مشاوره رایگان پوست
مشاوره پوست و مو
ماسک جلبک دریایی
ماسک جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
قرص جلبک اسپیرولینا
قرص جلبـک اسپیرولینا
ماسک ضد ریزش مو کافه سبز
ضــد ریــزش مــو و سفیدی
ماسک ضد چروک
ضــد چیــن و چـــروک پوست
صابون جلبک دریایی
صابـون جلبـک دریایی
ماسک روشن کننده پوست کافه سبز
ضـــد لـــک و تیرگی پوست
ماسک ضد جوش کافه سبز
ضــــد جـــــوش و آکنـــه
درمان آفتاب سوختگی در خانه

درمان آفتاب سوختگی در خانه

وقتی به طور مستقیم در معرض آفتاب قرار بگیریم، پوستمان ملتهب و خشک می‌شود. متأسفانه، برای جلوگیری از آفتاب سوختگی تنها راه این است که به‌مدت طولانی در معرض نور شدید خورشید قرار نگیریم، اما برای درمان آفتاب سوختگی و التیام زخم‌های آن راهکارهایی وجود دارد. با ما در این مقاله همراه باشید تا با روش های درمان آفتاب سوختگی در خانه بیشتر آشنا شویم.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

آفتاب به پوست آسیب می‌رساند که این آسیب ناشی از اشعه فرابنفش (uv)می‌باشد.پوست آفتاب سوخته قرمز و حساس می‌شود. بهترین راه جلوگیری از آفتاب سوختگی قرار نگرفتن طولانی مدت در آفتاب است و استفاده از کرم ضد آفتاب

چند روش درمان آفتاب سوختگی در خانه :
1_ روغن آلوئه ورا :

اگر دچار سوزش ناشی از آفتاب‌سوختگی خفیف شده‌اید، روغن آلوئه ورا یا ژل آلوئه‌ورا را  روی پوست  بمالید تا سوزش پوست را برطرف کند. این روش یکی از بهترین روش های درمان آفتاب سوختگی در خانه به شمار می‌رود.

مقداری از روغن آلوئه ورا یا ژل آلوئه ورا بر روی موضع مورد نظر بمالید و به مدت یه شبانه روز روی پوست بماند.

2_خیار :

خیار بخاطر خواص آنتی اکسیدانی که دارد برای التیام آفتاب سوختگی مفید است. یک عدد خیار را در یخچال بگذارید تا خنک شود. سپس آن را با پوست رنده کنید و روی پوست بمالید و بگذارید که حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را بشویید.

3_روغن ویتامین E :

روغن ویتامین E چون آنتی اکسیدان دارد التهاب آفتاب سوختگی را کاهش میدهد. روغن ویتامین E را روی موضع مورد نظر ماساژ دهید تا جذب شود. این روغن تقویت کننده فوق العاده برای مو و پوست می‌باشد .همچنین می‌توان این ویتامین را به صورت مکمل‌های دارویی خوراکی مثل کپسول یا قرص ویتامین ای و قطره‌های خوراکی مصرف کرد.

4_کمپرس یخ :

چند تکه یخ را در یک پارچه‌‌ی نم‌دار قرار داده و آن را روی موضع مورد نظر قرار دهید. این کار باعث می‌شود رگ‌های خونی منقبض شوند و تورم کاهش پیدا کند. این کار را چند بار در روز به مدت 10 تا 15 دقیقه انجام دهید.

پودر خوراکی جلبک دریایی

5_ماست :

ماست ، یک ماده‌ی خنک کننده و آبرسان سریع پوست است. برای درمان آفتاب سوختگی خود می‌توانید از آن به صورت موضعی استفاده کنید. ماست بخاطر خواص ضد باکتری که دارد باعث از بین بردن التهاب آفتاب سوختگی می‌شود.

توصیه‌هایی برای پیشگیری از آفتابی سوختگی

  • شستشوی پوست  یک ایده خوب برای پیشگیری از آفتاب سوختگی است. این صابون حاوی عناصری است که علاوه بر هیدارته نگه داشتن پوست، مقاومت سلول‌های پوستی را در براب اشعه‌های مضر خورشید چند برابر می‌کند.
  • از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر که پرتوهای فرابنفش در قوی‌ترین حالت ممکن خود قرار دارند، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. در این ساعات فکر برنزه کردن پوست در معرض آفتاب را نیز از سرتان خارج کنید.
  • برای محافظت از سلامت پوست خود در برابر آفتاب با کلاه، لباس آستین بلند، شلوار بلند و عینک آفتابی استفاده کنید.

کرم جلبک

  • 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن حتی اگر هوا ابری است از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • همیشه در طول روز از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF بین 15 تا 30 استفاده کنید. در ضمن کرم ضد آفتاب خود را هر 2 ساعت یا بعد از شنا و عرق کردن دوباره تمدید کنید.
  • داروهایی مانند دیورتیک‌ها، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و رتینوئیدها احتمال آفتاب سوختگی را افزایش می‌دهد. پس اگر در حال مصرف اینگونه داروها هستید، بهتر است محتاطانه رفتار کنید.
  • همچنین پیشنها میکنم از ماسک ضد جوش و ماسک ضد لک این سایت استفاده نمایید که تاثیر به سزایی برای شادابی و شفافیت پوست شما دارد.

برای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به مراقبت از پوست در خانه را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/22

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!