رابطه جالب مزاج و گروه خونی !

رابطه جالب مزاج و گروه خونی !

فهرست محتوا

اطلاع از گروه خونی و رابطه آن مزاج تاثیر زیادی در سلامتی و  آرامش شما دارد. کافه سبز شما رو با انواع مزاج و گروه‌خونی که بر سلامتی تاثیر بسزایی دارد آشنا می‌کند.

تشخیص مزاج از روی گروه خونی :

تاکنون هیچ تحقیق علمی معتبری نشان نداده که گروه خونی بتواند به تنهایی نشان‌دهنده مزاج یا شخصیت افراد باشد. گروه خونی به تنهایی یک ویژگی فیزیولوژیکی است که به نسبت ارثی استخراج می‌شود و ارتباط مستقیم با مزاج و شخصیت فرد ندارد.

در برخی فرهنگ‌ها و باورهای مردمی، افراد به این اعتقاد می‌پردازند که گروه خونی می‌تواند تأثیر گذاری در شخصیت و مزاج داشته باشد. این باورها بیشتر بر پایهٔ افسانه‌ها و باورهای محلی ساخته شده‌اند و هیچ پایه‌علمی موثری ندارند.

بنابراین، به عنوان یک رویکرد علمی و پزشکی، نمی‌توان به گروه خونی به عنوان شاخصی برای تشخیص مزاج یا شخصیت افراد اعتماد کرد. در واقع، برخی از مطالعات نشان داده‌اند که هیچ ارتباط معناداری بین گروه خونی و ویژگی‌های شخصیتی یا مزاج وجود ندارد.

تشخیص مزاج و شخصیت به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله عوامل ژنتیکی، محیطی، فرهنگی، و تجربیات زندگی. از این رو، استفاده از گروه خونی به عنوان شاخصی برای این موارد توصیه نمی‌شود.

در اینجا برخی از ویژگی‌های افراد با گروه‌های خونی مختلف آورده شده است:

گروه خونی O

افراد با گروه خونی O معمولاً دارای بدنی عضلانی و پرانرژی هستند. آنها به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند و در برابر بیماری‌ها مقاوم هستند.

گروه خونی A

افراد با گروه خونی A معمولاً دارای بدنی متناسب و آرام هستند. آنها احساسات خود را به خوبی بیان می‌کنند و در روابط خود صمیمی هستند.

گروه خونی B

افراد با گروه خونی B معمولاً دارای بدنی قوی و مستقل هستند. آنها خلاق و مبتکر هستند و به دنبال تجربیات جدید هستند.

گروه خونی AB

افراد با گروه خونی AB معمولاً دارای بدنی متعادل هستند. آنها دارای شخصیتی پیچیده و متفکر هستند و در روابط خود انعطاف‌پذیر هستند.

البته، این ویژگی‌ها تنها احتمالاتی هستند و ممکن است در همه افراد با یک گروه خونی صادق نباشند.

 

گروه‌خونی و مزاج های چهارگانه انسان :

همان طوری که می‌دانید به طور کلی چهار نوع گروه خونی مثبت و ۴ گروه خونی منفی، نوع گروه خونی انسان ها را مشخص می‌کند و به ترتیب گروه خونی AB_O_A_B_ بیشترین درصد را تشکیل داده است.

نکته قابل توجه اینکه آسیب پذیری و کیفیت گروه خونی از جهت مقابله و عوارض بیماری های مختلف و سیستم ایمنی بدن به ترتیب گروه خونی O+ بعد B+ بعد A+ و  بعد از آن AB+ است.

به عبارتی گروه خونی O+ رتبه اول و AB+ رتبه آخر را دارد. یعنی از لحاظ سلامت بهتر از همه و AB+ برعکس از لحاظ سلامت در رتبه پایین تری قرار دارد ضمن اینکه O+ غلظت خون کمتر و AB+ دارای غلظت خون بیشتری است.

از نظر دسته بندی سردی و گرمی در جدول طبایع گروه خونی O و AB گرم مزاج و A و B سرد مزاج هستند. ضمناً کلیه گروه های خونی منفی از نظر خصوصیات جسمانی شبیه گروه‌های مثبت خود هستند مثلا O- مانند O+ است ولی از نظر روحی گروه های خونی منفی سوداوی و هم گروه A+ قرار می‌گیرند و افراد سرد مزاج باید بدانند که سردی را با غذاهای گرم مثل ادویه یا خرما و یا فلفل جبران کنند و گرم مزاجان با غذاهای دارای طبع سرد جبران کنند و در غیر این صورت دچار آسیب و بیماری خاص خواهند شد.

قابل ذکر است گروه های خونی O و B غذاهای گوشتی کمتر به انها آسیب می‌رساند و برعکس گروه خونی AB و A با خوردن گوشت آسیب بیشتری می‌بینند که باید بیشتر غذاهای گیاهی بخورند.

جهت شناخت نوع مزاج می‌توانید مقاله شناخت انواع طبع یا مزاج مراجعه کنید.

برای مراقبت بیشتر از سلامتی خود، می‌توانید ویدئوی های مربوط به مزاج شناسی و اصلاح طبع را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

نوار کناری
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.