جلبک اسپیرولینا, خواص گیاهان دارویی, مقالات کافه سبز

بی نظمی قاعدگی

قاعدگی چیست؟ درمان درد عادت ماهیانه
بی نظمی قاعدگی

بی نظمی قاعدگی به سیکل قاعدگی گفته می شود که درآن مدت زمان ، بین قاعدگی های متوالی اختلاف زمانی زیادی داشته باشد که با علل بی نظمی قاعدگی،یائسگی زود رس و عوارض یائسگی زود رس بر قائدگی آشنا می شویم.علائم یائسگی زودرس شبیه به علائم یائسگی هستند.یائسگی زود رس بابی نظمی قاعدگی همراه است.

علائم:

در فاصله ی دو قاعدگی خونریزی روی می دهد ، خونریزی شدید است یا بیش از ده روز طول می کشد، برنامه ی قاعدگی بیش از یک هفته تغییر دارد یا خونریزی رخ نداده است، بی نظمی قاعدگی با تب همراه است ، درد شدید وجود دارد و با آسپیرین یا ایبوپروفن آرام نمی شود.

علل:

بی نظمی قاعدگی می تواند به علل : پرکاری یا کم کاری غدد تیروئید ، کمبود آهن ، پرکاری غده ی فوق کلیه یا کاهش ذخیره ی آن ، سرطان تخمدان ، کمبود استروژن (در خانم های لاغر)، افزایش هورمون ها (در خانم های چاق که ممکن است موجب بروز سرطان رحم شود )، رژیم لاغری سریع ،عفونت ، شیمی درمانی ، چاقی ، انحراف لگن به سمت راست ،سندروم تخمدان پلی کیستیک (نوعی اختلال هورمونی در زنان )، نازایی ، پرشیری،اضطراب ،یائسگی زود رس و داروهای موثر بر هورمون ها مثل قرص جلوگیری از بارداری باشد.

درمان باعرقیات:

به منظور تنظیم قاعدگی مصرف یکی از عرقیات زیر به میزان 1 الی 3 فنجان توصیه می شود.
عرق بادرنجبویه ، بهارنارنج ،بومادران ، ختمی و عرق بابونه .

قاعدگی دردناک
علائم:

دل درد، کمر درد، حالت تهوع، درد زیرناف و خستگی

علل:

قاعدگی دردناک یا «دیسمنوره » همان گرفتگی قاعدگی یا کرامپ قاعدگی است . دیسمنوره در دو نوع دیسمنوره ی اولیه وثانویه دیده می شود.(به طور معمول تا زمانی که تخمک گذاری انجام نشود، درد قاعدگی وگرفتگی بروز نخواهد کرد؛ بنابراین ممکن است دختران نوجوان تا چند ماه پس از شروع قاعدگی،گرفتگی و درد را تجربه نکنند.) دیسمنوره ی اولیه، هیچ مشکل خاصی به وجود نمی آورد و درد دیسمنوره ی اولیه کاملا طبیعی است.این نوع درد با بالا رفتن سن و پس از اولین بارداری کاهش می یابد. دیسمنوره ی ثانویه از همان اولین دوره ی قاعدگی و به علت عفونت ،فیبروم رحم (توده های خوش خیم در دیواره ی رحم )،التهاب لگن ،استرس ،اختلالات هورمونی و … آغاز می گردد و در اغلب موارد این دردها افزایش می یابند.

درمان با عرقیات:

به منظور کاهش درد های قاعدگی یکی از عرقیات زیر را به میزان یک فنجان بعد از هر وعده غذایی میل کنید. عرق آویشن ،عرق زنیان ،عرق بومادران ،عرق گزنه ،عرق رازیانه ،عرق شوید ،عرق میخک و عرق زنبق.

عفونت رحم

در واژن زنان به مقدار کمی قارچ وجود دارد که محیط اسیدی رحم مانع از رشد آنها می شود. اگر به هر دلیلی ،اسیدی بودن محیط واژن کاهش یابد قارچ ها رشد می کنند و موجب عفونت می شوند.

علائم:

خارش ناحیه ی رحم ،ترشحات بدبو و زرد متمایل به سبز مهبل ،درد کلیه،تب و تکرر ادرار.

علل:

در زنان به علت نزدیک بودن مقعد و مهبل انواع میکروب های مقعدی به آسانی در مهبل نفوذ کرده و موجب عفونت های رحمی و ادراری می شوند.از جمله علل دیگر ایجاد عفونت رحمی عبارتند از: آمیزش یا تحریک جنسی زن هنگام قاعدگی،عدم رعایت بهداشت (آلت مرد یا رحم زن )،انتقال آلودگی از مقعد یا سایر بخش های بدن به مهبل،آشفتگی روحی ،استفاده از قرص های ضدبارداری،دیابت،کارسخت یا زیاد و وارد شدن ضربه به رحم.

درمان با عرقیات:

توصیه می شود یکی از عرقیات زیر را به میزان یک فنجان قبل ازهروعده ی غذایی میل کنید.عرق گزنه،عرق طارونه ،عرق بومادران ،عرق رازیانه،عرق زنبق،عرق زول،عرق هفاریقون.

کیست:

کیست تخمدان عبارت است ازتوده های تخمدانی معمولا خوش خیم که اغلب از بافت تخمدان تولید می شود و در بسیاری از موارد از تخمک های سطح تخمدان سرچشمه می گیرد.در واقع کیست تخمدان از توده های کیسه مانندی که دارای یک جداراست و مقداری مایع ساده داخل آن جمع شده،تشکیل شده است.

علائم:

تکرر ادرار یا تورم و درد در هر یک از دوطرف دهانه ی مهبل،مقاربت دردناک،اختلالات قاعدگی(قاعدگی دردناک ،کاهش فواصل قاعدگی و..)،عدم تخمک گذاری،افزایش پرموئی،مشکلات گوارشی،فشار یا درد ناحیه ی لگن ،اختلالات ادراری و..

علل:

کیست رحم به علل مختلفی از جمله : اختلالات هورمونی،اختلالات تخمدان ،افتادگی رحم ،کند شدن جریان خون در رحم ،زخم یا چسبندگی رحم (در اثر عمل جراحی یا عفونت)،استفاده از قرص های ضدبارداری،استفاده از آیودی (دستگاه جلوگیری از بارداری)،عوامل ارثی ،سوزاک (نوعی بیماری مقاربتی) و دیگر عفونت ها بروزمی کند.

درمان با عرقیات:

یکی از عرقیات زیر را به میزان یک فنجان بعد از هروعده غذایی میل کنید.
عرق گزنه ،عرق خارخاسک ،عرق پونه ،عرق زنبق ،عرق رازیانه،عرق کاکوتی.

ناتوانی جنسی
علائم:

کمبود علاقه به برقراری جنسی ،عدم توانایی در ایجاد حس برانگیختگی،احساس درد به هنگام برانگیختگی(که در خانم ها شایع تر است).

علل:

استفاده از دارو های خاص به ویژه داروهای ضدافسردگی،استعمال دخانیات،فشارخون بالا،اختلالات هورمونی،بیماری هایی مانند دیابت و زخم کبد که بیستردر کسانی که الکل مصرف می کنند بوجود می آید،مشکلاتی درمورد گردش خون ،تصلب شرائین،کم خونی و جراحی های عروقی،مشکلات مربوط به دستگاه ادراری از جمله درآوردن پروستات،داروهای روانگردان.

درمان با عرقیات:

توصیه می شود یکی از عرقیات زیررا روزانه 2 الی 3فنجان میل نمایید.عرق پونه ،تمشک،مرزه،خارخاسک،آویشن ،بابونه ،بالنگ و عرق زنیان.

نازایی

عدم حاملگی پس از یک سال مقاربت بدون پیشگیری را ، نازائی گویند.

علائم:

اختلالات قاعدگی(بی نظمی قاعدگی ،خونریزی شدید )،درد لگنی ،مقاربت دردناک و….

علل:

عدم تخمک گذاری یا تخمک گذاری نا منظم ،فیبروم ،اختلالات هیپوفیزیا هیپوتالاموس (غدد موجود در بدن )،کم کاری یا پر کاری تیروئید،استفاده طولانی مدت از قرص های ضدبارداری و…

درمان باعرقیات:

توصیه می شود یکی از عرقیات زیر را به میزان یک فنجان قبل از هروعده ی غذایی میل کنید.عرق مریم نخودی ،عرق مریم گلی ،عرق رازیانه ،عرق برگ تمشک ،عرق شبدر قرمز،عرق بارهنگ،عرق پونه ی کوهی ،عرق گل همیشه بهار،عرق سنبل ختایی و عرق یونجه.

برای مراقبت بیشتر از سلامتی خود، می‌توانید ویدئوی های مربوط به دیابت را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *