مشاوره رایگان پوست
مشاوره پوست و مو
ماسک جلبک دریایی
ماسک جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
قرص جلبک اسپیرولینا
قرص جلبـک اسپیرولینا
ماسک ضد ریزش مو کافه سبز
ضــد ریــزش مــو و سفیدی
ماسک ضد چروک
ضــد چیــن و چـــروک پوست
صابون جلبک دریایی
صابـون جلبـک دریایی
ماسک روشن کننده پوست کافه سبز
ضـــد لـــک و تیرگی پوست
ماسک ضد جوش کافه سبز
ضــــد جـــــوش و آکنـــه
چند روش خانگی درمان یبوست

چند روش خانگی درمان یبوست

یبوست عبارت است از کاهش دفعات تخلیه ی مدفوع کمتر از 3بار در هفته یا مدفوع سفت و خشک که دفع آن با زحمت و دشواری همراه باشد. افرادی که یبوست دارند علاوه بر سختی و فشار هنگام تخلیه ی مدفوع احساس تخلیه ناکافی نیز دارند. همراه ما باشید با چند روش خانگی درمان یبوست.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

علائم:

سفتی مدفوع، فشار به هنگام اجابت مزاج، خونریزی به هنگام اجابت مزاج، احساس عدم دفع کامل پس از اجابت مزاج.

علل:

استرس، عدم تحرک، وجود یک بیماری، مصرف برخی از داروها.

از دیگر مشکلات شایع سفر، یبوست است که موجب عصبی شدن شخص می شود. در این مواقع بهتر است گیاه اسفرزه مصرف کنید. دانه های اسفرزهدارای 10 درصد موسیلاژ است که در اثر هیدرولیز تولید دگزیلوزان، آرابینوز، دگالاکتوز و دگالاکتورونیک اسید می کند. دانه های اسفرزه را در آب قرار دهید تا پوسته خارجی آن متورم شده و یک لایه موسیلاژی در اطراف هسته ایجاد کند. مصرف 1 قاشق چای خوری تخم اسفرزه که 3 بار در روز خورده شود و هر بار 2 لیوان آب ولرم با آن نوشیده شود، بسیار ملین است.

درمان با عرقیات:

توصیه می شود یکی از عرقیات زیررا روزانه 1 الی 3 فنجان میل نمایید.

عرق جعفری، کاسنی، ختمی، بولاغ اوتی، سیر، بنفشه سه رنگ و عرق بومادران.

چند روش خانگی درمان یبوست :

توصیه میشود از تمام غذاهای صنعتی و ممنوعه پرهیز شود از قبیل: سوسیس، کالباس، چیپس، پفک، کیک، بیسکوییت و تمام غذاهای دارای مواد نگهدارنده و مواد افزودنی و … که همه ی اینها یبوست زا است و یبوست ام الامراض است و خیلی از بیماریها از آن نشات می گیرد.

زیرا این غذاها در روده ها می ماند و فاسد می شود سپس تغییر ماهیت می دهد و جذب روده ها می شود و این مواد سمی را، روده ها وارد خون می کند که برای بدن بسیار مضر است. کسالت ها، خستگی ها، بیماریهای پوستی، اکثر بیماریها و سرطان ها در بستر یبوست بوجود می آید.

بوعلی سینا می گوید :

که شکم انسان باید روزی 3 الی 5 بار کار کند. حداقل شکم باید روزی یکی دوبار کار کند. یبوست مادر همه ی مریضیها است و باید درمان شود اگر یبوست درمان نشود تبدیل به بیماریهایی چون بواسیر و شقاق و… می شود. یبوست از خشکی بوجود می آید.

درمان یبوست :
  1. استفاده از غذاهای آبکی و ملین نظیر: آشها، سوپها، خورشتها از قبیل خورشت آلو، شوربا، آش ماش، سوپ جو، سوپ اسفناج و خورشت آلواسفناج و …
  2. استفاده از پودر خوراکی یا قرص جلبک اسپیرولینا.
  3. استفاده از سرکه انگبین رازیانه (مخصوص خانم ها) و سرکه انگبین عنابی (مخصوص آقایان).
  4. خوردن خاکشیر با آب ولرم که در طول روز میشود تا 6_7 قاشق هم استفاده کرد. ولی بهتر است ناشتا با کمی عسل میل شود. بهترین بازدهی مصرف 15 الی 20 روز است.
  5. استفاده از میوه و سبزیجات را بیشتر کنیم.
  6. در اول و آخر غذا نمک طعام استفاده شود.
  7. در ظروف آلمینیوم و تفلون غذا طبخ نشود و در عوض در ظروف سنگی، چدنی، مسی، برنجی و چینی طبخ غذا بسیار خوب و مفید است.

    1. تحرک، پیاده روی تند، ورزش کردن، شنا و … برای درمان یبوست مفید است.
    2. خیساندن حدود 7 الی 14 عدد خشک را در یک لیوان آب ولرم بخیسانند بعلاوه ی عسل یا شکر سرخ مخلوط کرده و مصرف کنند.
    3. از خیسانده ی اسفرزه می توانند استفاده کنند.
    4. مصرف خیسانده ی آلو بخارا
    5. خوردن خیسانده ی برگه ها (برگه قیسی، هلو، زردآلو و …)
    6. مصرف خیسانده ی تمر هندی (که پاک کننده ی بدن از اخلاط مانده و فاسد است و سبب لاغری موضعی و عمومی هم می شود). مراد میوه ی آن است که چند بند آن را بخیسانند و به صورت شربت میل کنند.
    7. مصرف ماءالجبین
    8. مصرف ماءالشعیر

 

 

پودر خوراکی جلبک دریایی

 

روش هایی برای پیشگیری از یبوست :
  • کم کردن مصرف چایی سیاه، انواع قهوه ها، ادویه های گرم و غذاهای سرخ کردنی.
  • عادات غذایی نامناسب مانند خوب نجویدن غذا، صحبت کردن، تماشای تلویزیون و مطالعه به‌هنگام غذا خوردن از عادات غذایی نامناسبی است که باعث ایجاد یبوست می‌‌شود پس آنها را ترک کنید.
  • بلافاصله پس از غذا از خوابیدن پرهیزکنید.
  • خوردن غذا در زمان سیری، درهم‌خوری و پرخوری ممنوع.
  • مصرف فیبر نامحلول را کاهش دهید.

فیبرها موادی هستند که توسط آنزیم‌‌های دستگاه گوارش هضم نمی‌‌شوند اما باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارشی می‌‌شوند؛ اگر مواد غذایی خشک مانند نان سفید (مانند نان‌‌های فانتزی و بدون سبوس)، برنج و غذاهای سرخ‌شده را زیاد مصرف می‌‌کنید، مصرف آن‌‌ها را کاهش دهید؛ مصرف نان سبوسدار در تلیین طبع مؤثر است.

فیبرها دو دسته اند :
فیبرهای نامحلول :

• این فیبرها در سبوس گندم، سبزیجات و غلات سبوس دار کامل یافت می شوند. مصرف این فیبرها موجب افزایش حجم مدفوع و کمک به دفع سریع تر و راحت تر مدفوع از دستگاه گوارش می کنند.

فیبرهای محلول :

• این فیبرها در سبوس جو دوسر ، جو ، آجیل ، دانه ، لوبیا ، عدس و نخود فرنگی و نیز برخی میوه ها و سبزیجات یافت می شود. این فیبرها آب را جذب می کنند و یک چسب ژل مانند را تشکیل می دهند که این باعث نرم شدن مدفوع و بهبود قوام آن می شود.

بهترین گزینه برای مکمل فیبر هنگام یبوست، فیبر محلول غیرقابل تخمیر مثل پسیلیوم می باشد. این محصول با برندهای مختلف از قبیل موسیلیوم و موسیلیوم فورت و … در دسترس می باشد.
برای پیشگیری از یبوست باید مخلوطی از فیبرهای محلول و نامحلول را مصرف کنید. مقدار مصرف روزانه فیبر برای زنان 25 گرم و برای مردان 38 گرم است.

کرم جلبک

خواص جلبک دریایی برای دستگاه گوارش

این گیاه می تواند هضم را عملی آسان تر کند، دیواره سلولی آن از موکوپولی ساکارید تشکیل شده که قند پیچیده ای است و می تواند به هضم بهتر کمک کند، علاوه بر این باکتری های پروبیوتیکی مانند لاکتوباسیلوس می توانند به بهبود سیستم گوارشی بدن کمک کنند، این گیاه تاثیر زیادی در درمان و پیشگیری از یبوست دارد.

خواص جلبک برای کاهش وزن

طبق تحقیقات انجام شده می توان از پودر لاغری جلبک برای کاهش وزن استفاده کرد، این گیاه سرشار از فیبر است که باعث سیر نگه داشتن فرد می شود و در کاهش اشتها موثر است، بیشتر از نان های معمولی شما را سیر می کند و می توان آن را همراه با صبحانه میل کرد تا در طول روز حس گرسنگی کم تر و کمتر شود، علاوه بر این مصرف آن در دوران رژیم لاغری از پوست و مو نیز مراقبت می کند و اتفاق های معمول دوران رژیم لاغری را رفع می کند.

برای کاهش وزن می توانید روزانه سه تا پنج گرم از آن را به مدت یک تا سه ماه مصرف کنید، این گیاه بعد از مصرف نیاز به استراحتی پانزده تا سی روزه دارد و در این مدت نباید آن را میل کنید، جلبک برای لاغری بسیار مفید است و به تقویت دستگاه گوارش نیز کمک می کند.

برای شناخت درمان انواع بیماری ها و راه های درمان آنها می توانید ویدیو های ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/22

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!