مراقبت از پوست

ماسک های صورت خانگی با دارچین

ماسک های صورت خانگی با دارچین

دارچین یکی از ادویه هایی است که می‌توان با آن ماسک های خانگی بسیاری درست کرد.در ادامه چند روش شگفت‌انگیز استفاده از دارچین برای داشتن پوستی زیبا آشنا خواهید شد. دارچین حاوی خواص ضد میکروبی است که برای پوست و زیبایی مفید است و برای درست کردن ماسک های صورت خانگی با دارچین بسیارکاربردی است. علاوه بر این دارچین نقش مهمی در حفاظت از پوست دارد. به طوری که سال‌هاست به عنوان ماسک صورت ضدلک، ضدپیری و ضدآکنه مورد استفاده قرار می‌گیرد. خیلی از افراد به دنبال راه حل های گیاهی برای درمان هستند. دارچین را می‌توان به روش های مختلف برای بهبود پوست استفاده کرد. در ادامه به برخی از ماسک های صورت خانگی با دارچین می‌پردازیم.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

انواع ماسک های صورت خانگی با دارچین :
1_ دارچین و عسل :

عسل و دارچین هر دو ضدباکتری بوده و می‌توانند با باکتری‌های ایجادکننده جوش مقابله کنند. عسل جوش های متورم و قرمز را درمان میکند.دارچین یک ضد چروک طبیعی عالی است.

خواص:

1- از بین بردن چین و چروک

2- درمان جوش و آکنه

3- لایه برداری سلول های مرده

4- آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست

5- بهبود اگزما

مواد لازم :

  • 1قاشق غذاخوری دارچین
  • 1قاشق غذاخوری عسل

همه ی مواد را با هم خوب مخلوط کنید که به ورت خمیری شود و کمی آب ولرم به آن اضافه کنید و روی پوست بمالید. سپس بعد از 20 دقیقه بشویید. بهترین تایم برای استفاده از این ماسک شب ها قبل از خواب است. بعد از 2 هفته تاثیر بینظیر آن را مشاهده میکنید. این ماسک تاثیر بینظیری روی جوش و جای جوش دارد.

2_ دارچین و روغن زیتون :

مواد لازم :

ابتدا باید چند قطره روغن دارچین و ۲ قاشق روغن زیتون و وازلین را با یکدیگر مخلوط کنید. این ماسک برای از بین بردن خطوط و چین و چروک صورت استفاده می شود آن را روی خطوط چروک صورت بمالید. این ترکیب به عنوان کرم دور چشم، دور لب و حجم دهنده لب استفاده می شود.

کرم جلبک

3_ دارچین و قهوه :

مواد لازم :

  • 1قاشق چایی خوری قهوه
  • 1قاشق غذاخوری دارچین
  • 1قاشق غذاخوری شکر قهوه ای یا سفید
  • روغن بادام

قهوه سرشار از انتی اکسیدان است. همه ی مواد را با چند قطره روغن بادام مخلوط کنید. این مخلوط را به صورت دورانی روی پوست خود بمالید چون یک اسکراب عالی است و سپس اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بماند و با آب ولرم بشویید.

4_ دارچین و کدوتنبل :

کدو تنبل حاوی ویتامین C، A و E است و همچنین دارای مزایای ضد پیری می باشد.

مواد لازم :

  • 1/2 قاشق غذاخوری پودر دارچین
  • 3-4 تکه کدو تنبل آب پز شده
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق غذاخوری شیر

همه ی این مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیری یک دست به دست آید. سپس آن را به مدت 15 الی 25 دقیقه روی پوست بگذارید بماند و در اخر با آب سرد بشویید. از این ماسک هر روز استفاده کنید تا نتیجه ی بهتری بگیرید.

5_ دارچین و ماست :

اگر می خواهید از شر جوش ها رها شوید از این ماسک استفاده کنید.

مواد لازم :

  • 5 قاشق غذا خوری ماست
  • 2قاشق غذاخوری دارچین

ماس و دارچین را با هم مخلوط کنید کامل. مخلوط به دست آمده را به مدت 15 دقیقه بگذارید بماند. سپس با آب سرد بشویید. برای نتیجه ی بهتر از این ماسک روزی 2بار استفاده کنید.

 

پودر خوراکی جلبک دریایی

 

فواید جلبک برای سلامتی و زیبایی پوست

مصرف اسپیرولینا موجب درخشان شدن پوست می شود. این جلبک دریایی سرشار از ویتامینهای A,C,E, و ویتامینهای گروه B است. فسفر،آهن،کلسیم،روی،مس،منیزیم،و سلنیوم از جمله مواد معدنی موجود در اسپیرولینا است. تمامی این مواد و ویتامین ها برای روشن و درخشان تر شدن پوست ضروری است.

جلبک اسپیرولینا یک مکمل فوق العاده برای جلوگیری از پیری و رفع پیری پوست است. این جلبک حاوی مقادیر بسیار زیادی ویتامینE است. ویتامین E باعث تقویت سیستم ترمیم پوست می شود و از طرفی تیروزین موجود در اسپیرولینا باعث متوقف شدن فرایند پیری در پوست می گردد. این جلبک منبع غنی از انواع آنتی اکسیدان ها از جمله است که به اکسیژن رسانی به پوست کمک می کند. اسپیرولینا حاوی مقادیر زیادی GLA است که سبب بهینه شدن حالت کشسانی پوست می شود.

برای مراقبت بیشتر از پوست، می‌توانید ویدئوی های مربوط به ماسک صورت را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *