صورتی زیبا با ماسک های خانگی آلوئه ورا

صورتی زیبا با ماسک های خانگی آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهان شگف انگیزی است که محصولات فراوانی چه خوردنی و چه مراقبتی پوست و مو از آن تهیه شده است. اگر می‌خواهید از شر دارو های گران قیمت خلاص شوید آلوئه ورا گزینه ی کاملا عالی است. ژل گیاه آلوئه ورا التهابات را کاهش میدهد و ماده ای عالی برای پوست است که مک میکند پوستی سالم و شاداب داشته باشیم و آسیب های آن ترمیم شود. برای داشتن صورتی زیبا با ماسک های خانگی آلوئه ورا با ما همراه باشید.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

اغلب مردم جهان از ژل آلوورا برای ماسک صورت و یا پاک کننده (تونر) و همچنین یک مرطوب کننده طبیعی پوست استفاده می کنند. آلوه ورا شرشار از خواص آنتی بیوتیکی است که باعث درمان جوش و آکنه می‌شود. همچنین آلوئه ورا برای مو بسیار مفید است و باعث نرم شدن آن و جلوگیری از ریزش مو ، شوره سر می‌شود.

۷۵ عنصر فعال در آلوئه ورا وجود دارد مثل ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، مواد معدنی و قندی، سالیسیلیک اسید، آمینو اسید و… است. سالیسیلیک اسید خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارد و باکتری‌های ایجادکننده ی آکنه را از بین می‌برد.

چگونه می‌توانم نوع پوستم را بفهمم :

اگر هنوز نوع پوستتان را نمیدانید به مشاوره رایگان پوست و مو کافه سبز مراجعه کنید.حتما از چرب بودن پوست‌تان مطمئن شوید، چون به شما کمک خواهد کرد تا محصولات درستی را برای مراقبت از پوست‌تان انتخاب کنید. حال اگر به دنبال ماسک خانگی برای پوست چرب هستید با ما همراه باشد.

صورتی زیبا با ماسک های خانگی آلوئه ورا :
1_ درمان آکنه :

مواد لازم :

  • 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • ۱/۴ قاشق چای‌خوری پودر جوز هندی
  • چند قطره آب‌لیموی تازه

تمام مواد را با هم مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را روی پوست یا محل دارای آکنه بمالید. سپس به مدت 10 الی 20 دقیقه اجازه دهید بماند و با آب ولرم بشویید. هر روز از این ماسک استفاده کنید که هر چه سریع تر از شر جوش و آکنه خلاص شوید.

*جوز هندی دارای عناصر ضدویروسی و ضدباکتری است که به از بین بردن عفونت‌ها، منافذ بسته و کنترل چربی پوست کمک می‌کند. جوز هندی همچنین در درمان جوش‌های کیستی مؤثر است.

2_ ماسک آلوئه ورا برای پوست چرب :

مواد لازم :

  • 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • 1 قاشق چای‌خوری ماست
  • نصف قاشق چای‌خوری آب‌لیمو

همه ی مواد را به خوبی با قاشق هم بزنید تا حالت کرمی به خود بگیرد. مخلوط به دست آمده را به صورت و گردن‌تان بمالید و تا ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس با آب بشویید. در هفته ۳ تا ۴ بار از این ماسک آلوئه ورا استفاده کنید.

*لیمو به‌صورت طبیعی حالت اسیدی دارد که در ایجاد تعادل در پوست و رها شدن از چربی اضافه مؤثر است. همچنین لیمو می‌تواند منافذ باز پوست را کوچک و در نتیجه از تولید چربی اضافه جلوگیری کند. ماست دارای اسید لاکتیک است که در لایه‌برداری پوست تأثیر دارد.

3_ اسکراب و درخشندگی پوست :

موا لازم :

  • 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 1 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای
  • 1 قاشق چای‌خوری عسل

تمام مواد را باهم مخلوط کنید. این ماسک را به صورت بزنید و به‌آرامی با حرکات دایره‌ای به‌مدت ۳ دقیقه پوست‌تان را ماساژ بدهید. اجازه بدهید مواد به‌مدت ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان باقی بماند. با یک پارچه یا حولهٔ نم‌دار باقی مواد و سلول‌های مرده مضر را از صورت پاک کنید. ۱ الی ۲ بار در هفته این کار را تکرار کنید.

*عسل خواص ضدباکتریایی دارد که به از بین بردن باکتری‌های پوست کمک می‌کند. به‌خاطر این خواص ضدالتهابی، عسل می‌تواند قرمزی پوست را التیام ببخشد.

 

پودر خوراکی جلبک دریایی

 
4_ ماسک آلوئه‌ورا ضد جوش :

مواد لازم :

  • 1 قاشق غذاخوری پر ژل آلوئه‌ورا
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

همه ی مواد را به‌ خوبی باهم مخلوط کنید تا کاملا یک‌دست شوند. یک لایه از مخلوط را روی صورت‌تان و به همه‌ی نواحی آکنه‌ دار بمالید. به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید. سپس به آرامی با آب ولرم از روی صورت بشویید.

*آلوئه‌ورا، پوست را مرطوب می‌کند، تسکین می‌دهد، نرم و تقویت می‌کند. به‌علاوه، این مخلوط دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدمیکروبی نیز هست.

5_ ماسک آلوئه ورا برای از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای در اثر آفتاب :

مواد لازم :

  • 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • 1 قاشق چای‌خوری پوره خیار
  • نصف قاشق چای‌خوری آب لیمو
  • 1 قاشق چای‌خوری دلمهٔ شیر

همه ی مواد را به خوبی با قاشق هم بزنید تا حالت کرمی به خود بگیرد. مخلوط به دست آمده را به صورت و گردن‌تان بمالید و تا 30 دقیقه صبر کنید. سپس با آب بشویید این ماسک را 2 تا 3 بار در هفته بزنید.

کرم جلبک

انواع ماسک برای داشتن صورتی زیبا

ماسک جلبک دریایی منبع غنی ای از ویتامین ها، ماده های معدنی و اسید آمینه های موثر است که علاوه بر درمان و تسکین بسياري از بیماریها به عنوان ماسک پوستی هم استفاده می شود. ترکیبات ضد التهابی جلبک دریایی تأثير بسیار مثبتی در از بین بردن و بهبود اکنه پوست دارد.

ماسک جلبک دريايي به دليل توانايي خود در توليد کلاژن ، يک ماده عالي براي محصولات ضد پيري پوست است. … اين عصاره حاوي عصاره جلبک دريايي غني از ويتامين ، اسيدهاي آمينه و ساير ترکيبات ضد پيري ، اين روزانه براي حفظ سطح رطوبت ، صاف کردن سطح پوست و هدف قرار دادن خطوط بسيار مناسب است . آنتي اکسيدان هاي موجود در جلبک دريايي مي توانند به جلوگيري از آسيب راديکال هاي آزاد پوست و محافظت در برابر پيري پوست کمک کنند.

ماسک ضد لک با مواد معدني و ويتامين ها ، پوست را تزريق مي کند ، ناخالصي ها و سموم را از بين مي برد و پوست را نرم و آبرساني مي کند. آکنه را درمان مي کند، خاصيت ضد التهابي که در ماسک صورت جلبک دريايي وجود دارد بر روي لکه هاي آکنه تأثير مثبت خواهد داشت.

ای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری تاریخ ویرایش: 1402/04/08

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

نوار کناری
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.