مراقبت از پوست

پوستی ایده آل با ماسک خانگی پرتقال

پوستی ایده آل با ماسک خانگی پرتقال

ماسک پرتقال همانند جادویی روی پوست عمل می کند و به طرز شگفت انگیزی ظاهر صورت را بهتر خواهد کرد. پرتقال علاوه بر این که یک میوه خوشمزه است، به بهبود سلامتی و پوست نیز کمک خواهد کرد . لکه های پوستی را از بین می برد و ظاهر پوست را شاداب خواهد کرد. پرتقال سرشار از ویتامین C هست. اگر میخواهید پوستی ایده آل با ماسک خانگی پرتقال داشته باشید با ما همراه باشید.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

فواید ماسک پرتقال برای صورت :
  • ماسک پرتقال سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند.
  • اسید سیتریک موجود در پرتقال جوش ها را خشک کرده و با آکنه مبارزه می کند.
  • پرتقال سفیدکننده ای طبیعی است. بنابراین استفاده از ماسک پرتقال می تواند رنگ پوست شما را روشن و عمل پاکسازی پوست را انجام دهد.
  • ماسک پرتقال چربی اضافی پوست صورت را جذب می کند.
  • ماسک پرتقال می تواند لکه های قهوه ای رنگ و برنزۀ پوست را از بین برده و حتی رنگ پوست صورت را یکدست و یکنواخت نگه دارد.
  • ماسک پرتقال خاصیت لایه بردار داشته و می تواند پوستی سالم و روشن را به شما هدیه دهد.
  • پرتقال خاصیت مرطوب کنندگی و با پیری زودرس پوست مبارزه می کند.
  • ماسک پرتقال منافذ پوست را بسته نگه داشته و پوست را نرم و صاف می کند.

پوستی ایده آل با ماسک خانگی پرتقال :

برخلاف ماسک های شیمیایی موجود در بازار، ماسک های زیر، سازگار با پوست و مقرون به صرفه بوده و به آسانی در منزل تهیه می شوند.

1_ماسک پرتقال و موز :

این ماسک التهابات پوستی را کاهش داده و پوست صورت را مرطوب می کند. این ماسک همچنین به از بین بردن آکنه کمک می کند.

1 عدد موز، 1 عدد پرتقال را با هم له کرده و مخلوط به دست آمده را روی پوست تان بمالید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب گرم شسته و با ضربات آرام حوله یا دستمال، بدون کشیدنِ حوله روی پوست، خشک نمایید.

این ماسک را می توانید هر دو روز یک بار استفاده کنید.

2_ماسک پرتقال و آرد نخودچی :

۲ قاشق غذاخوری آب پرتقال، 1 قاشق غذاخوری آرد نخودچی و 1 قاشق چایخوری گلاب را با هم مخلوط کرده تا خمیری دانه دانه به دست آید. خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید. بعد از خشک شدن خمیر، صورت خود را با پنبه پاک کنید و اجازه دهید تا خشک شود.

این ماسک را می توانید ۲ بار در هفته استفاده کنید.

این ماسک ضمن حفظ pH پوست، صورت شما را نیز تمیز می کند. این ماسک ضد باکتری بوده و رنگدانه های پوست را کاهش می دهد.

3_ماسک پرتقال و چایی سبز :

نصف قاشق چای خوری برگ‌های چای سبز و 1 قاشق غذاخوری پالپ پرتقال را درون کاسه مخلوط کنید و آن را روی صورت خود بمالید. پس از ۲۰ دقیقه، زمانی که مخلوط روی صورت تان خشک شد، آن را بشویید.

این ماسک را می توانید هر دو روز یکبار استفاده کنید.

طبق مطالعات انجام شده این ماسک خاصیت لایه بردار داشته و چربی اضافی پوست را از بین می برد. این ماسک همچنین ضد التهاب بوده و منافذ پوستی را می بندد.

4_ماسک پوست پرتقال و زردچوبه :

1 قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال، مقداری پودر زردچوبه را در یک کاسه مخلوط کنید و به آن 1 قاشق غذاخوری گلاب اضافه کنید تا خمیری یکدست و نرم ایجاد شود.

خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید برای مدت زمان ۱۰-۱۵ دقیقه بماند تا خشک شود، سپس صورت خود را با انگشتانی مرطوب و به صورت حرکات دایره ای شکل پاک کنید. این ماسک را می توانید دو بار در هفته استفاده کنید.

این ماسک برای رفع لکه های سرسخت برنزه مناسب است و به پوست رنگی زنده و تازه می بخشد. این ماسک در اصل ضد باکتری بوده و از فوران جوش‌ها در صورت جلوگیری می کند.

5_ماسک خاک رس و پوست پرتقال :

1 قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال، 1 قاشق غذاخوری خاک رس را درون کاسه باهم مخلوط کرده و به آن 1 قاشق غذاخوری گلاب اضافه کنید تا قوامی شبیه خمیر بدست آید.

مخلوط را روی صورت و گردن خود زده و به مدت ۴۰ دقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس به آرامی ماسک را به کمک آب از روی پوست خود بردارید. این ماسک را می توانید یک بار در هفته استفاده کنید.

این ماسک صورت شما را به طور عمقی تمیز کرده و جوش های سر سیاه و سر سفید را از بین می برد. همچنین از پوست های چرب و مختلط در برابر آکنه محافظت می کند.

کرم جلبک

جلبک اسپیرولینا یک جلبک دریایی خاص با خواصی فوق العاده و حیرت انگیزه که برای طرفدارای سلامت ،زیبایی و ورزش میتونه یک نجات دهنده واقعی و معجزه گر باشه ، اسپیرولینا حاوی مقدار زیادی پروتئین ، ویتامین ، مواد معدنی و آنتی اکسیدانه و میتونه به خوبی کمبود های سلولی و تغذیه ای سلولهای بدن و پوست رو برطرف کنه . خواص جلبک دریایی بسیار زیاد است که در ادامه ۱۰ مورد را بیان می کنیم.

پودر خوراکی جلبک دریایی

 

  • کاهش احتمال سکته
  • تامین ویتامین های پوستی (E، A و ویتامین B12)
  • کنترل دیابت و قند خون
  • بهبود عملکرد کبد
  • سم زدایی بدن
  • جلوگیری از بیماری قلبی
  • کمک به سوزاندن چربی
  • بهبود سلامت روده ای
  • منبع غنی پروتئین
  • موجب افزایش انرژی میشه ….

نحوه مصرف : هر وعده یک قاشق چای خوری (یک تا سه گرم ) پودر اسپیرولینا رو تو یه لیوان آب حل کرده و میل نمایید. هنچنین میتونید از پودر اسپیرولینا در تهیه انواع اسموتی ، نوشیدنی ، ماست ، دسر ، کیک و…استفاده کنید .

برای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/22

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *