مشاوره رایگان پوست
مشاوره پوست و مو
ماسک جلبک دریایی
ماسک جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
قرص جلبک اسپیرولینا
قرص جلبـک اسپیرولینا
ماسک ضد ریزش مو کافه سبز
ضــد ریــزش مــو و سفیدی
ماسک ضد چروک
ضــد چیــن و چـــروک پوست
صابون جلبک دریایی
صابـون جلبـک دریایی
ماسک روشن کننده پوست کافه سبز
ضـــد لـــک و تیرگی پوست
ماسک ضد جوش کافه سبز
ضــــد جـــــوش و آکنـــه
انواع پوست و چگونگی مراقبت از آن

انواع پوست و چگونگی مراقبت از آن

یک راه ساده برای آنکه بدانید پوست شما از چه نوعی است، این است که صبح، قبل از هر چیز، صورت خود را با یک پارچه خشک مالش دهید. اگر بر روی پارچه چربی وجود داشت، پوست چرب و روغنی دارید و اگر فقط بر روی پوست خود چربی دارید، پوست شما از نوع مرکب است. اگر به هیچ وجهی، روغن یا چربی بر روی پارچه وجود نداشت، ممکن است پوست شما از نوع خشک یا معمولی باشد. ما در این مقاله به شما در مورد انواع پوست و چگونگی مراقبت از آن توضیح می دهیم.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

همچنین :

می‌توانید این کار را با شستشو با آب و صابون هم انجام دهید.

  • اگر پس از آن احساس کشیدگی کردید و پوست ظاهری درخشان خشک داشته باشد، پوست از نوع خشک است.
  • اگر در پوست احساس لطافت، انعطاف پذیری و ارتجاع کردید، پوست از نوع طبیعی و معمولی است.

تا این اواخر، مردان، مراقبت از انواع پوست را تا حدودی از صفات زنان می‌شمردند، اما با تغییر ارزشها آنان نیز اکنون از پوست خود مراقبت می‌نمایند. اکثر دستورالعملهای انواع پوست و چگونگی مراقبت از آن، هم برای آقایان مناسب است و هم برای خانم ها.

انواع پوست و چگونگی مراقبت از آن :

برای هر نوع پوست راههایی پیشنمهاد می‌شود که می‌توانید با انجام آنها به مراقبت از پوست خود بپردازید، اما به خاطر داشته باشید که پوست شما دائماً در حال تغییر است. بنابر این در استفاده از مواد آرایشی تنوع و مناسب را رعایت کنید تا با شرایط محیط سازگار باشید. با آنکه ممکن اس شما پوست چرب داشته باشید، اما گاهی اوقات استفاه از دستورالعمل پوست خشک مفید است و برعکس. امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما مفید است و پوست شما الان چه چیزی نیاز دارد.

 

1_ پوست سالم معمولی و مطلوب :

یک پوست سالم معمولی،بدون یک نقص است و نرم و مخملی و با انعطاف می‌باشد.ظاهری اطلسی دارد و نور به آن نفوذ کرده و به تا پشت پوست وارد می‌شود و به آن کیفیتی شفاف و شیشه ای می‌دهد، این همان پوست مطلوبی است که همه ما ذوست داریم بدان دست یابیم و اگر شما به قدر کافی خوش شانس و از چنین پوستی برخوردار هستند، از آ مراقبت و محافظت نمائید.

_تمیز نگه داشتن :

صبحها صورت خود را با آب صاف، آب و صابون یا گلاب شستشو دهید. عصر ها از مواد آرایشی و کرم تمیز کننده استفاه کنید، سپس اثرات روغن را با یک تونر مخصوص پوست بر طرف نمائید.

 

_مرطوب نگه داشتن :

همیشه و هر روز از کرم مرطوب کننده‌های پوستی استفاده کنید که در گروه مواد آرایش هستند و یا اگر می‌خواهید پوستی جذاب داشته باشید، از جانشین های طبیعی استفاده کنید.

_تغذیه پوست :

پوست شما از تغذیه های گاه و بیگاه استفاده خواهد کردو اینکه فواصل استفاده از کرم مقوی چگونه باشد به پوست افراد بستگی دارد.

2_ پوست خشک :

احساسی که از پوست خشک بدست می‌آید، این است که پوست بشدت بر روی استخوان ها کشیده شده است. پوست بافتی نازک و حالتی خشک دارد و زمینه را برای شکستن عروق، پوسته شدن و ظاهری وصله مانند در پوست مستعد می‌سازد. معمولا خطوط نازک قابل رویت اند که در صورتی که به آنها توجهی نشود به چین و چروک و خطهایی در صورت بدل خواهد شد و بدین خاطر یک پوست خشک به مقدار زیادی توجه و رسیدگی نیاز دارد.

 

غدد چربی، چربی یا روغن پوست را به قدر کافی تولید نمی‌کنند و بدون اقدامات حفاظتی، پوست آب خود را از دست می‌دهد. در این حالت ابتدا، رژیم غذایی خود را برسی کنید. آیا به قدر کافی چرب و پروتئین می‌خورید؟ اگر واقعاً پوست شما خشک است، یکی دوره از قرص های روغن ماهی استفاه کنید. با شنیدن این سخن که این قرص ه اثر معکوس می‌گذارد، مصرف آنها را قطع نکنید.

بعد از شستن صورت توصیه میشود از تونر مخصوص پوست خشک استفاده کنید. و همچنین ماسک جلبک اسپیرولینا را هفته ای 2 الی 3 مرتبه توصیه میشود استفاه کنید.این ماسک درمان قطعی لک، جوش ، چین و چروک است. جلبک اسپیرولینا سرشار از انواع ویتامین ها است.

_خواص جلبک اسپیرولینا برای انواع پوست و چگونگی مراقبت از آن با جلبک :
  • جلبک خصوصیات آنتیاکسیدانی و ضدالتهابی قدرتمندی دارد.
  • مقابله با آکنه و جوش های قرمز
  • کلاژن ساز بسیار قوی
  • خاصیت ضد عفونی و ضد باکتر یایی پوست و کاهش چین و چروک
  • سرشار از ویتامین های B12 ،A،B1،B2،B5،B6، اسیدفولیک و ویتامین E و H و همچنین حاوی مقادیر کافی منیزیم، پتاسیم، مس، آهن و منگنز و مقادیر کمی از تقریبا هر ماده مغذی که ما نیاز داریم میباشد.
_تمیز نگه داشتن :

بهترین کار این است که پس از استفاه از یک تونیک بسیار ملایم مثل گلاب یا عصاره گیاهی، برای برطرف کردن اثرات باقی مانده از چربی و برای طراوت ساختن و تازه نگاه داشتن پوست، از کرم استفاده استفاده کنید. اگر از تونیک پوستی استفاده می‌کنید مراقب باشید و در هر صورت، از نوع قوی آن استفاده نکنید چرا که هر چیزی که الکل داشته باشد،پوست را خشک می‌نماید.

_شستشو :

بعضی افراد که پوست خشک دارند، اصلاً صورت خود را نمی‌‌شویند. اما توصیه می‌کنیم با یک صابون مناسب مانند صابون شیر و آب، هر چند گاهی پوست صورت را شستشو دهید. اگر می‌ترسید با این کار پوست شما بیشتر خشک شود، بعد از آن به مقدار زیاد از مرطوب کننده پوست استفاده نمائید. همچنین می‌توانید با شیر، یا اگر لطافت بیشتری می‌خواهید، با مخلوط سرکه سیب و آب جوشیده به نسبت 1 به 10 عمل شستشو را انجام دهید و به جای صابون نیز می‌توانید از ارد جودوسر یا روغن بادام شیرین استفاده کنید چرا که نسبت به صابون از خشکی کمتری برخوردارند.



پودر خوراکی جلبک دریایی

_مرطوب نگه داشتن :

روغن زدن و تغذیه پوست، برای پوست خشک، بسیار ضروری است و نباید بدون استفاده از مرطوب کننده بیرون بروید این عمل درست مثل آن است که بدون لباس بیرون رفته باشید. شبها، یا به هنگامی که پوست خود، خشکی خاصی احساس می‌کنید، با یک کرم بسیار مغزی پوست را تغذیه کنید در حمام، یا حداقل بیست دقیقه پیش از خواب، آن را به صورت بمالید و سپس چربی اضافی را پاک کنید. زیرا پوست شما تا حد توان، ظرف ده دقیقه هم کرم را جذب خواهد کرد و سپس اضافات آن منافذ یا سوراخ های پوست را پر می‌کنند، راه تنفس پوستی را می‌بندند و بالش شما نیز کثیف خواهند کرد.

همچنین می‌توانید خیلی ساده صبح صورت را با آب و صابون ملایم مانن صابون شیر یا بادام شسته و صورت را با 20 مشت آب آبکشی کنید. به کار بردن مرطوب کننده از زیر گردن تا جایی که مو روییده به جز قشمت های دور چشم اضافی کرم بعد از 10 دقیقه. شب، مشتی پر، آرد بادام یا جو را برداشته و با مقداری آب آن را به صورت خمیر در آورده این ماسک را روی صورت مرطوب به جز اطراف چشم می‌مالیم و بعد پوست را می‌شوئیم. این ماسک خشکی را برطرف و سلول های مرده پوست را هر هفته زنده می‌کند. بعد از شستوشو پوست را چرب می‌کنیم.

3_ پوست چرب :

پوست چرب ظاهری درخشان، ضخیم، حدی ناموزون و رنگی کدر دارد و اغلب جوشهای کوچک سرسیاهی روی صورت ظاهر می‌شود. غدد چربی بیش از حد فعالیت دارند و بیش از حد نیاز روغن یا چربی تولید می‌کنند و بنابراین صورتی چرب با منافذ زمخت و بزرگ پیدا خواهید کرد.

_تمیز نگه داشتن :

پوست چرب لازم است که بیشتر از دیگر انواع پوست ها تمیز نگه داشته شود. پوست چرب کثیفی و دوده و چرک را به خود می‌گیرد و باعث مسدود شدن سوراخ های پوست می‌گردد و جوشهای کوچکی در صورت پدیدار می‌شود.بدین خاطر در رابطه با تمیز نگه داشتن آن وسواس به خرج دهید. صبح ها با آب و صابون خاک رس بشویید. در وسط روز هم اگر وقت دارید،دوباره آن را بشویید. عصر ها هرگونه ماده آرایشی را با استفاده از کرم تمیز کننده برطرف سازید و مطمئن گردید که همه اثرات روغن و چربی از بین رفته اند و این کار را می‌توانید با شستشوی مداوم یا با استفاده از تونیک پوستی انجام دهید.

دستوری ساده تر اینکه صبح، صورت را با صابون و آب گرم می‌شوییم. و 20 مشت آب را با ضربه به صورت می‌زنیم، سپس یک دستمال لطیف برداشته به جز دور چشم ها آن را به صورت می‌کشیم و صورت را با آب خنک شسته و مرطوب می‌کنیم و چربی های زیادی آن را با دستمال نازک بر می‌داریم. شب پوست را با آب گرم شست و با یک تکه پارچه کتانی مرطوب چربی و کثیفی را از پوست بردارید. سپس آب خنک به صورت پاشیده و پوست را به جز دور چشم ها خشک نمایید.

_جوان سازی (طراوت) :

این کار برای پوست چرب که سیر درمانی طولانی در پیش دارد، امری ضروری است و باعث بهتر شدن گردش خون و بافت پوست می‌گردد، خون به پوست می‌آید و چهره رنگ می‌گیرد. ( اما خود را با داروهای جمع کننده که بسیار قوی اند، بیش از حد خشک نکنید).

_مرطوب نگه داشتن :

از آنجایی که پوست روغنی و چرب، نوعی محافظ روغنی بر روی پوست ایجاد می‌کند، عمل مرطوب سازی همیشه لازم نمی‌باشد، اما می‌توان گفت که به نوع پوست نیز بستگی دارد. شاید لازم باشد در طول روز از یک مرطوب کننده غیر چرب استفاده کنید و شبها از کرم استفاده نکنید، حتی اگر احساس کردید که پوستتان چرب و نیاز به رطوبت بیشتری دارد. اما شبها باید ببینید پوستتان چه چیزی نیاز دارد، چرا که هر پوستی خصوصیاتی بخود دارد و تا حدی رفتلری متفاوت نشان می‌دهد.

4_ پوست مرکب :

در این نوع پوست که بسیار شایع می‌باشد، گونه ها خشک و بقیه طول صورت چرب می‌باشد با پوستتان به عنوان دو پوست جدا از هم رفتار کنید. سطح چرب صورت را با یک داروی جمع کننده یا یک تونیک پوستی قوی تمیز کنید. به شرطی که قبل از آن از هیچ کرمی استفاه نکرده باشید یا آنکه فقط از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کرده باشید. با گونه ها نیز همانند پوست خشک رفتار کنید، برای این کار گونه ها را با مقادیر زیادی مرطوب کننده و غذای پوستی مالش دهید. هنگامی که از ماسک استفاده می‌کنید، برای هر منطقه از ماسک جداگانه استفاه کنید.

کرم جلبک

اصولا این نوع پوست ها در بعضی نقاط مثل پیشانی، شقیقه، کنار و روی بینی و چانه چرب هستند و در نقاطی مانند گونه ها و کنار لب خشک می‌باشند. صبح، اول صورت را با صابون ملایم می‌شوئیم سپس با یک تکه پارچه کتانی آن قسمت هایی از پوست را که چرب است پاک می‌کنیم. با آب گرم صورت را می‌شوئیم سپس تمام صورت را مرطوب می‌کنیم و با دستمال یا حوله رطوبت زیادی را پاک می‌کنیم. ( به جز اطراف چشم ).

یک شب در هفته،آرد جو یا آرد گندم را با آب گرم به صورت خمیر در می‌آوریم و آن را به روی پوست میگذاریم این عمل باعث می‌شود که خشکی و سلول های مرده پوست از بین برود. سپس به آهستگی آن را پس از خشک شدن از روی پوست برداشته و پوست را می‌شوئیم.

_ تمیز نگه داشتن :

اساس زیبایی داشتن یک پوست خوب و سالم و راز یک پوست خوب تمیز نگه داشتن آن است. در اینجا سه روش برای انواع پوست و چگونگی مراقبت از آن پیشنهاد می‌شود: بخار دادن ( که  عمومیت بیشتری دارد )، شستشو و استفاره از کرمها و لوسیونها.

_بخار دادن :

این روش عمومی و بسیار تمیز کننده، برای همه انواع پوست ها مفید و سودمند است. پوست را از همه کثیفی ها پاک می‌کند، گردش خون را تحریک می‌کند و منافذ بسته شده پوست را باز می‌کند. اگر پوست شما خیلی خوب است، هر روز می‌توانید این روش را بکار بگیرید. اما معمولاً یکبار در هفته باید کافی باشد ( اگر پوستتان خیلی خشم است، کمتر از آن استفاده کنید )

بر روی یک ظرف بزرگ حاوی آب در حال جوش خم شوید و روی سر خود را با حوله بپوشانید و با این کار اطراف ظرف چادر ایجاد کنید، بخار خلل و فرج پوست را باز می‌کند، جوش های کوچک صورت را صاف می‌کند و لکه ها را در یک نقطه متمرکز می‌سازد.

انواع ماسک برای مراقب پوست

ماسک جلبک دریایی

تغذیه پوست صورت و دست ها برای کمک به کاهش روند پیری و افتادگی پوست صورت بسیار حائز اهمیت است. جلبک اسپیرولینا یکی از محصولاتی است که با دارا بودن درصد بالایی از پروتئین و دیگر مواد مغذی هم به صورت خوراکی و هم به صورت ماسک برای تغذیه پوست مناسب است. ماسک جلبک دریایی برند کلفه سبز دارو دارای تاییده پزشکی بوده که با اطمینان خاطر می توانید از آن استفاده کنید. این ماسک سبب بهبود خاصیت ارتجاعی پوست شده و به جوانسازی پوست بسیار کمک می کند.

ماسک ضد لک

برای درمان لک صورت از ماسک ضد لک استفاده کنید. ماسک های ضد لک یک ضدعفونی‌کننده و روشن‌کننده‌ی فوق‌العاده‌ است که به کاهش لک‌های پوستی، کاهش اختلالات پوستی آلرژیک، التهابی و عفونی کمک می‌کند که از این موارد از دلایل کاهش شادابی پوست به‌شمار می‌روند.

برای شناخت انواع پوست و چگونگی مراقبت از آن، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/08

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!