لاغری, مقالات کافه سبز

بهترین رژیم غذایی برای روزهای سرد

بهترین رژیم غذایی برای روزهای سرد

سرد شدن هوا بر روی نوع آشپزی و غذاهایی که می خوریم هم تاثیر دارد اما سوال اینجاست که آیا از نظر تغذیه ای هم لازم است تغییری در رژیم غذایی مان بدهیم. برای پاسخ این پرسش، گفتگوی زیر با دکتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد بهترین رژیم غذایی برای روزهای سرد را مطالعه نمایید.

با سرد شدن هوا رژیم غذایی را تغییر دهیم؟

شاید برایتان سوال شده باشد بهترین رژیم برای روزهای سرد چیست؟ رژیم غذایی در فصل‌های مختلف سال تغییر چندانی نمی‌کند. به طور کلی افراد باید برای دریافت تمام مواد مغذی، در تمامی فصول همه گروه های غذایی را به طور متناسب و کافی دریافت کند اما در تابستان به دلیل گرمای هوا و تعریق زیاد، مصرف مایعات و خوراکی هایی که بتواند بدن را خنک تر کند، توصیه می شود و در فصل زمستان مصرف خوراکی هایی که بتواند انرژی مورد نیاز را برای بدن تامین می کند تا کمبود انرژی منجر به حساسیت بیشتر نسبت به سرما نشود، اهمیت دارد.
انرژی مورد نیاز افرادی که در زمستان بیشتر در معرض سرما هستند نسبت به افرادی که در محیط معمولی‌اند، بیشتر است. مواجهه با دمای پایین، سوخت و ساز انرژی را بیشتر میکند، بنابراین برای تامین انرژی باید غذاهای چرب و شیرین که کالری بیشتری دارند، مصرف شود.

این موضوع در مورد افرادی که در زمستان کوهنوردی می‌کنند هم صادق است؟

ورزشکاران حرفه‌ای در مقایسه با افراد هم سن و هم جنس خود کالری بیشتری نیاز دارد. کوهنوردان هم چون در زمستان در معرض سرما هستند، متابولیسم بدن شان بیشتر می شود (البته متابولیسم بدن هم در سرما و هم در گرما افزایش پیدا می‌کند) و برای تامین انرژی به کالری بیشتری نیاز دارند و برای اینکه حجم غذایشان کم باشد، باید خوراکی هایی که کالری بیشتری دارند و خوراکی هایی که مقدار چربی در آنها زیاد است مانند مغز دانه ها، گوشت، شیر، لبنیات و تخم مرغ مصرف کنند.

برای مراقبت بیشتر ازسلامتی، می‌توانید ویدئوی های مربوط به رژیم غذایی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *