بیماری های پوستی, مراقبت از پوست

چند ماسک ضد لک با جلبک اسپیرولینا

چند ماسک ضد لک با جلبک اسپیرولینا

همه ما میدانیم که برای داشتن پوستی ایده آل میبایست نکاتی را رعایت نماییم. یکی از این نکات توجه به مصرف انواع ویتامینها می‌باشد. که جلبک اسپیرولینا سرشار از انواع ویتامین ها است. یکی از بهترین روش درمان لک صورت، استفاده از چند ماسک ضد لک با جلبک اسپیرولینا است، که هر ماسک را باید به مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی پوست قرار داد و سپس آن را با آب کاملا شستشو داد و یا با یک تکه پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کرد. پیشنهاد ما برای داشتن پوستی شفاف و لطیف ماسک جلبک پودری اسپیرولینا هست. اگر به دنبال چند ماسک ضد لک با جلبک اسپیرولینا هستید با ما همراه باشد.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

اگر لک های قهوه ای ب روی پوست دارید شاید بخاطر مزاجتان باشد. وقتی مزاج رو به سوداوی می‌رود باعث ایجاد لک پوستی می‌شود. برای تشخیص مزاج خود به تست رایگان مزاج شناسی کافه سبز مراجعه کنید.

خواص جلبک اسپیرولینا برای پوست :
  • جلبک خصوصیات آنتیاکسیدانی و ضدالتهابی قدرتمندی دارد.
  • مقابله با آکنه و جوش های قرمز
  • کلاژن ساز بسیار قوی
  • خاصیت ضد عفونی و ضد باکتر یایی پوست و کاهش چین و چروک
  • سرشار از ویتامین های B12 ،A،B1،B2،B5،B6، اسیدفولیک و ویتامین E و H و همچنین حاوی مقادیر کافی منیزیم، پتاسیم، مس، آهن و منگنز و مقادیر کمی از تقریبا هر ماده مغذی که ما نیاز داریم میباشد.

چند ماسک ضد لک با جلبک اسپیرولینا :
ماسک جلبک، خاک رس و پودر آلبالو :

خاک رُس با خصوصیات مختلف خود فایده‌های بسیاری برای پوست داشته و در بسیاری از ماسک های زیبایی استفاده می‌شود. این ماده سموم زیاد پوست را جذب کرده و پوست های چرب را تمیز می‌نماید و لک صورت را درمان میکند. پودر آلبالو باعث کاهش لک های پوستی صورت شده و همچنین موجب روشن سازی پوست و کاهش تولید ملانین در پوست صورت می شوند.

1/4 قاشق چایی خوری پودر جلبک، 1 قاشق چایی خوری خاک رس و نصف قاشق چایی خوری پودر البالو را با مقداری آب و چند قطره سرکه سیب مخلوط کنید تا خمیری یک دست شود. ترکیب را روی صورت خود بمالید و به مدت 15 الی 20 دقیقه بگذارید بماند. سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک جلبک، روغن ضد لک جلبک و سفیدآب قلع :

1/4 قاشق چایی خوری پودر جلبک، 1 قاشق چایی خوری سفیدآب قلع و 3 الی 4 قطره روغن ضد لک جلبک را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیری یک دست شود. ترکیب را روی صورت خود بمالید و به مدت 15 الی 20 دقیقه بگذارید بماند. سپس با آب ولرم بشویید.

 

پودر خوراکی جلبک دریایی

ماسک جلبک، روغن ویتامین ای و پودر انار :

پوست انار دارای خواص درمانی بالایی است و می‎ تواند با آکنه ، جوش ، لک پوستی و سایر ضایعات پوستی مقابله کند . این ماده دارای خاصیت ضد پیری بوده و روند بروز چین و چروک های پوستی را کند تر می ‎کند. ویتامین ای باعث جلوگیری از پیری زودرس پوست، جوان سازی و شادابی پوست، درمان چین و چروک و بازسازی و احیای سلولی می‌شود.

1/4 قاشق چایی خوری پودر جلبک، 1 قاشق چایی خوری پودر انار و 3 الی 4 قطره روغن ویتامین ای را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیری یک دست شود. ترکیب را روی صورت خود بمالید و به مدت 15 الی 20 دقیقه بگذارید بماند. سپس با آب ولرم بشویید.

پودر خوراکی جلبک اسپیرولینا یک نوع جلبک دریایی خوراکی به رنگ سبز تیره است. اسپیرولینا از محبوب ترین مکمل‌های جهان و مملو از مواد مغذی و آنتی اکسیدانی مختلفی است که فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. این جلبک طبیعی خواص سلامتی و زیبایی شگفت آوری داشته و منبع بسیار غنی از پروتئین و مواد مغذی می‌باشد.

پودر جلبک دریایی در واقع کاملترین ماده غذایی بوده که از لحاظ علمی تاکنون کشف شده و خواص فراوان آن برای مو و پوست، دیابت، کم خونی و پیشگیری از برخی انواع سرطان بسیار قابل توجه است.

کرم جلبک

فیکوسیانین اصلی‌ترین ترکیب فعال در اسپیرولینا است که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قدرتمندی دارد.

جلبک دریایی اسپیرولینا به عنوان یک جلبک خوراکی نوعی سیانوباکتری است که غالباً به آن جلبک‌های سبز آبی نیز می‌گویند و به طرز باورنکردنی سالم و مقوی است. این جلبک می‌تواند سطح چربی خون شما را بهبود بخشد، اکسیداسیون را سرکوب کند و فشار خون و قند خون را کاهش دهد

برای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/29

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *