آموزشی, اخبار

بازگشایی مدارس در خوزستان

بازگشایی مدارس در خوزستان
کوروش مودت از بازگشایی مدارس در استان خوزستان از 15 شهریور خبر داد!

طی اخرین گزارش، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص بازگشایی مدارس اظهار کرد: در استان خوزستان مانند سایر مناطق کشور، آغاز رسمی سال تحصیلی امسال از ۱۵ شهریورماه خواهد بود و زنگ سال تحصیلی جدید ۱۵ شهریور در یکی از مدارس شهرستان ماهشهر نواخته خواهد شد و همچنین پیش از این عنوان شده بود که آغاز سال تحصیلی در خوزستان از اول مهر است که این موضوع پیشنهاد ستاد کرونا بود و پذیرفته نشد.

کوروش مودت در خصوص نگرانی های والدین از بازگشایی مدارس و با توجه به این که در برگزاری امتحانات نهایی نگرانی داشتند، اظهار کرد: ما امتحانات نهایی، استعدادهای درخشان، مدارس نمونه دولتی، کنکور سراسری و آزمون کارشناسی ارشد را برگزار کردیم؛ در این دوران پنج آزمون مهم برگزار کردیم بدون اینکه گزارشی از یک مورد ابتلاء به بیماری داشته باشیم.

مودت تصریح کرد: برای هر کدام از پایه‌ها به شورای مدارس اختیاراتی داده شده است چرا که سال جدید با تراکم کم دانش‌آموزی آغاز شود. سال تحصیلی در مدارس روستایی و عشایری با تراکم جمعیتی کمتر از ۵۰ دانش‌آموز، حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز خواهد شد.

همچنین وی تاکید کرد: در سایر مدارس که تراکم دانش‌آموزی بالایی وجود دارد، شورای مدارس می‌توانند به صورت زوج و فرد، دانش آموزان را تقسیم کنند. به عنوان مثال یک کلاس با جمعیت ۳۰ نفره را به ۱۵ دانش‌آموز برسانند. همچنین شیوه‌نامه بازگشایی مدارس برای همه مدیران ارسال شده است که در صورت رعایت این شیوه‌نامه، می‌توان دغدغه والدین را کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *