید آن را به تنهایی یا به همراه ماست استفاده کنید.

ماسک ماست و شغلم:

شغلم له شده را به همراه ماست می‌توانید برای رفع جوش های سطحی خود استفاده کنید. اگر دچار عارضه های پوستی نیز هستید می‌توانید از این ماسک استفاده کنید.

ماسک ماست و گلاب:

گلاب به علت داشتن خاصیت نرم کنندگی، آرام‌بخشی و جوان‌سازی، درخشان کنندگی پوست، از بین بردن لک و همچنین درمان جوش های صورت در ماسک ها استفاده می‌شود. گلاب را با ماست مخلوط کرده و سپس آن را به مدت 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

برای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *