مراقبت از پوست

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک

درمان خشکی پوست یکی از دغدغه‌های افراد، به‌خصوص خانم‌هاست. خشکی پوست سبب می‌شود که چهره‌ای درخشان و پوست نرمی نداشته باشید. شما می‌توانید با مواد طبیعی و بسیار ساده، ماسک صورت خانگی برای پوست خشک تهیه کنید که هم پوستی نرم برای‌تان به ارمغان آورد و در داشتن پوستی سالم به شما کمک کند.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

چگونه می‌توانم بفهمم که پوستم خشک است:

اگر هنوز نوع پوستتان را نمیدانید به مشاوره رایگان پوست و مو کافه سبز مراجعه کنید.حتما از خشک بودن پوست‌تان مطمئن شوید، چون به شما کمک خواهد کرد تا محصولات درستی را برای مراقبت از پوست‌تان انتخاب کنید. حال اگر به دنبال ماسک صورت خانگی برای پوست خشک هستید با ما همراه باشد.

چند ماسک صورت خانگی برای پوست خشک :
ماسک شیر :

یک قاشق چای‌خوری شیر ، یک قاشق چای‌خوری خمیر بادام (که از شب قبل آماده شده است) ، یک قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا ، دو قطره اسانس ، یک قاشق غذاخوری عسل رقیق را به‌خوبی با هم ترکیب کنید و روی صورت خود بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه آن را پاک کنید و با آب گرم بشویید. این ماسک یکی از ساده‌ترین انواع ماسک صورت برای پوست خشک است.

ماسک نارگیل :

این ماسک برای کسانی که پوست خشک و ناحیه‌ی تی (T-zone) چرب دارند، فوق‌العاده است.

نصف قاشق غذاخوری پودر کاکائو ، نصف قاشق غذاخوری عسل ، یک قاشق چای‌خوری آرد جو دوسر یا آرد نخود ، دو قاشق چای‌خوری شیر نارگیل  را با هم مخلوط کنید تا خمیر نرمی به‌دست آید، سپس آن را روی صورت خود بمالید و بعد از مدتی آن را بشویید.

اکثر مواد تشکیل‌دهنده‌ی این ماسک خانگی، به‌راحتی در دسترس هستند در نتیجه پوست شما از آسیب مواد شیمیایی و مصنوعی در امان می‌ماند.

خواص آنتی‌اکسیدانی و پاک‌کنندگی کاکائو، حالت خمودی و خستگی پوست را از بین می‌برد.

ماسک خیار برای پوست خشک :

یک عدد خیار خردشده و یک قاشق غذاخوری شکر را با یکدیگر مخلوط کنید. بگذارید مدتی در یخچال بماند. سپس آن را روی صورت خود بگذارید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

خیار اثر خنک‌کنندگی دارد و پوست را نرم و لطیف می‌کند بنابراین برای پوست خشک بسیار مناسب است. خیار همچنین جزو مواد طبیعی‌ای که پوست را جوان نگه می‌دارند هم هست.

ماسک توت فرنگی :

ماسکی که از توت فرنگی و عسل تهیه می‌شود، یکی از بهترین انواع ماسک صورت برای پوست خشک است.

پس از خرد کردن توت فرنگی رسیده، آن را با عسل و جو دوسر ترکیب کنید. بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند. سپس آن را با آب خنک بشویید. همچنین می‌توانید به‌جای عسل، از ماست استفاده کنید.

ماسک آووکادو :

آووکادو به علت دارا بودن روغن، برای پوست‌های خشک انتخابی عالی است.

یک‌ دوم آووکادوی بسیار نرم و رسیده را کاملاً له کنید و درون کاسه‌ای با یک‌ چهارم یک فنجان عسل مخلوط نمایید.  سپس مخلوط آماده را به مدت 10 دقیقه روی پوست قرار دهید. پس صورتتان را با آب‌خنک بشویید.

 

پودر خوراکی جلبک دریایی

ماسک قهوه :

این ماسک با حفظ رطوبت در پوست، آن را بسیار نرم می‌کند.

2 قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده، 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو، 3 قاشق غذاخوری شیر، 1 قاشق غذاخوری عسل را باهم مخلوط‌کنید و به مدت نیم ساعت بر روی پوست بگذارید. سپس صورتتان را شسته و مرطوب‌کننده بزنید.

ماسک یکی از روش‌های پاکسازی، آبرسانی و مراقبتی است که در خانه انجام شده و در طولانی‌مدت تأثیر بسیار خوبی روی سلامت پوست دارد. ماسک جلبک دریایی برای پوست صورت و پا وجود دارد و سعی در بهبود مشکلات به وجود آمده دارد. یکی از مواردی که می‌توان برای بهبود خشکی و کم‌آبی پوست صورت کمک گرفت استفاده از ماسک آبرسان به‌راحتی خشکی پوست از بین می‌رود.

نحوه استفاده از ماسک

به‌طور میانگین 2 بار در هفته استفاده‌شده و یک نیاز اساسی برای بهبود مشکلات پوستی است. Face Mask سه نوع پیل اف، ماد ماسک و نقابی دارد ماسک‌های پیل آف پس از استفاده خشک شده و باید آن را پس از خشک شدن کامل به‌طور کامل از پوست برداشت. ماد ماسک محصولی است که بعد از مدت مشخص خشک نشده و باید آن را بشویید و در آخر Face Mask نقابی که مانند یک شیت پارچه‌ای آغشته به مواد مغذی روی پوست قرار می‌گیرد.

خواص ماسک ضد لک

ماسک‌ ازنظر کارکرد بسیار متنوع هستند. ماسک ضد لک پاک‌کننده منافذ، آبرسان، روشن‌کننده و ضد لک و… وجود دارد که همگی به بهبود پوست کمک می‌کنند و برای گرفتن نتیجه مطلوب باید به‌صورت مداوم استفاده شوند.

ماسک و افراد باپوست‌های متفاوت

استفاده از ماسک ضد جوش  نیازمند شناخت پوست و دانستن مشکلات آن است. افرادی که پوست‌های چرب دارند به لایه‌برداری و کنترل کردم چربی پوست نیاز دارند و باید هفته‌ای 2 الی 3 بار از محصولاتی مانند ماسک اسکراب برای لایه‌برداری پوست، ماسک‌های دارای خاک رس برای تمیز کردن منافذ و ماسک‌های کنترل‌کننده چربی پوست استفاده کنند. پوست‌های خشک اصلی‌ترین نیاز آن‌ها مربوط به آبرسانی پوست است. همان‌طور که می‌دانید خشکی پوست باعث چین‌وچروک پوستی و از دست رفتن طراوت و شادابی پوست است و این افراد با بهره‌گیری از  آبرسان می‌توانند باعث برگشت آب میان بافتی پوست شوند.

کرم جلبک

برای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/29

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *