مشاوره رایگان پوست
مشاوره پوست و مو
ماسک جلبک دریایی
ماسک جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
قرص جلبک اسپیرولینا
قرص جلبـک اسپیرولینا
ماسک ضد ریزش مو کافه سبز
ضــد ریــزش مــو و سفیدی
ماسک ضد چروک
ضــد چیــن و چـــروک پوست
صابون جلبک دریایی
صابـون جلبـک دریایی
ماسک روشن کننده پوست کافه سبز
ضـــد لـــک و تیرگی پوست
ماسک ضد جوش کافه سبز
ضــــد جـــــوش و آکنـــه

پوستی بدون لک و جوش و چروک

بیش از هفتاد درصد انسانها از مشکلات پوستی مثل جوش و لک و چروک رنج می برند و روش های مختلفی به دنبال درمان این مشکلات هستند. می خواهم در این مقاله یکبار برای همیشه این مشکل را حل کنم و شما را باچند راهکار ساده ولی مهم و کاربردی اشنا کنم که اگر گام به گام با من همراه باشیدو به تک تک انها درست عمل کنید قول میدم تا سالیان سال این مشکلات را نداشته باشید.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

برای داشتن صورتی صاف و براق که عاری از هرگونه جوش و آکنه باشد، بهتر است از ماسک ضد جوش و ماسک ضد لک و آکنه مانند ماسک تخم مرغ، ماسک ماست و یا ماسک آلوورا استفاده نمایید. خیلی از افراد برای برطرف کردن مشکلات پوستی، از داروهای شیمیایی که خود آنها  هم باعث بروز دیگر مشکلات پوستی میشود، استفاده می کنند. در صورتی که استفاده از ماسک ضدجوش های خانگی نه تنها برای پوست مضر نیستند، بلکه عمل درمانی آن ها خیلی بیشتر از داروهای شیمیایی است و از نظر اقتصادی هم با صرفه تر هستند. در صورتی که بخواهید از ماسک های ضد جوش آماده به صورت اورجینال تهیه نمایید،

پوستی بدون لک و جوش و چروک :

در گام اول باید کمی بیشتر با پوستمان آشنا شویم. پوست ما بزرگترین ارگان بدن است و حدود 2 متر مساحت دارد وحدود 5/2 کیلو گرم وزن پوست ما شامل 3 لایه است. لایه اول ابیدرم که بافت پوستی دارد لایه دوم درم کم بافت دارد و لایه سوم هیپودرم که بافت چربی دارد. معمولا لایه ی اپیدرم نقش محافظ را دارد و ما بیشتر با لایه ی درم کار داریم که شبکه و سیمی از مویرگ ها کلاژن ومنبع ذخیره آب و… در آن هستند.

در گام بعدی با انواع پوست آشنا شیم.پوست می خواهیم به 5 دسته اصلی تقسیم کنیم:

  • پوست چرب
  • پوست خشک
  • پوست نرمال
  • پوست مختلط و دهیدراته

پوست چرب پوستی که غدد و پی بیش از اندازه تولید چربی میکند پوست براقه و معمولا جوش زود می زند.

در این مرحله باید با انواع مزاج در طب سنتی آشنا شویم و بتوانیم مزاج خودمان را تعیین کنیم .

در طب سنتی انسانها به 4دسته از نظر مزاجی تقسیم می شوند:

  1. مزاج صفراوی یا گرم و خشک که معمولا افردای پر کار و خواب کم و پر تحرک هستند پوست  تیره قد بلند و لاغر از ویژگی های ظاهری آنهاست.
  2. مزاج سوداوی یا سرد و خشک که معمولا افرادی حساس و وسواسی هستند پوست سفید و نازک و قد کوتاه و لاغر از ویژگی های ظاهری آنهاست.


پودر خوراکی جلبک دریایی

  1. مزاج دموی یا گرم و تر که معمولا افرادی آرام و اهل مدیریت و رهبری و کار گروهی هستند و قد متوسط و چهارشانه ازویژگی های آنهاست.
  2. مزاج بلغمی یا سرد و تر که معمولا افرادی کم کار و کم انرژی و کمی تنبل و پر خواب هستند با پوستی سفید و کپل و قدکوتاه از ویژگی ظاهری آنها است.

 

مزاج بلغم

با توجه به 2گام بالا حالا دیگر نوع پوست و نوع مزاج فرد را باید به راحتی تشخیص دهید. حال بهتر است بدانیم که هر مزاجی در کدام یک از اندام ضعف دارند. در طب سنتی اندام ریشه بدن مغز و کبد و معده هستند.

1- افرادی که صفراوی هستند و گرم و خشک معمولا از گرمی زیاد در کبد رنج می برند و برخی مشکلات پوستی و مخصوصا خشکی بدنشان به دلیل حرارت زیاد کبد است. لذا در این افراد بهتر است از آبرسان و مرطوب کننده ها استفاده شود و توسط مصرف منظم عرق کاسنی و شاهطره و همچنین سرکنگبین که گرمی کبد را کاهش دهند. در این افراد ماسک خاک رس چسبی و صابون سفیداب را توصیه می کنیم.

2- در افراد سوداوی که سرد و خشک هستند معمولا به دلیل سردی و سودای فراوان مشکلات گوارشی از قبیل یبوست دارند و معمولا دچار سردی مغز هستند که منجر به وسواس میشود. در این افراد بهتر است از شست و شوی پوست با گیاهان گرم مانند گلاب استفاده شود و استشهام بوهای گرم به شدت توصیه میشود. همچنین استفاده ازمسهلات مانند خاکشیر و بارهنگ در این افراد منجر به بهبود و مشکلات گوارشی میشود. بهتر است ازکرم های آبرسان و ماسک های گچی و تونر مناسب و صابون نوره بطور روزانه استفاده شود.

3- افراد دموی که گرم و تر هستند این افراد افرادی پرخون هستند و بیشتر با مشکلات خونی مواجه میشوند لذا از منزیم ها مانند سرکنگبین عنابی می بایستی مرتب استفاده نمایند و زرشک و انار برایشان بسیارتوصیه میشود. این افراد بهتر است از ماسک جلبک و صابون نمک استفاده کنند.

کرم جلبک

4- افراد بلغمی که سرد و تر هستند این افراد معمولا دچار مشکلات گوارشی و سردی معده هستند و می توان بوسیله ی مصرف مرتب عرقی جات مانند زیره و سرکنگبین رازیانه ای سردی را کاهش دهند. این افراد باید از ماسک های گچی انار جهت کوچک شدن منافذ پوستی استفادده کنند و همچنین از صابون جلبک و پودر لاغری استفاده کنند .

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/03/25

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!