مراقبت از مو

چند ماسک خانگی با فلفل برای رشد مو

چند ماسک خانگی با فلفل برای رشد مو

وقتی در فولیکول های مو و پوست سر گردش جریان خون ضعیف باشد، باعث نازک شدن مو، ضعیف شدن پیاز مو و ریزش مو میشود.  چند ماسک خانگی با فلفل برای رشد مو ها وجود دارد. ماده ای در فلفل موجود است به نام کپسایسین که باعث افزایش جریان گردش خون در پوست سر و فولیکول های مو می شود و از ریزش مو جلوگیری کرده با تغذیه فولیکول های مو باعث افزایش رشد مو می شود.

فلفل با خواص آنتی اکسیدانی که دارد به رفع مشکلات جدی مو مانند شوره سر و ریزش مو را کمک میکند. درمان عالی برای بهبود ضخامت مو است. فلفل جریان خون را تسریع مبکند که تغذیه پوست سر و تحریک رشد مو را افزایش می‌دهد.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

چند ماسک خانگی با فلفل برای رشد مو :
1_ ماسک فلفل و روغن زیتون :

فلفل بخاطر گرمایی که دارد سبب گردش خون در سر می شود. روغن زیتون موهای شما را تقویت می کند.

مواد لازم :

  • چند عدد فلفل
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

ابتدا فلفل ها را به قطعه قطعه کنید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. سپس مخلوط را داخل یک ظرف بریزید و آن را در یک جای سرد و تاریک برای 10 الی 15 روز نگهداری کنید. روغن حتما باید دور از نور خورشید باشد. سپس فلفل ها را بیرون بیاورید و 2 الی 3 قاشق غذا خوری از فلفل ها را با روغن دم کنید. در آخر مواد را روی پوست سر و موها بمالید و بعد از 1ساعت با شامپوی مناسب موهایتان بشویید.

برای نتیجه دلخواه این کار را تا سه بار در هفته تکرار کنید.

2_ ماسک فلفل و روغن کرچک :

روغن کرچک یک محرک عالی برای رشد مو است. ترکیب روغن کرچک با فلفل برای افزایش رشد مو بسیار موثر است.

مواد لازم :

  • چند عدد فلفل
  • به میزان لازم روغن کرچک

ابتدا فلفل ها را با روغن با هم مخلوط کنید. سپس این ترکیب را به دور از نور خورشید به مدت 2 هفته در یک شیشه بگذارید. بعد از 2 هفته 1 قاشق غذا خوری از آن را به پوست سرتان بمالید و ماساژ دهید. بعد از 30 دقیقه با شامپو بشویید.

برای نتیجه دلخواه این کار را 3 الی 4 بار تکرار کنید.

3ماسک فلفل و روغن نارگیل :

روغن نارگیل سرشار از ویتامین E و خاصیت آنتی باکتریال است که باعث تغذیه فولیکول های مو شده.

مواد لازم :

  • 2 قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز
  • به میزان لازم روغن نارگیل

ترکیب پودر فلفل و روغن نارگیل را در یک شیشه بریزید و یک هفته در جای تاریک و خنک نگهدارید. یک هفته بعد مخلوط را از صافی رد کنید که پودر آن گرفته شود. روغن را به پوست سر بمالید و تا صبح روی سر بماند.

توجه :

قبل از استفاده تست حساسیت انجام شود.

جلبک اسپیرولینا حاوی اسیدهای آمینه ، اسیدهای چرب ضروری ، ویتامین A و بتاکاروتن است که همه آنها برای مو مفید هستند. برخی از مزایای آن به شرح زیر است:

استفاده خارجی از اسپیرولینا می تواند رشد مو را تسریع کند. علاوه بر مصرف ، از این جلبک ها به عنوان ماده ای در درمان های شامپو و تهویه استفاده می شود. همچنین به رشد مجدد مو کمک می کند.

 

 

پودر خوراکی جلبک دریایی

 درمان ریزش مو با اسپیرولینا :
آلوپسی نوعی بیماری خود ایمنی است که با ریزش مو با سرعت نگران کننده ای مشخص می شود. فقط به پوست سر محدود نمی شود بلکه منجر به ریزش مو در سراسر بدن و صورت می شود.

این می تواند منجر به ایجاد لکه های طاسی ، حتی در زنان ، و حتی طاسی کامل شود. اسپیرولینا به عنوان دارویی جایگزین برای جلوگیری از ریزش بیشتر مو و تسهیل نوسازی مو عمل می کند.

درمان شوره سر با جلبک اسپیرولینا:
جلبک اسپیرولینا به عنوان یک ترکیب آنتی اکسیدان عمل می کند و مصرف آن به مدت 4 هفته باعث می شود موهای شما کاملاً بدون شوره ، براق و محکم باشد.

روش ساخت ماسک مو جلبک اسپیرولینا
ابتدا تخم مرغ را شکسته و در یک ظرف تمیز بریزید و به خوبی هم بزنید و شیر و اسپیرولینا را به این ترکیب اضافه کرده و آنقدر هم بزنید تا یک دست شود. حالا سه قطره روغن اسطوخودوس را به آن اضافه کرده و خوب ترکیب کنید. در پایان یک قاشق غذا خوری سرکه سیب یا چای کامبوجا را به این ترکیب اضافه نمایید.

کرم جلبک

روش استفاده از ماسک مو اسپیرولینا
بعد از حمام یا هنگامی که موهای شما تمیز است، شامپو را به موها و پوست سر خود بمالید و خوب ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه سر خود را با آب به طور کامل بشویید.

برای خرید اسپیرولینا می توانید اسپیرولینا را به صورت جلبک اسپیرولینا  تهیه نمایید.

برای مراقبت بیشتر از مو، می‌توانید ویدئوی های مربوط به تقویت مو را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/22

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *