بیماری های پوستی, مراقبت از پوست

معجزه‌ی آووکادو برای لک و جوش

معجزه‌ی آووکادو برای لک و جوش

اگر به دنبال این هستید که پوست‌تان را با یک روش سریع و طبیعی مرطوب، تغذیه و ترمیم کنید، ماسک صورت آووکادو بهترین گزینه برای شما است. آووکادو فواید زیادی برای پوست و مو دارد از جمله معجزه‌ی آووکادو برای لک و جوش است، به همین دلیل است که معمولا از آن در محصولات خانگی مراقبت از پوست و مو استفاده می‌شود. این میوه‌ی مفید بافت غلیظ، چرب و خمیر مانندی دارد که این ویژگی آن را تبدیل به یک ماده‌ی پایه‌ی مناسب برای ماسک‌های پوست و مو می‌کند.

ماسک صورت خانگی آووکادو پوست شما را نرم، بدون لک و جوش، صاف و بدون چروک، سفت و قابل ارتجاع و جوان کرده و عیب‌ها و ایرادات آن را برطرف می‌کند و پوستی بی‌عیب و نقص به شما هدیه می‌دهد. در ادامه به معجزه‌ی آووکادو برای لک و جوش می‌پردازیم که شما را متقاعد می‌کند تا جایی که می‌توانید از این ماسک‌ها استفاده کنید. آووکادو نقش مهمی برای ماسک های مخصوص پوست چرب دارد.

اگر هنوز نوع پوستتان را نمیدانید به مشاوره رایگان پوست و مو کافه سبز مراجعه کنید.

خواص ماسک‌‌ صورت آووکادو و معجزه‌ی آووکادو برای لک و جوش :
مرطوب کننده طبیعی پوست :

ماسک آووکادو می تواند به پوست نفوذ کرده و پوست را نرم و هیدراته کند، ماسک آووکادو از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و آن را مرطوب نگه می دارد.

جوان سازی پوست صورت :

تحقیقات ثابت کرده اند که ماسک آووکادو دارای خواص ضد پیری بسیار بالایی است که رادیکال های آزاد را از بین برده و با تولید مقادیر بالای کلاژن برای جلوگیری از چروک پوست و جوان سازی پوست صورت مفید می باشد.

ضد آفتاب طبیعی :

ماسک آواکادو یکی از ماسک هایی است که به عنوان ضد آفتاب طبیعی عمل می کند، ماسک آواکادو از آفتاب سوختگی و تیره شدن پوست صورت کمک می کند.

درمان سیاهی دور چشم :

ماسک آواکادو به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین ها و اسید های چرب برای درمان سیاهی دور چشم مفید می باشد.

درمان آکنه و جوش صورت :

ماسک آووکادو برای پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد. ماسک آووکادو به راحتی به درون پوست نفوذ کرده، چربی پوست را کنترل کرده و سلول های مرده پوست را از بین می برد و به این ترتیب به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

ماسک های معجزه‌ گر آووکادو برای لک و جوش :
ماسک آووکادو و لیمو ترش و تخم مرغ :

ماسک آووکادو و لیمو ترش و تخم مرغ با کاهش چربی پوست به پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت و همچنین جای جوش کمک میکند.
یک آووکادو نرم و رسیده را له کنید و با آب یک لیمو ترش تازه و یک سفیده تخم مرغ خوب ترکیب کنید، این ماسک را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب ولرم خوب بشویید.

ماسک آووکادو و موز و تخم مرغ :

ماسک آووکادو و موز و تخم مرغ، چربی پوست صورت را کاهش داده و به پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.
یک عدد آووکادو رسیده و یک عدد موز را له کنید و سپس به آن یک عدد سفیده تخم مرغ را اضافه کنید. و مخلوط بدست آمده را به صورت بمالید و اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه باقی بماند. سپس صورت تان را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای پوست های چرب بسیار مناسب است زیرا چربی اضافه پوست صورت را جذب می کند.

ماسک آووکادو و ماست :

آووکادو با کاهش چربی پوست به درمان آکنه و جوس صورت کمک می کند. علاوه بر این، اسید لاکتیک موجود در ماست، باکتری های ایجاد کننده جوش را از بین برده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند. یک چهارم آووکادو را بردارید و له کنید، یک قاشق چای خوری ماست به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این ماسک را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند سپس با آب ولرم خوب بشویید.

ماسک صورت آووکادو و عسل :

شما برای تهیه ماسک صورت آووکادو و عسل و بهرمند شدن از خواص معجزه‌گر این ترکیب جادویی فقط به یک عدد آووکادو و کمی عسل نیاز دارید. آووکادو را از پوست و هسته‌اش جدا و کاملا له کنید. وقتی خامه آووکادو کاملا یکدست شد، ۱ قاشق عسل به آن اضافه کنید.
خوب این دو ماده را با هم مخلوط کنید تا کاملا یک‌دست شود. با یک براش آن را روی صورتتان بزنید. 15 الی 20 دقیقه منتظر بمانید تا ماسک‌تان کاملا خشک شود. حالا با آب ولرم یا آب سرد آن را از روی پوستتان بشویید.

این ماسک صورت آووکادو و عسل در از بین بردن جوش‌ها و جوان سازی پوستتان نقش شگفت‌انگیزی دارد. با تکرار آن به صورت هفته‌ای یک الی دو بار می‌توانید نتیجه بسیار مطلوبش را روی پوستتان ببینید.

ماسک آووکادو و زرد چوبه و ماست و لیمو ترش :

یکی از بهترین ماسک های خانگی ضد لک قوی، ماسک آووکادو و زردچوبه و ماست و لیمو ترش می باشد که به پاک سازی پوست کمک کرده و لک های صورت را درمان می کند.

یک آووکادو نرم و رسیده را له کنید و با یک قاشق چای خوری زردچوبه و یک قاشق غذا خوری ماست و آب یک لیمو ترش تازه ترکیب کنید، این مخلوط را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب ولرم خوب بشویید.

برای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

2 نظر در “معجزه‌ی آووکادو برای لک و جوش

  1. بنیامین موسی زاده گفت:

    تشکر فراوان بابت اطلاعات….

    1. مدیر کل گفت:

      ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *