مراقبت از پوست

انواع ماسک لایه بردار خانگی

انواع ماسک لایه بردار خانگی

پوست شما بخاطر آلودگی های محیطی و تغذیه ی نامناسب، دچار آسیب هایی مثل، جوش، چین و چروک و لکه هایی وستی می‌شود. با تنفس بهتر پوست و افزایش گردش خون در پوست می‌توانیم پوستی شاداب و سالم داشته باشیم که با انواع ماسک لایه بردار خانگی این کار میسر است.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

لایه برداری پوست چیست؟

لایه برداری پوست عملی است که باعث می‌شود سلول های مرده پوست از سطح پوست جدا شود که این امر  باعث شادابی، جوانی، نرمی و سالمی پوست می‌شود.

انواع ماسک لایه بردار خانگی :

برای لایه برداری پوست صورت یکی از بهترین گزینه ماسک های خانگی هستند. اولین مسئله قبل از زدن هر ماسکی، شستن صورت با صابون ملایم مناسب نوع پوست و آب ولرم می‌باشد. و در آخر کار بعد از زدن ماسک از یک کرم آبرسان استفاده شود.

 

پودر خوراکی جلبک دریایی

1_ روغن زیتون و شکر قهوه ای :

روغن زیتون به دلیل خواص آنتی اکسیدان‌های ضد پیری، در بهبود رنگ پوست، از میان بردن چین و چروک، محافظت در مقابل سرطان پوست و نرم کنندگی پوست موثر است.

شکر قهوه ای برای لایه برداری عمیق پوست، ازسازی سلولهای پوستی، خلاص شدن از شر پوسته پوسته ها در زانو و قوزک پا و همچنین باعث افزایش نرمی و شادابی پوست می‌شود.

مواد لازم :

  • چند قطره روغن زیتون
  • یک قاشق چایی خوری شکر قهوه ای

روغن و شکر قهوه ای با به خوبی با هم مخلوط کنید. قبل تز استفاده صورت خود را از هرگونه مواد ارایشی و آلودگی پاک کنید. حدود 2 الی 3 دقیقه مواد را به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید. بعد صورت خود را با آب ولرم بشویید.

2_ دارچین و عسل :

عسل خواص ضدباکتریایی دارد که به از بین بردن باکتری‌های پوست کمک می‌کند. به‌خاطر این خواص ضدالتهابی، عسل می‌تواند قرمزی پوست را التیام ببخشد. دارچین به افزایش تولید کلاژن پوست کمک می کند که منجر به بهبود کشش پوست می شود همچنین خواص ضد انعقاد دارچین در کاهش آکنه و زخم جوش به طور موثر عمل می کند.

مواد لازم :

  • 2 قاشق غذاخوری دارچین
  • 2 قاشق غذاخوری عسل

مقدار گفته شده عسل و دارچین را با هم به گونه ای مخلوط کنید که حالت خمیری به خود بگیرد. سپس ماسک را به مدت 20 الی 30 دقیقه روی پوست بگذارید بماند. و بعد با آب ولرم بشویید.

3_ زردچوبه و شکر :

یکی از قوی ترین ماسک خانگی لایه بردار ماسک زردچوبه و شکر است. زردچوبه دارای ترکیبات بی نظیری است که از قدیم به خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی معروف بوده است. زردچوبه در طب سنتی آسیایی به عنوان یکی از بهترین ادویه ها و دارو های گیاهی برای پیشگیری و درمان بیماری های پوستی از جمله آکنه و جوش صورت استفاده می شود.استفاده از زردچوبه باعث‌ ترمیم بافت‌ها شده و از بروز جای جوش پیشگیری می‌کند. همچنین باعث تحریک ترشح کلاژن شده و از بروز زودهنگام چین و چروک پوستی پیشگیری به عمل می‌آورد.

مواد لازم :

  • یک فنجان شکر
  • 2 قاشق چای خوری پودر زردچوبه
  • یک و نیم فنجان روغن نارگیل

همه ی مواد را با هم مخلوط کنید تا یک ماسک غلیظ بدست آید. سپس به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید و بعد 10 الی 15 دقیقه بشویید و با یک حوله ی نرم صورتتان را خشک کنید.

4_سفیدآب :

سفید باعث می‌شود سلول های مرده ی روی پوست از بین برود و پوست پاکسازی شود و همچنین برای از بین بردن جای جوش بسیار مفید است.

مواد لازم :

  • یک عدد سفیدآب
  • آب به مقدار کافی

سفیدآب را پودر کنید و با آب مخلوط کنید و بگذارید شب تا صبح بماند. بعد هم بزنید تا خمیر شود. صپص روی پوست صورت خود بزنید و بعد از 5 دقیقه بشویید.

5_ جوش شیرین و عسل :

جوش شیرین به آرامی و ملایمت سلول‌های مرده پوست را جدا می‌کند. عسل هم سرشار از آنتی‌اکسیدان است که یک نوع ماده ضدباکتری طبیعی است.

مواد لازم :

  • 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • 1 قاشق چای‌خوری عسل
  • 1 قاشق چای‌خوری روغن ویتامین E
  • یک چهارم قاشق چای‌خوری دارچین
  • 3 قاشق چای‌خوری شیر

همه ی مواد ذکر شده را با هم مخلوط کنید و یک لایه زخیم از آن را روی پوست بمالید و به صورت دورانی بمالید. بگذارید 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس بشویید.

کرم جلبک

ماسک جلبک برای سلامتی پوست

این ماسک جلبک خون را تا حدودی قلیایی میکند که منجر به بهبود کیفیت سوخت و ساز در بدن می شود. با بهبود سوخت و ساز، سلول ها شاداب تر و سیستم ایمنی تقویت خواهد شد.

مصرف خواص جلبک دریایی اسپیرولینا به طرز چشمگیری منجر به بهبود کیفیت پوست و مو می شود. مصرف جلبک اسپیرولینا در کاهش علائم ناشی از تشعشعات رادیو اکتیو موثر است. در مطالعه که در آن به افرادی که در معرض اشعه ها قرار گرفته بودند، ۵ گرم از اسپیرولینا در روز به آن‌ها داده شد که در عرض شش هفته به بهبود چشمگیری دست یافتند.

برای مراقبت بیشتر از پوست، می‌توانید ویدئوی های مربوط به انواع ماسک لایه بردار خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *