بیماری های پوستی, مراقبت از پوست

چند ماسک ضدجوش خانگی با زردچوبه

چند ماسک ضدجوش خانگی با زردچوبه

معمولا جوش در پوست چرب اتفاق می افتد، زیرا منافذ پوست، باز بوده و زمینه برای تجمع عفونت و باکتری در این شرایط فراهم است. خوشبختانه،چند ماسک ضدجوش خانگی با زردچوبه وجود دارد که بسیار مؤثرند و می‌توانند به شما کمک کنند تا با جوش صورت مقابله کنید. درواقع، با این چند ماسک ضدجوش خانگی با زردچوبه می‌توانید از شیوع و ازدیاد جوش‌ها در امان بمانید و پوستی عاری از لک و آکنه داشته باشید.

چگونه می‌توانم بفهمم که پوستم چرب است:

اگر هنوز نوع پوستتان را نمیدانید به مشاوره رایگان پوست و مو کافه سبز مراجعه کنید.حتما از چرب بودن پوست‌تان مطمئن شوید، چون به شما کمک خواهد کرد تا محصولات درستی را برای مراقبت از پوست‌تان انتخاب کنید. حال اگر به دنبال ماسک خانگی برای پوست چرب هستید با ما همراه باشد.

خواص زردچوبه:

زردچوبه در تهیه انواع ماسک ضد جوش برای صورت استفاده می شود. زیرا دارای ترکیبات بی نظیری است که از قدیم به خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی معروف بوده است. زردچوبه در طب سنتی آسیایی به عنوان یکی از بهترین ادویه ها و دارو های گیاهی برای پیشگیری و درمان بیماری های پوستی از جمله آکنه و جوش صورت استفاده می شود.استفاده از زردچوبه باعث‌ ترمیم بافت‌ها شده و از بروز جای جوش پیشگیری می‌کند. همچنین باعث تحریک ترشح کلاژن شده و از بروز زودهنگام چین و چروک پوستی پیشگیری به عمل می‌آورد.

 طرز تهیه ی چند ماسک ضدجوش خانگی با زردچوبه:
ماسک زردچوبه و  ماست:

2 قاشق غذاخوری ماست ، 1 قاشق چای خوری خاک رس سبز ،کمی گلاب و زردچوبه را به خوبی با هم مخلوط کنید تا یک خمیر صاف و یکنواخت بدست آید.سپس روی پوست صورت خود یک لایه نازک و یکدست بمالید. 15 الی 20 دقیقه صبر کنید و در آخر با آب سرد شستوشو دهید. یک بار در هفته استفاده کنید.

ماسک زردچوبه، آب لیمو وآردنخودچی:
  • 2 قاشق چای خوری آردنخودچی
  • 1/2 قاشق چای خوری زردچوبه
  • 1/2 قاشق چای خوری آب لیمو

مواد مورد نظر را باهم مخلوط کنید و سپس آب را اضافه کنید تا خمیری تشکیل شود. این ترکیب را در همه جای صورت خود قرار دهید و اجازه دهید حدود 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس با آب سرد شستوشو دهید و با یک دستمال نرم صورت خود را خشک کنید.در استفاده از زردچوبه مراقب باشید، اگر پوستی رنگ پریده دارید، می تواند پوست شما را زرد کند. چند بار در هفته برای یک ماه استفاده کنید.

ماسک زردچوبه و روغن نارگیل:

روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی قوی است و به دلیل خواص ضد التهابی که دارد به درمان تروم و قرمزی ناشی از جوش کمک می کند.

  • 2 قاشق غذا خوری پودر زردچوبه
  • 1 قاشق غذا خوری روغن نارگیل

این دو را به خوبی با هم ترکیب کنید، تا خمیری یک دست بدست آید. و بر روی صورت بمالید، بگذارید این ماسک به مدت 15 الی 20 دقیقه روی صورت بماند. و سپس صورت را با آب گرم خوب بشویید. و در آخر با یک دستمال نرم صورت خود را خشک کنید. برای درمان سریع تر آکنه و جوش صورت این ماسک را 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.

ماسک زردچوبه با لیمو ترش برای پوست چرب و جوش دار:

آب لیمو ترش تازه حاوی اسید سیتریک است که می تواند برای از بین بردن جوش های چرکی صورت به ویژه در افرادی که دارای پوست چرب هستند، مفید باشد.

  • 1 قاشق غذا خوری پودر زردچوبه
  • 2 قاشق غذا خوری آب لیمو ترش تازه

این دو را به خوبی ترکیب کنید تا خمیری یک دست بدست آید. و بر روی صورت بمالید، بگذارید 10 الی 15 دقیقه بماند. و سپس با آب سرد خوب بشویید و بر روی پوست کرم مرطوب کننده بمالید تا پوست خشک نشود. شما می توانید از این ماسک 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.

برای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *